Gå till innehåll

Allt - Back at it, FL & SNG's


allt

Recommended Posts

Då var det dags igen, detta är min andra dagbok i ordningen. Den gamla blev blott tre veckor gammal, förhoppningsvis blir denna något mer långlivad. Om någon mot förmodan skulle vilja läsa den gamla hittar ni den här.

 

Jag har knappt spelat något sedan jag la ner den förra dagboken. Men nu tycker jag att tiden är inne. Jag kommer att spela på Potraiser (B2B skin) eftersom jag fick ett erbjudande om en reload-bonus där. När jag spelat in 1850 vip-poäng så får jag €200. Det kommer dock antagligen gå väldigt segt då jag enbart kommer att spela FL 0.5/1 samt 5+0,50 SNG's, möjligtvis även några få 5+0,50 MTT. Därför är det tur att jag fick 2 månader på mig att spela in bonusen.

 

Min start-BR är €220, något i underkant för att spela FL 0,5/1 men det ska nog gå bra. Det enda som är synd är att det är väldigt dåligt drag på FL borden, därför kommer jag att spela både full ring och shorthanded. Till hjälp har jag PO2, något som antagligen är väldigt viktigt då jag är extremt dålig på att studera hur mina motståndare spelar.

 

Jag har även lite pengar på pokerstars som jag kommer att spela forumtureringar och SNG's för.

 

BR: €220

Inspelade vip-poäng: 0st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då var första sessionen avklarad, jag förlorade €0,63 på 192 händer. Motståndet bestod av en blandning svenskar, finskar samt östeuroper. Spontant känns det som att jag borde ha en edge. Men man kanske är lite väl possitiv när man värderar sina egna chanser, så vi får se. Det som är nice med att spela mot en bonus är att sessioner som dessa inte känns helt bortkastade, man får ju sina vip-poäng iaf.

 

Innan nästa session ska jag kolla på minst en av stoxpokers FL videor, jag ska även försöka kolla lite i Weghing in the odds av King Yao.

 

En sak som dock är irriterande är att PO2 redan visar fel, de tror att jag förlorade €0,38 när jag som tidigare nämnt förlorade €0,63.

 

BR: €219,37

Inspelade vip-poäng: 41st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra sessionen avklarad, denna gången gick det bra! €45 upp på 264 händer. Förutom finnländarna, svenskarna och östeuroperna fick vi idag danskt besök. Svenskarna håller högst klass följt av finnländarna. Men jag vidhåller med tes att jag har en edge, och självklart förstår jag att den inte ligger på €10,24/100 händer som nu.

 

Idag lärde jag mig att man kan värdebetta väldigt tunnt på så här pass låga nivåer, ett tips som jag fick av den Stoxpoker video jag såg innan jag spelade. Stoxpoker's videos är för övrigt väldigt bra och jag rekommenderar dem varmt.

 

Hittills har jag bara spelat 6-max FL, men jag tror att det blir några SNG's ikväll. Och jag kommer förmodligen även posta någon HH framåt kvällen.

 

BR: €266,22

Inspelade vip-poäng: 104st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningen staris :-D

 

Två händer ifrån förmiddagens spelande, det kan hända att båda var riktigt dåligt spelade så kommentera gärna:

 

 

Game # 502143782 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 0,50/1 - Table "Patras"

 

Players(max 6):

pundet3 (EUR 18,75 in seat 1)

minicat (EUR 8,37 in seat 2)

ak-mype (EUR 16,80 in seat 3)

-Panic- (EUR 52,60 in seat 4)

intro (EUR 22,83 in seat 5)

Kaspersen (EUR 5,70 in seat 6)

 

Dealer: minicat

Small Blind: ak-mype (0,25)

Big Blind: -Panic- (0,50)

 

intro was dealt: 7h - 7c

 

intro Raise (1,00)

Kaspersen Fold

pundet3 Fold

minicat Call (1,00)

ak-mype Fold

-Panic- Call (0,50)

 

Flop Qs - 4h - Ts

 

-Panic- Check

intro Bet (0,50)

minicat Call (0,50)

-Panic- Call (0,50)

 

Turn Qs - 4h - Ts - 5d

 

-Panic- Check

intro Check

minicat Bet (1,00)

-Panic- Fold

intro Call (1,00)

 

River Qs - 4h - Ts - 5d - 6d

 

intro Check

minicat Bet (1,00)

intro Call (1,00)

 

 

Game # 502150427 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 0,50/1 - Table "Larisa"

 

Players(max 6):

ripperjack (EUR 14,77 in seat 1)

peky (EUR 17,92 in seat 2)

intro (EUR 68,96 in seat 3)

Baxuma (EUR 48,86 in seat 4)

gooner65 (EUR 31,07 in seat 5)

lirkir (EUR 5,69 in seat 6)

 

Dealer: ripperjack

Small Blind: peky (0,25)

Big Blind: intro (0,50)

 

intro was dealt: Ad - 9c

 

Baxuma Fold

lirkir Fold

ripperjack Raise (1,00)

peky Call (0,75)

intro Call (0,50)

 

Flop 5c - Jh - 3h

 

peky Check

intro Check

ripperjack Bet (0,50)

peky Fold

intro Call (0,50)

 

Turn 5c - Jh - 3h - Th

 

intro Bet (1,00)

ripperjack Call (1,00)

 

River 5c - Jh - 3h - Th - Td

 

intro Check

ripperjack Bet (1,00)

intro Call (1,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat 57 händer FL, det gick bra! Cirkus €10,5 plus. Jag noterade även att en norsk satt vid bordet, hela skandinavien är involverat i B2B FL 6-max 0,5/1 bord alltså!

 

Jag har även lirat 4 SNG's, det gick bra! €28 plus blev det då jag vann två och kom OTM i två. På SNG'sen var det mest svenskar ikväll, tur att den gamla klyschan att svenskar ska vara bra på poker inte stämde in på dessa spelare! Jag kommer att hålla mig till de vanliga SNG'sen, m.a.o. så kommer jag inte att spela turbo SNG's. Detta är för att jag tycker att B2B SNG's har en väldigt brant struktur. Förresten, klarar inte Tourney Manager B2B HH's?

 

Jag får säga att starten på dagboken har varit väldigt givande :-D

 

SNG's: +€28

FL: +€57

BR: €305

Inspelade vip-poäng: 128st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

77 - bra. Många möjliga drag som missar. Knappen har position och kan ha synat dig med vad som...Eventuellt kan man väl prova att beta turn också eftersom många synar flop automatiskt på dessa nivåer. Beror väl lite på reads men check känns helt ok. River är standard.

 

Om du tror att A9 är bäst efter flop och tvunget vill spela den tycker jag det är bättre att checkraisa flop och beta turn om han synar. Sen utvärdera river. Som spelat nu vill jag nog folda river faktiskt. Du donkar turn och han synar. Han bör verkligen ha något som slår dig. Det enda du slår är väl hjärter ess med sämre sidokort än 9 som plockade upp färgdraget på turn. Eller typ en oträffad hjärter kung - kanske dam/knekt om han är väldigt lös.

 

Det är mina två cent iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat 1 SNG ikväll, där kom jag tvåa och inkasserade €9,50. Jag har också spelat 167 händer FL, där inkasserade jag €8. Jag får hoppas att det fortsätter så här pass bra.

 

När/om jag har en rulle på €440 så tror jag att jag ska ta och känna på €10+1 SNG's, det känns som att 40 inköp räcker när man spelar på så här pass låga nivåer. Beträffande FL så går jag efter den okomplicerade (inget räknande på standardvarians här inte), kritiserade och något förlegade 300bb regeln.

 

 

Och så en hand ifrån den SNG jag spelade, tycker ni att jag ska bli kreativ här, eller är det bara extremt onödigt? FI är 20/14 (vpip/pfraise):

 

Game # 502988068 - Texas Hold'em No Limit 50/100 - Table "€5+0.50/500VIP(€5) Sit & Go 2571375 1"

 

Players(max 10):

forshaga1 (1*835,00 in seat 2)

intro (2*230,00 in seat 4)

pete76212 (2*050,00 in seat 7)

Pondi (1*615,00 in seat 8)

Brorsan (2*270,00 in seat 10)

 

Dealer: Brorsan

Small Blind: forshaga1 (50,00)

Big Blind: intro (100,00)

 

intro was dealt: Tc - Qc

 

pete76212 Fold

Pondi Fold

Brorsan Raise (300,00)

forshaga1 Fold

intro ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till :)

 

Tackar!

 

Utöver pengarna på Potraiser har jag $16 på Pokerstars, med dessa har jag anmält mig till torsdagens pokerforum turnering. Detta var även syftet med pengarna. Forumturneringarna är riktigt roliga att spela, jag uppmanar alla som inte testat spela dom att lira på torsdag. Mina favorit MTT's är det utan tvekan :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra analys Metaddict! Det uppskattas :-) jag kan inte annat än att hålla med dig.

 

Vi FL-lirare måste hålla ihop ;) Hur gick det i händerna?

 

Så länge du är vaken och går ner i nivå så fort du (mot förmodan självklart)förlorar för mycket kan 300BB räcka. Men det förutsätter att man verkligen är beredd att gå ner. Har jag väl gått upp eller påbörjat en klättring vill jag absolut inte gå tillbaka.

 

Själv har jag ofta svängningar på 100BB under en session över några timmar. Det skulle motsvara en tredjedel av rullen. Man mår inte så jättebra då kan jag berätta ;)

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players(max 10):

forshaga1 (1*835,00 in seat 2)

intro (2*230,00 in seat 4)

pete76212 (2*050,00 in seat 7)

Pondi (1*615,00 in seat 8)

Brorsan (2*270,00 in seat 10)

 

Dealer: Brorsan

Small Blind: forshaga1 (50,00)

Big Blind: intro (100,00)

 

intro was dealt: Tc - Qc

 

pete76212 Fold

Pondi Fold

Brorsan Raise (300,00)

forshaga1 Fold

intro ?

 

Extremt onödigt. Lycka till :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt onödigt. Lycka till :D

 

Tur att jag folda då, fast jag måste medge at det kliade lite i fingrarna :mrgreen: Tack för lyckönskningen.

 

Vi FL-lirare måste hålla ihop ;) Hur gick det i händerna?

 

Så länge du är vaken och går ner i nivå så fort du (mot förmodan självklart)förlorar för mycket kan 300BB räcka. Men det förutsätter att man verkligen är beredd att gå ner. Har jag väl gått upp eller påbörjat en klättring vill jag absolut inte gå tillbaka.

 

Själv har jag ofta svängningar på 100BB under en session över några timmar. Det skulle motsvara en tredjedel av rullen. Man mår inte så jättebra då kan jag berätta ;)

 

GL

 

Jepp, det känns som att FL-lirare börjar bli en utdöende ras, så vi som fortfarande andas måste ju hålla ihop :-)

 

I 77 handen så hade FI QK, men det kan jag leva med. Han kunde lika gärna haft missat flush-/stegdrag. I A9 handen FI JJ, så där blev jag rätt så överkörd, att jag spelade dåligt kan vi ju konstatera. Förresten, synar du aldrig ner ett A ända till showdown när button höjer din BB? Givet att button är aggresiv.

 

Ugh, svägningar på 100bb var inte nådigt. Jag kommer antagligen bara använda 300bb när jag tar steget upp till 1/2. Och då är jag nog villig att gå ner ifall det går kasst. Vad är dina krav på BR?

 

Ni har väll inte missat att High Stakes Poker säsong 3 har dragit igång? Avsnitt 2 kom ut idag, ska kolla på det ikväll är det tänkt, förhoppningsvis blir det lite spel ikväll också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

77 - Jepp, shit happens. Fi spelar rätt dåligt som inte höjer på flop.

 

Största fördelen med att beta turn är att man tvingar drag att betala. Om inte fi är dum i huvudet synar han inte turn med en sämre hand än 77 om han inte sitter på något drag.

Nackdelen är att man om fi höjer turn troligen måste vika en hand med showdownvärde. Detta förutsätter också såklart att han inte är dum i huvudet och synar flop helt tom mot två pers för att bluffraisa turn :) Normalt är man ju slagen om man blir höjd på turn - man kan iofs lägga sig med gott samvete då. Jag är inte alls säker på om det är bäst att checka eller beta på turn.

Just i denna handen gillar jag din position. Om du checkar, knappen betar och BB synar/höjer kan du vika. Medan checksyn på river nästan alltid är standard här får väl readen avgöra om man viker på turn eller synar.

 

Jag försöker att inte syna ner speciellt ofta ur position med dåliga ess. Gjort det allt för mycket i mina dar :) Sitter man i BB mot någon som stjäl mycket på knappen höjer jag hellre tillbaka med hyfsade ess och tar initiativet (vilka ess jag gör vad med beror helt på fi). Mot jätteagressiva fis som alltid bombar hela vägen är man tvungen att ta essen till showdown en del tyvärr ja.

Höjer man tillbaka pre, missar flop och blir höjd beror det helt på reads och bräda vad jag gör sen.

 

Hehe som tur är har det nog bara hänt två gånger att jag slutat 100BB ner. Men 50 ner tillbaka till 50 upp och tvärtom är relativt vanligt. Spelar alltid fyra bord.

Jag är rätt pedantisk med bankrullen. Fick chansa lite i början när jag spelade 2-4 eftersom jag hade lovat mig själv att inte behöva gå tillbaka till 1-2...om det var så smart vet jag inte, låg riktigt risigt till ett tag! :)

För att gå upp helt till en ny nivå håller jag ungefär 1000BB som gräns numer. Byter ut nått bord i taget innan det. Rätt enkelt om man kör fyra bord.

Men som sagt, 300 är ju absolut inga problem om man går ner så fort det blir aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningen staris :-D

 

Två händer ifrån förmiddagens spelande, det kan hända att båda var riktigt dåligt spelade så kommentera gärna:

 

 

Game # 502143782 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 0,50/1 - Table "Patras"

 

Players(max 6):

pundet3 (EUR 18,75 in seat 1)

minicat (EUR 8,37 in seat 2)

ak-mype (EUR 16,80 in seat 3)

-Panic- (EUR 52,60 in seat 4)

intro (EUR 22,83 in seat 5)

Kaspersen (EUR 5,70 in seat 6)

 

Dealer: minicat

Small Blind: ak-mype (0,25)

Big Blind: -Panic- (0,50)

 

intro was dealt: 7h - 7c

 

intro Raise (1,00)

Kaspersen Fold

pundet3 Fold

minicat Call (1,00)

ak-mype Fold

-Panic- Call (0,50)

 

Flop Qs - 4h - Ts

 

-Panic- Check

intro Bet (0,50)

minicat Call (0,50)

-Panic- Call (0,50)

 

Turn Qs - 4h - Ts - 5d

 

-Panic- Check

intro Check

minicat Bet (1,00)

-Panic- Fold

intro Call (1,00)

 

River Qs - 4h - Ts - 5d - 6d

 

intro Check

minicat Bet (1,00)

intro Call (1,00)

 

 

Game # 502150427 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 0,50/1 - Table "Larisa"

 

Players(max 6):

ripperjack (EUR 14,77 in seat 1)

peky (EUR 17,92 in seat 2)

intro (EUR 68,96 in seat 3)

Baxuma (EUR 48,86 in seat 4)

gooner65 (EUR 31,07 in seat 5)

lirkir (EUR 5,69 in seat 6)

 

Dealer: ripperjack

Small Blind: peky (0,25)

Big Blind: intro (0,50)

 

intro was dealt: Ad - 9c

 

Baxuma Fold

lirkir Fold

ripperjack Raise (1,00)

peky Call (0,75)

intro Call (0,50)

 

Flop 5c - Jh - 3h

 

peky Check

intro Check

ripperjack Bet (0,50)

peky Fold

intro Call (0,50)

 

Turn 5c - Jh - 3h - Th

 

intro Bet (1,00)

ripperjack Call (1,00)

 

River 5c - Jh - 3h - Th - Td

 

intro Check

ripperjack Bet (1,00)

intro Call (1,00)

 

Hand 1: Jag betar betar turn. Finns ju en massa drag ute.

 

Hand 2: Jag viker nästan alltid flop om jag inte har read på fi. Turndonken gillar jag inte då vi bara kommer få sämre händer att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll har jag gjort premiär på fullring! Kvaliten på spelet där var rakt igenom genomuselt :-D Det var den även på det 6max bord jag spelade. Borden var ikväll fulla av östeuropeer och spelet blev därefter. Några spelade extrem passivt (eller vad sägs om att limpa QQ på button efter 1 limpare för att sedan check/syna vägen ner med överpar) och några spelade extremt aggresivt, läs maniac (cap preflop med Q8o för att sedan capa flop helt tom och vidare beta turn och river med Q hög).

 

Men oj vad det svängde för mig, svägningarna var brutala över de 300 händer jag spelade. Jag hade väldigt bra kortsnitt fast åkte på många badbeats. Men jag slutade i alla fall €11,08 plus och spelade in 92 vip-poäng.

 

Nu ska jag kolla på det senaste avsnittet av Prison Break och imorgon blir det forumturnering.

 

SNG's: +€28

FL: +€77,49

BR: €336,16

Inspelade vip-poäng: 263st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch

 

PokerStars Game #8118599492: Tournament #40098892, $15+$1 Hold'em No Limit - Level XIII (1000/2000) - 2007/01/25 - 17:49:35 (ET)

Table '40098892 2' 9-max Seat #8 is the button

Seat 3: Betapetson (29506 in chips)

Seat 4: b4nanskal (27461 in chips)

Seat 5: I'm all this (60833 in chips)

Seat 7: Bozzzo (11733 in chips)

Seat 8: Knapp_0 (41156 in chips)

Seat 9: biggusdiccus (34531 in chips)

Betapetson: posts the ante 100

b4nanskal: posts the ante 100

I'm all this: posts the ante 100

Bozzzo: posts the ante 100

Knapp_0: posts the ante 100

biggusdiccus: posts the ante 100

biggusdiccus: posts small blind 1000

Betapetson: posts big blind 2000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to I'm all this [6d 6s]

b4nanskal: folds

I'm all this: raises 3000 to 5000

Bozzzo: folds

Knapp_0: folds

biggusdiccus: calls 4000

Betapetson: calls 3000

*** FLOP *** [8d 4d 6c]

biggusdiccus: bets 8000

Betapetson: folds

I'm all this: raises 47733 to 55733 and is all-in

biggusdiccus: calls 21431 and is all-in

*** TURN *** [8d 4d 6c] [3d]

*** RIVER *** [8d 4d 6c 3d] [5d]

*** SHOW DOWN ***

biggusdiccus: shows [Ah Ad] (a flush, Ace high)

I'm all this: shows [6d 6s] (a flush, Eight high)

biggusdiccus collected 74462 from pot

Betapetson said, "ouch"

*** SUMMARY ***

Total pot 74462 | Rake 0

Board [8d 4d 6c 3d 5d]

Seat 3: Betapetson (big blind) folded on the Flop

Seat 4: b4nanskal folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: I'm all this showed [6d 6s] and lost with a flush, Eight high

Seat 7: Bozzzo folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Knapp_0 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: biggusdiccus (small blind) showed [Ah Ad] and won (74462) with a flush, Ace high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog inte att spela något fören på söndag då jag är ganska upptagen.

 

Jag fick $80 för turneringsplaceringen, dock blir man ju inte nöjd med det då man skulle fått 600$ + inköp i $530 söndagsturneringen + 40.000fpp ifall man hade placerat sig på första plats. En enorm skillnad. Men jag fick iaf värdefull erfarenhet och lite pengar. Jag är inte hemma för tillfället, men imorgon eller på måndag så ska jag posta lite händer ifrån turneringen.

 

Lycka till med helggrinden folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken gata hittar jag folden på? Det känns som att jag spelade ruskigt dåligt i denna hand:

 

Game # 506623087 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 0,50/1 - Table "Athens"

 

Players(max 10):

Shounki (EUR 45,86 in seat 1)

nephrenka (EUR 15,19 in seat 2)

intro (EUR 20,73 in seat 3)

Jalmari74 (EUR 7,56 in seat 4)

zzGiant (EUR 32,95 in seat 5)

ico303 (EUR 31,00 in seat 6)

Dave0100 (EUR 61,73 in seat 7)

peky (EUR 28,64 in seat 8)

dennis4096 (EUR 17,49 in seat 9)

alfine (EUR 8,68 in seat 10)

 

Dealer: Jalmari74

Small Blind: zzGiant (0,25)

Big Blind: Dave0100 (0,50)

 

intro was dealt: Jh - Jc

 

peky Fold

dennis4096 Fold

alfine Fold

Shounki Fold

nephrenka Raise (1,00)

intro Raise (1,50)

Jalmari74 Fold

zzGiant Fold

Dave0100 Fold

nephrenka Call (0,50)

 

Flop 9h - Ad - 9s

 

nephrenka Bet (0,50)

intro Raise (1,00)

nephrenka Raise (1,00)

intro Call (0,50)

 

Turn 9h - Ad - 9s - Qc

 

nephrenka Check

intro Check

 

River 9h - Ad - 9s - Qc - Td

 

nephrenka Bet (1,00)

intro Call (1,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat lite idag (259 händer). Det har gått segt, back €34.

 

Men något som är possitivt är att jag fick $10 gratis av Ultimatebet, dessa droga jag in på NL50 HU och lyckades spela upp till $75, $50 av dessa håller på att tas ut och de ska sedan in på Pokerstars. Men siffrorna jag redovisar nedan är bara för Potraiser liret, för det är ju det dagboken egentligen handlar om.

 

Jag ska försöka spela in 169vip innan Januari är slut då jag kommer få €25 i cashback ifall jag gör det. Sedan är planen att någon gång i mitten av Februari ha spelat ihop bonusen.

 

SNG's: +€28

FL: +€43,57

BR: €302,24

Inspelade vip-poäng: 331st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...