Gå till innehåll

NLT: 100, Är denna värd en värdebet?


Recommended Posts

Sitter på ett loose 4 hänt bord och plockar upp KK på knappen.

De jag spelar mot är semismarta... mkt gas lite broms typ i sina raisade händer.

 

Våra stackar o lite info i pos ordning:

button, Jag: 120$

Ganska tight snubbe: 90 (GTS)

Hyfsat bra snubbe som jag respekterar vid omslag: 110 (HBS)

 

Det är vi som spelar potten.

 

Raisar standard raise på knappen 4 $ med en syn utg(utg o cutoff e samma iofs) Den raisen kommer typ 80% av ggr på knappen här från mig så 2 calls på den både från BB o utg känns standard.

 

Flop: 9s7h3s

Bet 8.5

syn 8.5

raise 22 Känns väldigt kallt att bara syna här plus att ett omslag till här får mig att titta en gång extra på fold knappen,

iaf båda synar

 

Turn: Tr Känns ju som ett hyfsat kort men samtidigt har man spelat en hand som passar floppen så e ju en tia guld där känns det som.

 

check

check

Jag värdebetar här mot flush drag och ett mindre överpar, o överväger fold mot en stor reraise där för blir beten bara 30 ( Dåligt bra??)

 

Syn

syn

 

River: 7c Måste erkänna att en trea hade känts skönare i detta läget, men tyvärr väljer man ju inte river kort....

 

Check

check

??? Finns d någon hand jag slår som betalar av här?? Eller är helt enkelt den check jag gjorde det bästa spelet??? Hur stor ska beten vara för att få maximalt betalt mot ex JJ, TT, eller bara ett mongo som spelat en singel nia till river??

 

Postar resultat under dag.... mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som check är rätt i läget, rätt troliga händer på motståndarna är väl färg/stegdrag eller möjligtvis A9, pocketpar över 99 hade troligtvis slagit om och så även någon som träffat set. Av dom händerna är det inte många som synar en bet av dig och du vinner så tror att en check är bäst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...