Gå till innehåll

vad göra på bubblan???


mape

Recommended Posts

Tyckte detta var svårt, men så här i efterhand borde jag nog tryckt :D

Vid detta tillfälle är det 16 st kvar och 15 får betalt... ville verkligen inte torska på 16:e plats, men visst borde jag tryckt? ångrade mig ganska rejält efteråt, men det kändes ok att lägga där..

 

Plats 1: Playmate (11111.00)

Plats 2: hgy (28776.00)

Plats 3: bompa (18738.00)

Plats 4: bunkerkung (13333.00)

Plats 5: Valter2 (18180.00)

Plats 6: Ankan2k (18876.00)

Plats 7: Nypan10 (14340.00)

Plats 9: Hero (10460.00)

Ankan2k lägg LM 750.00

Nypan10 lägg SM 1500.00

** Giv **

Playmate [N/A, N/A]

hgy [N/A, N/A]

bompa [N/A, N/A]

bunkerkung [N/A, N/A]

Valter2 [N/A, N/A]

Ankan2k [N/A, N/A]

Nypan10 [N/A, N/A]

Hero [Knh, Knk]

*** Bet Runda 1 ***

Hero Syna 1500.00

Playmate Lägg

hgy Lägg

bompa Lägg

bunkerkung Lägg

Valter2 Lägg

Ankan2k Syna 1500.00

Nypan10 Passa

*** Flop(Board): *** : [7s, 9r, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

Ankan2k Satsa 4500.00

Nypan10 Lägg

Hero Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4500.00

Ankan2k Vinner potten Vinst:4500.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i helvete! Ursäkta språket men det här var för mycket för mig. Vad var planen med preflop synen, att lägg om floppen visar underkort?

Nej jag fattar ingenting.

Skulle bubblan vara en ursäkt? Det är ju då du ska växla upp, jag ställer lite allt möjligt skit på bubblan det är ju då man har chans att bygga innan finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mape, detta var verkligen inte bra alltså. Om du är rädd för att åka på bubblan ska du ju inte se floppen ens.

 

"men det kändes ok att lägga där.."

-Nej det är inte OK att lägga KK här.

Raise till ca 4000 preflop och all-in på floppen. (Jag går inte all-in för jag vill ha en eller två syn. Kommer A på floppen får vi väl fundera en gång till. Blir jag re.raised preflop så går vi all-in.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mape, detta var verkligen inte bra alltså. Om du är rädd för att åka på bubblan ska du ju inte se floppen ens.

 

"men det kändes ok att lägga där.."

-Nej det är inte OK att lägga KK här.

Raise till ca 4000 preflop och all-in på floppen. (Jag går inte all-in för jag vill ha en eller två syn. Kommer A på floppen får vi väl fundera en gång till. Blir jag re.raised preflop så går vi all-in.)

 

Nu va det väl inte KK han hade utan JJ (skrivet KnKn). Det innebär att man har tre händer som kan va bättre preflopp. Men å andra sidan så är "FOLD" inget alternativ så antingen Raise 3-4 ggr BB eller "in me skiten i mitten" preflopp det enda rätta i det här läget, och om någon annan har en hand så blir det nog det senare alternativet med automatik. Det verkar som om de flesta är överens om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu va det väl inte KK han hade utan JJ (skrivet KnKn). Det innebär att man har tre händer som kan va bättre preflopp. Men å andra sidan så är "FOLD" inget alternativ så antingen Raise 3-4 ggr BB eller "in me skiten i mitten" preflopp det enda rätta i det här läget, och om någon annan har en hand så blir det nog det senare alternativet med automatik. Det verkar som om de flesta är överens om det.
Ändrar inte speciellt mycket. Då trycker vi in allt pre-flop istället.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ja har knappt spelat multi på flera år, bara en massa cash, vilket gör att jag inte alla hästar hemma än... jag hade kvalat in via en satelit så pengar jag vann/skulle vunnit var en flera gånger min insats, men sjäälvklart så här i efterhand är det skitkonstigt spelat... men har börjat spela mer och mer tur. och tror jag blir alldeles för passiv när det börjar närma sig några pemgar att prata om... ngt jag måste förbättre, roligare att vinna en än itm 10...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...