Gå till innehåll

Kenan testar FL igen :)


Kenan83

Recommended Posts

Tja!

Dax för min andra dagbok då :D

 

Heter Kenan och är 23 år gammal. Började spela poker för ca. 4-5 år sen (FL så klart). Har spelar som högst på 10/20, men det höll inte så länge. 3/6 och 5/10 var de nivåerna som jag behärskade bäst. Spelade på gamla kära party med 25% raleback :)

 

Tröttnade på pokern efter ett tag och började jobba. Hunnit jobba lite inom försäljning och lite på volvo så klart. Testade lite NL och sng under tiden, och det gick så där.

 

Flyttar ner till Bosnien om 2-3 månader där jag ska öppna eget inom webbdesing. Har inte så mycket kvar i rullen (tog ut $7K förra veckan).har ca. $1700 på wpx, där jag ska spela SH FL 2/4. Kommer nog ganska snabbt hoppa upp till $3/6 men eftersom man inte får så mycket mer i rb där så har jag igentligen inte bråttom.

 

Ska posta lite stats med, idag har jag spelat ca.2900 händer och det lägger jag i ett nytt databas så väntar tills jag har ca. 10K innan jag postar.

 

Ska ha som mål att få ca $1000 i rb varje vecka, det motsvarar 10K händer.

 

Väntar nog tills jag har $4-5K innan jag hoppar till 3-6 förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till med både pokern och webbdesignen.

 

Är det inte rätt duktiga spelare på WPX? Så sägs det ju iaf. Men 100% RB väger upp det antar jag. 100% RB är mycket bättre än vilken bonus som helst iaf, jag kanske ska kika lite på wpx själv. Tycker du att det är bra drag där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl hf och alltihop!

 

Edit: Yeah, jag tog oskulden!

 

Tackar :)

 

Bara för att du tog oskulden så måste du komentera alla HH jag lägger upp ;)

In men dig på Wpx nu :)

 

Lycka till med både pokern och webbdesignen.

 

Är det inte rätt duktiga spelare på WPX? Så sägs det ju iaf. Men 100% RB väger upp det antar jag. 100% RB är mycket bättre än vilken bonus som helst iaf, jag kanske ska kika lite på wpx själv. Tycker du att det är bra drag där?

 

Lirar du FL så kommer du hitta massa fiskar på Wpx. Har blivit utdragen så jäkla många gånger att jag har blivit tvungen att stänga av chatten. De hotar med att stänga mitt konto om jag skriver något mer i chatten :)

 

100% rb är ganska viktigt, är jättesvårt att plussa på low limit FL annars på grund av den höga rajken. Är inte alltid man hitta 4 bord på 2/4 FL men det håller på och blir bättre =)

 

Lycka till :D

 

Ty. Blev glad när jag satte mig idag och hade position på dig :D Blev mindre glad när du drog efter 5 min :(

 

sretno brate ;)

 

hehe hvala jara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite HH:

 

 

Hand1:

 

Inte mycket read men har sett fi limpa 46s UTG och liknande, men han har varit ganska pasiv de senaste 20 händer.

 

2/4

 

(6 players) Hero is UTG with A:h: A:d:

Hero raises, UTG+1 calls, 2 folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: 7:d: 8:c: 9:d: (8SB, 4 players)

SB bets, BB folds, Hero raises, UTG+1 folds, SB calls.

 

Turn: 8:h: (6BB, 2 players)

SB bets, hero?

 

Hur spelar ni här?

 

Hand2:

 

Fi hr spelat 30 händer av de senaste 35 på bordet.

 

Preflop: Hero is UTG with 9:c:, 9:s:.

Hero raises, 1 fold, CO calls, 3 folds.

 

Flop: (5.50 SB) 3:d:, 4:s:, 8:h: (2 players)

Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.

 

Turn: (6.75 BB) Q:d: (2 players)

Hero?

 

Hur ska jag spela turn och river här?

 

Kommer säkert mer HH, ska ta det lite lungt och läsa igenom SSHE ganska snabbt, det var ganska länge sen jag spelade limit känns det som. Känns som om jag tappar lite i värde eftersom det händer ganska ofta att jag blir osäker på hur jag ska spela i ganska självklara situationer.

 

Börjar tilta ganska lätt också, lite jobbigt när folk raisar med A5s, vägrar släppa när jag bettar, för att sen klona hålstegen och raisa river. Ganska jobbigt när sånt händer 10-20 gånger på en dag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA mot en småpassiv spelare. Vetifan. Han har donkat mot 4 pers ur position så han borde ju ha nått. Standard fiskspel är ju att checkraisa om han träffat åttan. Stege känns inte rimlig. Många verkar spela draget såhär. Så jag lutar nog åt att höja turn och betar river om inte ett fjärde stegkort faller där.

 

99 donkar jag turn och synar ner om han höjer. Bör vara rätt även om han bara är hälften så lös som han verkar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite HH:

 

 

Hand1:

 

Inte mycket read men har sett fi limpa 46s UTG och liknande, men han har varit ganska pasiv de senaste 20 händer.

 

2/4

 

(6 players) Hero is UTG with A:h: A:d:

Hero raises, UTG+1 calls, 2 folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: 7:d: 8:c: 9:d: (8SB, 4 players)

SB bets, BB folds, Hero raises, UTG+1 folds, SB calls.

 

Turn: 8:h: (6BB, 2 players)

SB bets, hero?

 

Hur spelar ni här?

 

Hand2:

 

Fi hr spelat 30 händer av de senaste 35 på bordet.

 

Preflop: Hero is UTG with 9:c:, 9:s:.

Hero raises, 1 fold, CO calls, 3 folds.

 

Flop: (5.50 SB) 3:d:, 4:s:, 8:h: (2 players)

Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.

 

Turn: (6.75 BB) Q:d: (2 players)

Hero?

 

Hur ska jag spela turn och river här?

 

Kommer säkert mer HH, ska ta det lite lungt och läsa igenom SSHE ganska snabbt, det var ganska länge sen jag spelade limit känns det som. Känns som om jag tappar lite i värde eftersom det händer ganska ofta att jag blir osäker på hur jag ska spela i ganska självklara situationer.

 

Börjar tilta ganska lätt också, lite jobbigt när folk raisar med A5s, vägrar släppa när jag bettar, för att sen klona hålstegen och raisa river. Ganska jobbigt när sånt händer 10-20 gånger på en dag...

 

Hand 1: Lurit läge. Om jag hade spelat den just nu så hade jag höjt som ren reflex. Men om fi är passiv så borde han ju inte donka ett drag utan det enda jag kan se han donkar med är 9/8. Höjer vi kommer vi blir trebetad av alla åttor och alla nior synar nog ner. Usch vad jag känner mig vek nu men jag tror det är bättre att syna ner (men som sagt hade jag höjt nä rjag hade spelat den utan att tänka efter:-) )

 

Hand 2: Har fi mongat sig postflop också eller är han bara überlös preflop? Om han inte är mongo postflop så är det en given bet-syn som jag ser det. Om han är hjärnskadad postflop också så vill jag ha in mer pengar och funderar mellan att trebeta eller syna och c/r river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelet på 2/4 gick inget vidare, vet inte vad jag tänkte på när jag trodde att jag skulle klara av att spela 4 bord sh 2/4 med en br på $1700 :S Det räcker att förlora 7-8 lite större potter så är 10% av rullen borta :S

 

Det var ganska länge sen jag spelade FL, har bestämt mig att spela 1/2 tills jag läst färdigt SSHE.

 

Har ändrat br-kraven lite också:

 

1/2 =600BB

2/4 = 800BB

3/6 =1000BB

5/10 = 1000BB

 

Har än så länge spelat ett fåtal händer på 1/2 och trivs ganska bra där ;)

 

viewimage.php?image=24383-PT1.JPG

 

*edit vet att jag har alldeles för hög VIP men eftersom det inte finns så många 1/2 bord på wpx som är igång har det oftast varit 3-4 pers vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ska man testa om turen håller sig på 2/4, backar $100 under 43 händer. Floppar bla set med JJ på KJT bräda, en kille synar mitt 3 bet på turn med Q8 och träffar A på rivern så klart. 3 pers i den potten. Sen floppar jag 2 par 2 ggr och blir utdragen av färg på rivern båda gångerna.

 

Det är nåt med 2/4 allså :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en galen norman, standard att höja här turn här?

 

Säkert dålig hand att höja pre med, men hade inte spelat någon hand på länge och ville gambla lite.

 

 

Dealt to sexyme85: [Js, 8s]

Player 4: Fold

sexyme85: Raise ($4)

Player 6: Fold

Player 1: Fold

Player 2: Fold

Player 3: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: [Ad, Kc, Ah]

Player 3: Bet ($2)

sexyme85: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: [7c]

Player 3: Bet ($4)

sexyme85: Raise ($8)

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en galen norman, standard att höja här turn här?

 

Säkert dålig hand att höja pre med, men hade inte spelat någon hand på länge och ville gambla lite.

 

 

Dealt to sexyme85: [Js, 8s]

Player 4: Fold

sexyme85: Raise ($4)

Player 6: Fold

Player 1: Fold

Player 2: Fold

Player 3: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: [Ad, Kc, Ah]

Player 3: Bet ($2)

sexyme85: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: [7c]

Player 3: Bet ($4)

sexyme85: Raise ($8)

 

?

 

Jag viker på floppen. Jag ser ingen anledning att vara kvar i potten även om fi är en maniac. Du kommer ändå inte få han att vika speciellet många händer tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker på floppen. Jag ser ingen anledning att vara kvar i potten även om fi är en maniac. Du kommer ändå inte få han att vika speciellet många händer tror jag.

 

Borde vika, men blev förvirrad när fi betta, fattar inte vilken hand han bettar där? Jag raisar pre, hade han haft A så är det ju CR som gäller, K bettar man inte heller där :S Ända handen jag sätter han på är ett låg PP.

 

I denna ex så folda Fi på turn, har gjort likadant flera gånger och oftast tar jag hem potten på turn, ville bara kolla om ni tycker att det är +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag betta river eller är det C/C som gäller?

 

Dealt to sexyme85: [6h, 5c]

Player 3: Fold

Player 4: Fold

Player 5: Fold

Player 6: Raise ($4)

Player 1: Fold

sexyme85: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: [Jd, 5d, 4c]

sexyme85: Check ($0)

Player 6: Bet ($2)

sexyme85: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: [6s]

sexyme85: Check ($0)

Player 6: Bet ($4)

sexyme85: Raise ($8)

Player 6: Call ($4)

** Dealing River **

Community cards: [7h]

sexyme85: Bet ($4)

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WPX är en skitsajttttttttttt

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 86017637

$2/$4 Texas Hold'em (Split Limit) - 19:17:00 28-01-2007 ET

Table 'Round the World (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 4 is the button. Small Blind $1, Big Blind $2

Note: seat IDs range from 1 to 6

Seat 1 (playing) : sexyme85, amount $219.63, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $76, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $136.72, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $84.50, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $119, amount bet $0, penalty (None)

Seat 6 (playing) : Player 6, amount $41.37, amount bet $0, penalty (None)

Player 5: Small Blind ($1)

Player 6: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to sexyme85: [Tc, Th]

sexyme85: Raise ($4)

Player 2: Fold

Player 3: Fold

Player 4: Fold

Player 5: Fold

Player 6: Raise ($4)

sexyme85: Raise ($4)

Player 6: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: [Ts, 2s, Qd]

Player 6: Bet ($2)

sexyme85: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: [9d]

Player 6: Bet ($4)

sexyme85: Raise ($8)

Player 6: Raise ($8)

sexyme85: Raise ($8)

Player 6: Call ($4)

** Dealing River **

Community cards: [2d]

Player 6: Bet ($4)

sexyme85: Fold

** End Round **

** Evaluate **

Player 6: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $50.50, Rake $2.50

Summary Player 6: bet $24, won $50.50, net $26.50, won $50.50 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag betta river eller är det C/C som gäller?

 

Dealt to sexyme85: [6h, 5c]

Player 3: Fold

Player 4: Fold

Player 5: Fold

Player 6: Raise ($4)

Player 1: Fold

sexyme85: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: [Jd, 5d, 4c]

sexyme85: Check ($0)

Player 6: Bet ($2)

sexyme85: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: [6s]

sexyme85: Check ($0)

Player 6: Bet ($4)

sexyme85: Raise ($8)

Player 6: Call ($4)

** Dealing River **

Community cards: [7h]

sexyme85: Bet ($4)

?

 

Fold pre, Fold pre, Fold pre, fold pre och fold pre :) Hans HD bör inte bestå av såvärst många åttor här. Om han inte har 77 och setar river bör han trebeta alla händer som slår dig på turn. Det känns som vi bör anta att du har bäst hand om han inte rivrat stegen. Därför gillar jag inte riktigt att checka här. Bet känns rätt. Jag gissar att din följdfråga kommer att bli "ska jag syna här när han höjer river?" :) Höjer han river får man väl ta sina reads till hjälp helt enkelt. Kan han raisebluffa en sådan farlig bräda tillräckligt ofta för att oddsen ska räcka till för syn? Ingen aning.

 

 

WPX är en skitsajttttttttttt

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 86017637

$2/$4 Texas Hold'em (Split Limit) - 19:17:00 28-01-2007 ET

Table 'Round the World (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 4 is the button. Small Blind $1, Big Blind $2

Note: seat IDs range from 1 to 6

Seat 1 (playing) : sexyme85, amount $219.63, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $76, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $136.72, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $84.50, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $119, amount bet $0, penalty (None)

Seat 6 (playing) : Player 6, amount $41.37, amount bet $0, penalty (None)

Player 5: Small Blind ($1)

Player 6: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to sexyme85: [Tc, Th]

sexyme85: Raise ($4)

Player 2: Fold

Player 3: Fold

Player 4: Fold

Player 5: Fold

Player 6: Raise ($4)

sexyme85: Raise ($4)

Player 6: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: [Ts, 2s, Qd]

Player 6: Bet ($2)

sexyme85: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: [9d]

Player 6: Bet ($4)

sexyme85: Raise ($8)

Player 6: Raise ($8)

sexyme85: Raise ($8)

Player 6: Call ($4)

** Dealing River **

Community cards: [2d]

Player 6: Bet ($4)

sexyme85: Fold

** End Round **

** Evaluate **

Player 6: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $50.50, Rake $2.50

Summary Player 6: bet $24, won $50.50, net $26.50, won $50.50 from main pot

 

Jepp, småtajt att folda river här måste jag säga :D (höjer alltid direkt på flop här för värde dock, han kan mkt väl ha AKs och har han inte det kan han bli rädd för ett spader på turn)

 

 

Kul att lira med dig förresten, läs ses mer framöver! Borde checkat bakom på river där men det var svårt att sätta dig på en runner runner stege.....borde möjligen orkat folda river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, Fold pre, Fold pre, fold pre och fold pre :) Hans HD bör inte bestå av såvärst många åttor här. Om han inte har 77 och setar river bör han trebeta alla händer som slår dig på turn. Det känns som vi bör anta att du har bäst hand om han inte rivrat stegen. Därför gillar jag inte riktigt att checka här. Bet känns rätt. Jag gissar att din följdfråga kommer att bli "ska jag syna här när han höjer river?" :) Höjer han river får man väl ta sina reads till hjälp helt enkelt. Kan han raisebluffa en sådan farlig bräda tillräckligt ofta för att oddsen ska räcka till för syn? Ingen aning.

 

 

mm borde folda pre, men då eftersom han höjde nästan varje runda så var jag tvungen att syna. Bettar han river så finns det ingen chans att jag lägger mig ;)

 

Jepp, småtajt att folda river här måste jag säga :D (höjer alltid direkt på flop här för värde dock, han kan mkt väl ha AKs och har han inte det kan han bli rädd för ett spader på turn)

 

 

Kul att lira med dig förresten, läs ses mer framöver! Borde checkat bakom på river där men det var svårt att sätta dig på en runner runner stege.....borde möjligen orkat folda river.

 

hehe jag foldade inte på rivern, utan jag blev disconectad :(

 

Jag borde ha höjt floppen i den handen vi spelade, då hade jag nog släppt turn, du hade ju trots allt bättre kicket än min så du hade säkert bombat på ;)

 

Nu står raken på $1K, dax att kolla på Night at the Museum, så rensar vi fiskarna imorgon :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 86108480

$3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 08:46:06 29-01-2007 ET

Table 'Put Up (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 2 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3

Note: seat IDs range from 1 to 6

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $211.25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $221.25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : sexyme85, amount $212, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $385.75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 6 (playing) : Player 6, amount $307.25, amount bet $0, penalty (None)

sexyme85: Small Blind ($1)

Player 4: Big Blind ($3)

** Dealing Down Cards **

Dealt to sexyme85: [Ks, Kc]

Player 6: Fold

Player 1: Raise ($6)

Player 2: Raise ($9)

sexyme85: Raise ($11)

Player 4: Fold

Player 1: Call ($6)

Player 2: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: [4s, 3d, 4h]

sexyme85: Bet ($3)

Player 1: Raise ($6)

Player 2: Raise ($9)

sexyme85: Raise ($9)

Player 1: Call ($6)

Player 2: Call ($3)

** Dealing Turn **

Community cards: [8c]

sexyme85: Bet ($6)

Player 1: Raise ($12)

Player 2: Call ($12)

sexyme85: Raise ($12)

Player 1: Raise ($12)

Player 2: Call ($12)

sexyme85: Call ($6)

** Dealing River **

Community cards: [Tc]

sexyme85: Bet ($6)

Player 1: Raise ($12)

Player 2: Fold

sexyme85: Call ($6)

** End Round **

** Evaluate **

Player 1: Show Cards ($0)

sexyme85: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $169, Rake $2

Summary Player 1: bet $48, won $169, net $121, HoleCards [Qd, 4d], HiHand [three of a kind, fours] [4s, 4h, 4d, Qd, Tc], won $169 from main pot

Summary sexyme85: bet $50, won $0, net $-50, HoleCards [Ks, Kc]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm borde folda pre, men då eftersom han höjde nästan varje runda så var jag tvungen att syna. Bettar han river så finns det ingen chans att jag lägger mig ;)

 

 

 

hehe jag foldade inte på rivern, utan jag blev disconectad :(

 

Jag borde ha höjt floppen i den handen vi spelade, då hade jag nog släppt turn, du hade ju trots allt bättre kicket än min så du hade säkert bombat på ;)

 

Nu står raken på $1K, dax att kolla på Night at the Museum, så rensar vi fiskarna imorgon :D

 

Hitta då hellre några dåliga ess eller kungar. 56o suger för mycket helt enkelt. Vem mötte du i den handen och hur slutade den?

 

Haha fattade jag väl, retades bara lite. Sånt där suger brutalt iaf!

 

Ja det var lite småskumt spel att bara syna med toppar och kungkicker :) O ja jag hade inte foldat om du höjt...Sen kom det iofs ett överkort på turn.

De flesta blir rädda på river där och checkar bakom, jag antar att du också normalt sett betar ut där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK-handen är rätt ful, absolut, Q4 är inte det första man sätter fi på :)

 

Du förlorar dock på tok för mycket IMHO. Preflop är standard och jag gillar flopspelet. På turn betar du ut, blir höjd igen och får en kallsyn mellan. Du bör redan här fundera på om du inte är slagen trots allt. Jag kan eventuellt tänka mig att trebeta ändå om det är två lagiga spelare/maniacs men när du blir cappad får du absolut INTE lägga in mer än ett bet till på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta då hellre några dåliga ess eller kungar. 56o suger för mycket helt enkelt. Vem mötte du i den handen och hur slutade den?

 

Haha fattade jag väl, retades bara lite. Sånt där suger brutalt iaf!

 

Ja det var lite småskumt spel att bara syna med toppar och kungkicker :) O ja jag hade inte foldat om du höjt...Sen kom det iofs ett överkort på turn.

De flesta blir rädda på river där och checkar bakom, jag antar att du också normalt sett betar ut där?

 

Dåliga A och K ur position mot höjning, hmm, känns som om minst en av mina kort är blockerad. Men det är kanske NL tänkande, ska testa :D

 

Jag betar ut rivern där men det kändes taskigt, men när du bettade på den brädan, ja då var jag bara tvungen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...