Gå till innehåll

Bank wire cashout


Uppenberg

Recommended Posts

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Även klassiska, sätta in neteller, ta ut visa?

 

Lite svårt att se vad det skulle ge för fördelar gentemot Partys egna visa cashout? NETeller har inte direkt jätthet kurs.

 

Gjorde ett testuttag på $100 till VISAt i söndags. Återkommer med vad den slutgiltiga kursen blev efter alla avgifter etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag gjorde uttaget på söndagnatt, kan tänka mig mellan 01-05 på natten. Jag fick in pengarna idag (tisdag) på kvällen.

 

För mina $100 fick jag 686,65 kronor. Jag ringde till min bank och frågade ifall de hade tagit några fasta avgifter vilket de inte hade gjort.

 

Så det var alltså $2 i fast avgift från party. $98 kvar vilket var 686,65:- vilket ger en kurs på ganska precis 7.

 

Fördelen verkar ivf vara att pengarna kommer in bra mycket fortare än med bank wire, och att pengarna inte "hålls", utan blir tillgänliga direkt då de syns i kontot.

 

Nackdelen kanske är att man får något sämre kurs. Ska väl göra ett nytt test där jag kanske testar en större summa. typ $1k med bank wire USD, $1k med visa och $1k bank wire euro eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mina $100 fick jag 686,65 kronor. Jag ringde till min bank och frågade ifall de hade tagit några fasta avgifter vilket de inte hade gjort.

 

Vilken bank använder du? Pratade med SEB och dom sa att det är en välxlingsavgift om man tar ut genom VISA. Bank wire med euro skulle vara gratis medans dollar kostade 30-60kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En korkad fråga, är det möjligt att komma runt problemet genom att skaffa bankkonto i en bank ligger i samma land som siten? Koppla på ett visa-kort på det och den årliga kostnaden borde inte vara så hög. Fast det är klart, det blir ju utlandsuttag när man plockar ut det i bankomaten. Måste finnas något krux med detta, annars borde man ju hört om det.

Det var inget... :-/

 

du kan öppna ett konto i dollar hos t.ex. seb. du kan dock inte ansluta något betalkort till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken bank använder du? Pratade med SEB och dom sa att det är en välxlingsavgift om man tar ut genom VISA. Bank wire med euro skulle vara gratis medans dollar kostade 30-60kr.

 

Jag har Nordea. Vid en vanlig transaktion från utlandet tar den avgift som ligger på 20-40kr nånstans.

 

Men det här räknades som ett återköp och alla växlingskurser osv gick genom VISA. Nordea tog inga avgifter själva. Men som sagt, vid en bank wire tar de en fast avgift. Då är det även banken som växlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade igår, tog ut $1k och fick typ 7050 SEK idag. Använder SEB och dom tar ingen avgift när dom växlar Euro.

 

Okok, gör ett försök och cashar ut till mitt swedbankkonto nu då. Förut tog de alltid 60 kr i fast avgift eftersom det va en utlandsbetalning som måste hanteras manuellt. Får se om det blir ytterligare avgifter nu när utbetalningen är i €.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ut mina pengar idag, tog ut $788,17 via bankwire transfer i €.

Det som kom in på mitt konto var 5533,76 kr.

Dvs en "effektiv kurs" på 7,02kr/$ vilket jag tycker va riktigt bra iom att säljkursen hos swedbank just nu står i 6,845kr/$.

Får se om det var några fasta avgifter från banken, brukar alltid få hem ett brev ett par dagar senare när jag får in utlandsbetalningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick brev nu från Swedbank och avgiften för att bank wire uttag i € är 10 kr oavsett hur stort uttaget är.

 

Så om man ska ta ut mer än 1140 kr lönar det sig alltid med bank wire uttag till swedbank jämfört med att ta ut till VISA.

 

 

Uträkning:

Uttag till VISA kostar $1 (avrundat till 7 kr här) samt att de tar 1,5% vid växlingen. Bank Wire uttag kostar $2 (avrundat till 14 kr här) samt 10 kr i fast avgift av Swedbank.

 

0,985(x - 7 kr)= x - 14 kr - 10 kr

=> x = 1140 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra, är det möjligt att sätta in med neteller och sen ta ut med visa alt. bankwire?

 

Jo det går men PartyPoker kved som fan och krävde förklaringar på varför jag skulle ta ut till Bank istället för till NETeller som jag hade satt in med.

Dom betala ut efter att jag maila tillbaka och sa att jag har nog med pengar på NETeller och vill inte ha mera där.

 

Då svara dom att dom betalar ut med BankWire men att de va en engångsföretelse.

 

Lite förbannad måste jag säga att jag blir över deras betende, har dom BankWire som alternativ när man ska göra en WithDraw så ska de fan inte vara nått tjafs om att de är en engångsföretelse eller nått annat dravell. Jag tar ut mina pengar till de ställe jag vill och dom ska inte tjafsa, om jag inte ska få ta ut med BankWire så får dom ta bort det som val i CashOut'n !

 

Jag skickade ett sött litet mail till dom efter att jag fick de där "på nåder" mailet. Få se vad dom hittar på som svar på det ;)

 

.....

Svaret kom ju ganska snabbt:

 

Enligt min mening bara ett mail med massa dravell om ditt och datt, och inget konkret om att "Ja det är ok att ta ut med BankWire även nästa gång" eller "Nej du får inte ta ut via BankWire" med en motivation om varför det inte går som håller.

Vad är det för tomtar som sitter och svarar på mailen för Poker/Betting siterna igentligen. Det är samma visa varje gång oavsett vart man vänder sig. Massa skitsnack och aldrig raka konkreta svar (om det ens finns en tendens till svar på frågan i mailen dom skickar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det går men PartyPoker kved som fan och krävde förklaringar på varför jag skulle ta ut till Bank istället för till NETeller som jag hade satt in med.

Dom betala ut efter att jag maila tillbaka och sa att jag har nog med pengar på NETeller och vill inte ha mera där.

 

Då svara dom att dom betalar ut med BankWire men att de va en engångsföretelse.

 

Lite förbannad måste jag säga att jag blir över deras betende, har dom BankWire som alternativ när man ska göra en WithDraw så ska de fan inte vara nått tjafs om att de är en engångsföretelse eller nått annat dravell. Jag tar ut mina pengar till de ställe jag vill och dom ska inte tjafsa, om jag inte ska få ta ut med BankWire så får dom ta bort det som val i CashOut'n !

 

Jag skickade ett sött litet mail till dom efter att jag fick de där "på nåder" mailet. Få se vad dom hittar på som svar på det ;)

 

Var detta nyligen?

För när jag cashade ut förra veckan (depositade med Neteller) så gick det smärtfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite förbannad måste jag säga att jag blir över deras betende, har dom BankWire som alternativ när man ska göra en WithDraw så ska de fan inte vara nått tjafs om att de är en engångsföretelse eller nått annat dravell. Jag tar ut mina pengar till de ställe jag vill och dom ska inte tjafsa, om jag inte ska få ta ut med BankWire så får dom ta bort det som val i CashOut'n !

 

De flesta sajter har dessa regler för att begränsa risken för bedrägeri. Sen att Bank Wire finns med som alternativ när man använt ett annat insättningsalternativ kan tyckas dåligt men det är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt, jag har inte haft sådana problem tidigare. Orkar du posta deras mail här (stryk personliga uppgifter om det finns sådana)?

 

första mailet:

 

Dear xxxxxxxx,

 

Thank you for playing at our site.

 

This message is with regard to your cashout request of $xxx.xx made on 02/05/07. We have observed that you made a deposit though your NETeller account and cashing out to another cashout option. We therefore have put your cashout request on hold. We request you to clarify this to us.

 

We cannot proceed further with this cashout request unless we receive a clarification mail from you. Also, we request you to allow us to process the cashout through NETeller.

 

Contact us anytime, we are available around the clock to assist you with your account related questions and suggestions.

 

Sincerely,

.........

 

Svarade på det mailet och förklarade varför m.m. (vilket jag igentligen inte tyckte att dom hade med att göra).

 

.........

 

Svars mailet då va:

 

Dear xxxxxxxx,

 

Thank you for contacting us.

 

Your cashout request of $xxx.xx has been processed through wire, as a one time exception. The funds should reach you in 1-3 business days from now. Please understand that we would not be in a position to approve a similar transaction in the future.

 

We request your kind cooperation in this regard.

 

Contact us anytime, we are available around the clock to assist you with your account related questions and suggestions.

 

Sincerely,

 

.....

 

Det är flera mail efter detta där jag försöker få ett svar på var det står att jag inte ska få använda Bankwire igen om jag skulle vilja göra så.

 

Det blir för mycket att posta alla mailen dessutom kortade jag ned dessa (tog bort länkar å skit men inget gällande svaren i mailen)

 

Få se om dom hittar någon paragraf att peka på eller om dom ger sig. Jag anser att finns det inte skrivet att man inte får göra si eller så ska dom inte hålla på och krångla utan bara göra som kunden begär av dom.

 

 

.....

 

Observera att jag även spelade mer än 2000 händer på NL Cash Game bord under en period av 1 vecka mellan Deposit och Withdraw, de va inget bara flytta pengar från A till C via B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar vi och postar mitt mail nummer 5 och sedan deras mail nummer 6 som svar på mitt 5'e mail.

 

Mitt 5e mail

 

Still not a straight answer just blabber....

 

I want a YES or NO answer!

Can I or can't I cash out with BankWire if I should chose to do that after I

have made a deposit from Neteller?

 

If your answer is : NO, you can not. Then I want the rule/paragraph in your

Terms and conditions that say that I can't mailed to me as well.

This is not a question to what you expect, what is preferable or what you

want me to do, it is a question to if I can or if I can't.

 

Deras 6e mail som svar på mitt 5e

 

Dear Xxxxxxxx,

 

As stated in our previous email sent to you, incase you make deposits using Neteller we expect you to cash out the funds back to Neteller instead of BankWire. We are sorry to say that we cannot process such transactions.

 

We request you to go through clause 10 of our terms and conditions of use for further information.

 

As we are a online gaming site we have to take these measures to ensure that players financial information is not being misused.

 

We expect your cooperation and understanding in this regard.

 

Contact us anytime, we are available around the clock to assist you with your account related questions and suggestions.

 

Please provide us with a feedback on how you find our services by clicking on the below mentioned link:

 

(web link)

 

Sincerely,

 

Karthik

Investigations Team

alerts@partyaccount.com

 

 

utdrag ur klausul nummer 10

 

Payment of funds which you withdraw shall be made by cheque, wire, credit card and/or any other manner which the Company selects in its sole discretion,

 

 

SLUTLEDNING:

 

Vilka otroliga tomtar, att besvara en enkel fråga med ett Ja eller Nej är totalt omöjligt. Och enligt klausul nummer 10 så har du inte ett skit att säga om vart dom ska betala ut dina pengar, det är deras beslut om vart DINA pengar ska skickas. Dessutom står det vad jag kan se INTE i klausulen att jag måste ta ut mina pengar till NETeller och inte med BankWire.

Sen att dom skyller på detta är rena rama skämtet: As we are a online gaming site we have to take these measures to ensure that players financial information is not being misused.

 

Jag har verifierat att jag är jag, jag har verifierat att det är min e-mail address, jag har verifierat att det är jag som har begärt utbetalningen till mitt bankkonto, jag har verifierat att bankkontot är mitt och även efter hela denna förbannade procedur så har dom mage att påstå att det är för mitt bästa dom i framtiden kommer vägra att skicka mina pengar dit jag begär att dom ska skicka dom.

 

 

P.S. är det någon som tycker att min begäran i mail nummer 5 är oklar på något sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.S. är det någon som tycker att min begäran i mail nummer 5 är oklar på något sätt ?

De har ju klart och tydligt svarat nej på din fråga, även om de gör det utan att använda ordet "NO" i caps som du ville. De har även hänvisat till den paragraf, i djungeln av paragrafer som vi pokerspelare godkänner, som säger att de inte har någon skyldighet att låta dig casha ut via bankwire om du inte satt in via bankwire. Så själva svaret är väl så bra man kan begära.

 

I sakfrågan tycker jag dock det är underligt att du inte får casha ut med bankwire, eftersom det inte har varit något problem för mig att göra så. 2 gånger i år har jag cashat ut med bankwire efter att satt in pengarna med neteller. Det kanske beror på att du är ny kund? Själv har jag horat i stort sett alla bonusar de erbjudit de senaste 2 åren. De kanske är mer restriktiva vad gäller nya kunder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...