Gå till innehåll

NLT - Trn, fel att gå all-in?


Spud

Recommended Posts

Spelade $2500 freerollen på expekt igår. spelaren plypokcmc har försökt köpa potterna nu på sistone några gånger med i stort sett ingenting på hand. Är 141 spelare kvar.

 

Table Type: Multi Table Tournament

Game Name: Texas Hold'em

Stakes: $0.50/$1.00 Real Money

Active Players: 10

Total Pot: $68,520.00

Rake: $0.00

Net Pot: $68,520.00

 

major posts small blind ($500.00)

Edgar_Linton posts big blind ($1,000.00)

plypokcmc calls for $1,000.00 (total stack: 50k)

don_roberto folds

Silly_Billy folds

givemedaloot folds

TeeEbbs folds

Spudden calls for $1,000.00 (J :diamond: 8 :heart: ) (total stack: 33,5k)

jjurgens folds

sjohns folds

major folds

Edgar_Linton checks

pott: $3500

 

väljer att se floppen, skulle någon raisa nu preflopp så lägger jag mig.

 

Dealing Flop

(J :spade: 7 :spade: 6 :club: )

 

Edgar_Linton checks

plypokcmc bets $3,000.00

Spudden raises for $9,000.00

Edgar_Linton folds

plypokcmc raises for $12,000.00

Spudden calls for $6,000.00

pott: $33500

 

Träffade top pair, finns möjlighet till färgdrag på bordet. har 5outs. plypokcmc's bet ser jag som ett försök att köpa potten, sitter väl med överkort AK, KQ. Tror ej på högt pocketpair då han endast limpade in preflopp. Raisar $9000 och får motraise på $12000. har tidigare visat sig aggressiv vid minsta träff på turn så A7(6) K7(6) Q7(6) är möjligt.

 

Dealing Turn

(J :spade: 7 :spade: 5 :club: 8 :diamond: )

 

plypokcmc bets $2,000.00

Spudden went all-in for $17,510.00

plypokcmc calls for $15,510.00

pott: 68520

 

Ett fjösbet av honom på turn, mycket möjligt då att han sitter med ett lågt par eller överkort och blev nu skraj när jag synade hans tidigare raise, Själv fick jag in tvåpar. går all-in. 4 outs till kåk

 

Dealing River

(J :spade: 7 :spade: 5 :club: 8 :diamond: 5 :heart: )

 

plypokcmc checks

Spudden went all-in for $0.00

 

plypokcmc shows Two Pair (A :heart: A :spade: 5 :club: 5 :heart: J :spade: ) , winning $68,520.00

 

Argh, karln hade pocket AA, men behövde ett par på bordet för att ta mig, hade endast 6 outs för detta då en J eller 8 skulle ge mig kåk.

 

Tycker ni jag spelade rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, förstår inte vad du ska i potten och göra med din hand. J8 ska inte spelas överhuvudtaget. Enda skälet att spela den kan vara att försöka stjäla blindsen. Men med en limper innan dig och med relativt små blinds så har du en väldigt enkel fold preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J8 är ingen hand jag i normala fall brukar spela, men jag hade spelat väldigt tight ett tag medan plypokcmc hade köpt ett antal potter innan mig och efteråt visat att han inte hade någonting på handen, så jag valde att limpa in med den....bristande disciplin av mig :(

 

Men sedan fick jag par i knektar på floppen, högsta paret på bordet och får en raise emot mig från en kille som flera gånger försökt köpa potten, så jag callade det. när sedan 8:diamond: trillar in på turn så kändes det som om jag hade honom. hade en 5:a eller 7:a på river hållit sig borta så hade det hela varit mycket trevligare :)

 

Hur ska man spela mot en spelare som man tycker är relativt lös/aggressiv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man spela mot en spelare som man tycker är relativt lös/aggressiv?

 

Det beror på stackförhållanden och om du tycker att han verkar bra eller dålig. Om ni båda är stora så är det bäst att undvika honom oavsett om du tycker att han verkar bra eller dålig, om du är i behov av uppdubbling kan det dock definitivt vara rätt kille att vända sig till. Särskilt om det är någon som sitter och leker ångvält med en jättestack och du sitter på en mellan/liten stack, du behöver fortfarande ett bra läge men om han är dålig så kan du räkna med att ett sådant antagligen kommer att dyka upp. Man ska dock inte sitta och leta konfrontationer, det gynnar bara de andra spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...