Gå till innehåll

NLT100 - AKs floppar TPTK


Recommended Posts

Jag har spelat lite grann mot fi och han är rätt jobbig. Något överaggro. Cont.betar alltid (åtminstone de tio gånger han har möjlighet under de händer jag har observerat honom). Synar i princip aldrig pre (31/29 i statistik). Han är fullt kapabel att lägga ner händer post-flopp om man visar styrka.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

5 players

Converter

 

Stack sizes:

morberg: $116.45

CO: $99.35

Button: $96.50

SB: $81.15

BB: $100.50

 

Pre-flop: (5 players) morberg is UTG with K:spade: A:spade:

morberg raises to $3.5, CO raises to $12, 3 folds, morberg calls $8.5 (pot was $17).

Jag vill inte trycka in allt före floppen även om jag kanske har bäst hand.

 

Flop: Q:spade: T:heart: A:diamond: ($25.5, 2 players)

Träffar TPTK, men det känns som en rätt äcklig bräda.

 

Fråga A: Vad gör jag på floppen och varför?

 

Turn: 6:spade:

Vi gissar att du valde en linje som inte innebar att folda floppen.

 

Fråga B: Vad göra på turn. Och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något annat spel än check/syn på floppen? Och en inledande check på turn känns lika given den. Skulle han fortsätta betta där får vi nog anta att vi ligger efter väldigt ofta och kolla på hur våra implicita odds ser ut och om de räker till för att se river. Vi har ju 11 nöt-outs och möjligtvis 3 kungar. Ett ess på river tror jag bara är ett förlora-mer-pengar-kort typ alla gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyn på floppen är väl helt ok, om du är helt säker på att fi kommer cont-betta, brädan är ju inte särskilt dragig.

 

checkraise all-in på turn känns rätt dumt då han knappast kommer lägga någon hand som slår dig. Han kan ju ha foldat mot aggresion tidigare för att han varit ute på rena bluffar. Om han spelar lös-aggro så spelar han dåligt om han lägger A-10.

Du har en utmärkt bluff-stopper men inte mkt mer.

Nu är det ju dessutom ännu mer osannolikt att fi kan dra ut, så jag ser inget fel med att spela passivt här.

Jag tycker du kan check-syna förutsatt att fi satsade på floppen.

Satsar han 80-100% av pot så är det nog tyvärr läge att kasta.

Ett alternativ kan vara att satsa 1/3 -1/2 pot på turn så kanske fi nöjer sig med att syna med tvåpar, och kan även syna med svaga A som han annars hade checkat med. Då kan du få se en billig river och det verkar lite mindre sannolikt att du ska ha dragit till färgen eller hålstegen.

Raisar han ändå så har du ett jävligt tufft beslut, men reraisar du allin så har du ju visat vansinnigt mkt styrka och det finns nog en liten chans att han kan lägga tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flop: check/call, turn: check/raise all in gillar jag mot denna motståndare.

Turnspelet gör att han eventuellt kan folda några tvåparshänder vi är bakom och

vi har gott om outs till the nuts (stege, flush) om han synar med tvåpar eller set.

Gillar inte check/raise all in på turn, vilka bättre händer kan vi få honom att lägga när han har 3-bettat var UTG-höjning? Får vi in pengarna på turn här är det nästan alltid som ~70/30 dog. Inte bra.

 

Ett alternativ kan vara att satsa 1/3 -1/2 pot på turn så kanske fi nöjer sig med att syna med tvåpar, och kan även syna med svaga A som han annars hade checkat med. Då kan du få se en billig river och det verkar lite mindre sannolikt att du ska ha dragit till färgen eller hålstegen.

Raisar han ändå så har du ett jävligt tufft beslut, men reraisar du allin så har du ju visat vansinnigt mkt styrka och det finns nog en liten chans att han kan lägga tvåpar.

Ser ingen anledning att donka turn. Vi får väldigt sällan syn av sämre händer, och varför hoppas att han bara synar med sina tvåpar för att se river för antagligen ungefär samma pris som om vi låter han betta med risken att vi måste lägga (orkar inte räkna om vi måste syna efter en donk+omslag) eller få in pengarna som stor hund.

Skulle han höja en turndonk så har vi noll FE om vi ställer då han får sjuka pottodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...