Gå till innehåll

Låna varandras konton


Machmalo

Recommended Posts

Hej jag har en enkel fråga. Är det tillåtet att spela på varandras konton?? Kan jag t.ex. låna min sambos partykonto och spela på och kan hon låna mitt? Om så är fallet så måste ju detta även gälla kompisar, att man kan låna varandras konton och spela på?? Om detta är ok gäller det då vid både cashgame STG's och MTT? Tacksam för svar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akta dig om du ni spelar på din sambos konto, har hänt mig ett flertal gånger att det kommit folk från party och ringt på dörren och bett mig visa ID.

 

Om jag sätter på mig en peruk, klänning och högklackat innan jag sätter mig för att grinda borde det väl vara lugnt (måste kanske fixa ett falskleg också)??? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara regelbrott, men frågan är hur många pokerrum som egentligen bryr sig. Här är ett urklipp jag fått från en ett pokerrum.

 

"As per our Terms and Conditions, each account is permitted for use by a

single individual only. This is to protect our players from

unauthorized activity on their account. However, no action will be

taken against players who allow other individuals to use their account.

While we certainly understand how frustrating this may be, XXXXXXXXXXX is unable to control which individuals a player allows access to

their account."

 

Du är det ett enskilt företag som skriver detta, som man ska akta sig för att det är så generellt, men jag tror dock det är en bra fingervisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det officiella svaret från oss är att vi förväntar oss att det är den som har kontot som spelar på det. Men hur kollar man att det efterlevs om personerna sitter vid samma dator?

Är det fel att min polare spelar två händer medan jag går på toa? Förmodligen inte.

 

Ja, ni förstår.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det officiella svaret från oss är att vi förväntar oss att det är den som har kontot som spelar på det. Men hur kollar man att det efterlevs om personerna sitter vid samma dator?

Är det fel att min polare spelar två händer medan jag går på toa? Förmodligen inte.

 

Ja, ni förstår.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

skönt med ett "svensson" svar från partypoker, skönt att höra att även siternas representanter kan vara mänskliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...