Gå till innehåll

NLT SnG ($60) - JJ vs extrem fisk


Recommended Posts

BB är förmodligen en av de absolut sämsta spelarna på Stars 60's med en ROI på -37% efter 1300 SnGs.

 

Vanligtvis limpar jag JJ här preflop men det känns som om man ger upp en massa värde i att bara spela handen för setvärde. Särskilt på $60 där folk är rätt tighta. Är främst intresserad av en diskussion kring preflop-spelet mao.

 

Mot en normal Fi bettar jag ~225 på floppen men eftersom Fi kan hitta på lite vad som helst med ungefär vad som helst så valde jag en mkt mer passiv linje. Några tankar kring detta?

 

På rivern kände jag typ att han väldigt sällan kommer ställa och att han väldigt ofta kommer betala av med en T eller låga PP's.

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t15/t30

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1410

UTG+1: t1560

MP1: t1470

MP2: t1720

MP3: t1110

CO: t2190

Hero: t1590

SB: t1370

BB: t1080

 

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with J:diamond: J:club:

2 folds, MP1 calls t30 (pot was t45), 3 folds, Hero raises to t150, SB folds, BB calls t120 (pot was t225), MP1 folds.

 

Flop: A:club: 5:diamond: T:club: (t345, 2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Turn: 2:spade: (t345, 2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: 2:heart: (t345, 2 players)

BB checks, Hero bets t100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det är ju du som är experten här Conspiracy, dock kommer här min fiskiga åsikt. Som spelat på flop och turn hade jag nog checkat river också av två anledningar.

1, Fiskar synar gärna med Ax

2, Fiskar delar gärna bort gratiskort och slowar vad de tror är jättebra händer.

Fast jag kanske tänker väl negativt?

 

Såg nu att du var mest intresserad av preflopspelet. Om man har den readen på FI måste det vara rätt att raisa för att isolera sig med FI som man troligtvis leder över. Man kanske till och med kunde dra på lite till för att öka på oddsen lite att hamna HU med BB samt få in lite mer $ pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det är ju du som är experten här Conspiracy, dock kommer här min fiskiga åsikt. Som spelat på flop och turn hade jag nog checkat river också av två anledningar.

1, Fiskar synar gärna med Ax

2, Fiskar delar gärna bort gratiskort och slowar vad de tror är jättebra händer.

Fast jag kanske tänker väl negativt?

 

Eftersom jag skulle hata mig själv nåt sjukt mkt om Fi fick för sig att höja rivern så tror jag inte check är så fel egentligen.

 

Men hade han haft mig slagen så borde han ha openbettat river. En normal Fi hade säkert checkat händer som A8 osv men det här är en extrem fisk.

 

Aja, riverspelet kan diskuteras.

 

Att betta turn känns jättekallt mot denna Fi eftersom jag verkligen inte vill riskera att bli bortbluffad med en hand med rätt starkt showdownvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...