Gå till innehåll

Dessa eviga flush-hunters, vad göra?


Beef__Cake

Recommended Posts

set brukar ju ändå vara ganska effektivt mot top pair?

Som jag förstod originalfrågeställningen så handlade det om hur man skulle spela topparet när det var en stark möjlighet till färgdrag hos motståndaren. Om man då kommer in i en situation där han antingen har tvåpar+ eller färg så spelare det ju ingen större roll vilken av händerna han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

set brukar ju ändå vara ganska effektivt mot top pair?

Som jag förstod originalfrågeställningen så handlade det om hur man skulle spela topparet när det var en stark möjlighet till färgdrag hos motståndaren. Om man då kommer in i en situation där han antingen har tvåpar+ eller färg så spelare det ju ingen större roll vilken av händerna han har.

Du menar att det inte spelar nån roll om färgdraget går in?

Om färgdraget inte går in har det ju lite betydelse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså boys & girls. Ni som gillar flushhunters måste börja spela på pokerchamps. Har spelat där den senaste veckan och du kan få in hela stackar på floppen om de har färgdrag.

 

Jag lyckades få in hela min stack mot ett 10-högt färgdrag (potten var på $4, stackar ca $20). Själv satt jag med trips i kniktar, hehe.

 

Paradiset att lira på en bra dag, men en vanlig dag är det ingen mening att försöka vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Du menar att det inte spelar nån roll om färgdraget går in?

Om färgdraget inte går in har det ju lite betydelse...

Om motståndaren antingen har färg eller tvåpar så kan man nog sluta sig till att färgen gått in. Jag pratade alltså om foldar man gör när en möjlig färg går in.

 

Det är ju ett rätt viktigt moment. Om man synar ett pottbet när färgen går in så har ju motståndaren odds att syna ett pottbet på föregående gatan för att dra till färgen.

 

Är det jag som tänker trögt eller är det Dr Hjort som är ute och cyklar lite?

Det skulle inte vara första gången. Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...