Gå till innehåll

Table-VP$IP sjunker och sjunker och sj...


Champion

Recommended Posts

Spelar uteslutande på NL $400 6-max

 

Det är med sorg i själen som jag ser värdet på pokerborden minskar månad för månad. De gyllene dagarna för 6-12 månader sen (givetvis ännu längre tillbaka, men då spelade jag ej på dessa bord) låg VP$IP på ca 35-40%. Först minskades detta nyckeltal medett par procent i samband med lagstiftningen i USA, dock inte i den omfattningen jag hade befarat. Men månad för månad sjunker table-VP$IP men en eller ett par procent. Ofta ligger det nu runt 26-28%. Table selection är ännu viktigare än tidigare, och det är ett gediget projekt varje dag att hitta bra bord med position på dåliga spelare.

 

Har sen jag började spela för ca 2,5 år sedan haft en utveckling där jag alltid tjänat mer på en 4 månaders period jämfört med de 4 månaderna dessförinnan. Har dock på sista tiden insett att det blir till att skruva ner målsättningarna. De goda tiderna då jag snittade nästan 10 BB/100 Hands är förbi. Är numera nöjd om jag klara hälften av det.

 

Skulle vara mycket tungt om man så småningom känner att man inte är en vinnande spelare på nivån och tvingas kapitulera ner en nivå. Lyckligtvis är jag inte där än, men jag befarar att den dagen kan komma inom ett år. Utvecklingen är naturligtvis väntad, men tråkig.

 

 

Behövde skriva av mig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu låter jag jävligt sågande men... Om man bara kan vinna av synstationer så kanske man inte är så himla bra egentligen...

 

Det finns bra många fler läckor än att syna för mycket, även om det är den mest uppenbara och lättaste att exploatera. Så bara bit ihop och fokusera på att utveckla ditt spel mot tajtare motstånd, spela färre bord och fokusera mer på att ta notes och hitta deras misstag etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bara kan vinna av synstationer så kanske man inte är så himla bra egentligen...

 

Sant...därför jag kanske behöver gå ner i nivå så småning om. Hade jag varit himla bra hade jag förmodligen spelat på högre nivåer.

 

 

Det finns bra många fler läckor än att syna för mycket, även om det är den mest uppenbara och lättaste att exploatera. Så bara bit ihop och fokusera på att utveckla ditt spel mot tajtare motstånd, spela färre bord och fokusera mer på att ta notes och hitta deras misstag etc.

 

Kloka ord, får försöka förbättra mitt spel och hitta dessa läckor hos motståndarna.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som startade tråden har rätt i att folk börjat bli mer solida. Din strategi låter även den förnuftig, möter man tuffare motstånd bör man gå ner i nivå alternativt leta nya jaktmarker.

 

Kan dock inte sluta le åt de som skriver kommetarer. Vad är det för fel på dem? Idiotiska kometarer i varje tråd. Kanske är det dessa man tjänar på? Men ändå.... 2/3 idiot inlägg är väl att ta i? Är ju snudd på bara en kille (mansion) som skriver förnuftiga svar i VARJE tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som startade tråden har rätt i att folk börjat bli mer solida. Din strategi låter även den förnuftig, möter man tuffare motstånd bör man gå ner i nivå alternativt leta nya jaktmarker.

 

Kan dock inte sluta le åt de som skriver kommetarer. Vad är det för fel på dem? Idiotiska kometarer i varje tråd. Kanske är det dessa man tjänar på? Men ändå.... 2/3 idiot inlägg är väl att ta i? Är ju snudd på bara en kille (mansion) som skriver förnuftiga svar i VARJE tråd.

 

 

Myssion (Mansion - lol) är forumets stolthet :)

 

En av de trevligare skribenterna, och en kille som jag tycker har utvecklats kunskapsmässigt nåt så oerhört enormt på väldigt kort tid.

 

Andra får gärna ta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som startade tråden har rätt i att folk börjat bli mer solida. Din strategi låter även den förnuftig, möter man tuffare motstånd bör man gå ner i nivå alternativt leta nya jaktmarker.

 

Kan dock inte sluta le åt de som skriver kommetarer. Vad är det för fel på dem? Idiotiska kometarer i varje tråd. Kanske är det dessa man tjänar på? Men ändå.... 2/3 idiot inlägg är väl att ta i? Är ju snudd på bara en kille (mansion) som skriver förnuftiga svar i VARJE tråd.

 

Kanske för att tråd skaparen Champion gnällde över en downstreak i en annan tråd men plussade ändå kraftigt. Folk har inte sånt stort medlidande över såna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...