Gå till innehåll

NLT25 CR allin med drag. Rätt/Fel?


Recommended Posts

Jag sitter på Knappen+2. höjer upp till 1 med 7c5c

 

Knappen (13.6/9.6/3.7) återhöjer till 3, alla andra foldar.

 

Vi har ett effektivt stackdjup på 107BB (han täcker mig)

Jag synar (vi är lite grunda, men kände att jag inte ville folda just nu för image)

 

Floppen kommer 5s9c3c (ger mig par + färgdrag(ca14outs?))

 

Vilken linje väljer ni nu?

 

Jag valde att checka, han betade 5 & jag ställde in...

 

Tror att det är stor sanolikhet att jag är uppe mot ett överpar och leder väl i så fall marginellt? Men det kan ju vara t.e.x AK också och då kommer han ju att slänga...

 

Vad tror ni om denna linje?

Hade ni spelat annorlunda?

 

Hur det gick kan ni väl gissa eftersom jag frågar:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel med spelet pre, man kan inte bara spela top händer i poker, skulle nog hälldre ha synat turn och sett vad som hade kommit och tryck in degen, är ganska öppet att du sitter på ett drag i det här fallet vilket gör att han kommer att syna lättare, Försök att undvika att hela tiden gå all in på 50-50

chanser. förlita dig på dina skills och inte på tur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter knappen+2? Mao BB? Vad har hänt innnan?

 

Eller är det UTG+2 dvs CO? (6-manna SH)?

Isåfall fold preflop.

 

Sen när floppen kom är väl CR all-in ett bra alternativ. Du kan få syn av överpar om han tror du har bara färgdrag och därför leder. Nu har du ju fler outs och leder smått så om han synar med överpar är det ändå +EV för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att FI inte har överpar varav ena kortet klöver är du favorit till att vinna handen på flop. Därför vill du få in alla dina och hans pengar i potten redan då. Det är du inte på turn om turn är blank.

 

Har han bara 2 höga kort så lär han inte ta synen = 44BB gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, crai på flopp.

 

 

Inget fel med spelet pre, man kan inte bara spela top händer i poker

 

Med det resonemanget kan du ju syna any two i reraisade potter. Men visst, det stämmer till viss grad att man inte bara kan spela topphänder, men det finns fler faktorer än bara handen här, först och främst är vi oop (vilket är typ jätteviktigt här), vi blir reraisade och dessutom spelar vi NL25 vilket innebär att vår bluffequity minskar och handstyrkan blir viktigare.

 

skulle nog hälldre ha synat turn och sett vad som hade kommit och tryck in degen

 

Det sämsta som kan hända är att vi hamnar oop på turn med en massa pengar i potten och med ett missat drag. Med den här typen av händer vill vi få in degen på floppen medan vi har hög equity + FE, även med 14 outs så brickar faktiskt turn en stor majoritet av gångerna, och vår equity droppar som en sten, vilket även vår FE gör med dessa stackarna.

 

är ganska öppet att du sitter på ett drag i det här fallet vilket gör att han kommer att syna lättare

 

Bör ju iofs balansera genom att spela stål/drag/luft någorlunda likartat så att fi inte kan sätta dig på en hand hur enkelt som helst.

 

förlita dig på dina skills och inte på tur

 

lol... eller nåt :? Den kommentaren hade gjort sig lite bättre om du inte hade varit ute och sykklat på typ varje punkt.

 

För mig känns det som sng-spel att trycka här.

 

Om du menar att det känns som sng för att potten har blivit stor i förhållande till stackarna så har du ju rätt. Men det betyder ju inte att all-in är fel, utan snarare tvärtom. Se ovan angående att spela vidare på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen alla!

 

Myssion (eller någon annan): Jag håller med om att det bästa spelet pre är fold. Anledningen till att jag synade nu, var dels att jag inte ville bli överkörd vid bordet, eller visa att jag höjde med väldigt marginella händer. Men även att jag kände på mig att Fi inte kunde släppa AA eller KK om jag floppade stort... Hur som helst: Det var ev- på den synen, det får jag ju erkänna:roll: men men...

 

Finns synen om vi spelar djupare? Säg 200bb, 300bb? (i / ur position)

Finns den någonsin med 100bb i position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns synen om vi spelar djupare? Säg 200bb, 300bb? (i / ur position)

Finns den någonsin med 100bb i position?

Tänk dig själv.. Du måste floppa en riktigt bra träff eller riktigt bra drag för att synen ska vara EV+ preflop. Dessutom måste isåfall stackarna vara djupare och du bör ha position.

 

För att synen ska vara EV+ måste du vinna såpass mycket det få gångerna du vinner att det väger upp alla de gånger du missar floppen och får lägga. Då räcker inte ett inköp. Kanske inte ens 2 eller 3 men jag vet inte exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...