Gå till innehåll

Plo 3-6$


psykologas

Recommended Posts

Jaha kanske alldeles för readbaserad hand men provar å se om nån har nått insiktsfullt tips ändå. Mina frågor är

 

1. Slå om preflop även fast jag troligen lär få 3 syn? (tottowitz e den enda man kan hoppas på kastar om han inte oxå har AA förstås). i så fall hur spelar ni en sån här flopp om du inte har flushdraget?

 

2. Slå om eller syna på flopp? De 4-5 ggr jag spelat med FI har han växlat mellan att va tokLAG några sessioner och mkt TAG andra. så säger oxå 1 år gamla notes. Hitintills idag (ca 20min) har han varit mkt mkt tight pre och knappt spelat nåra händer.

andra sessioner har jag tex sett han syna ned med dålig färg ett flertal ggr, samt försvara sina AA mkt hårt även om han bara fått in typ 1/8 av stacken pre. Hyfsat konstant verkar det va att om han betar en bra bit under pot så indikerar det viss svaghet.

 

3. På turn blixtbetar han pott. Va gör jag nu?

 

sry att jag inte använder nån handkonverter eller va det heter men jag kan inget sånt skit:)

Får lära mig en annan gång

 

** Game ID 663486383 starting - 2007-01-12 22:50:30

** Dostoyevsky [Omaha] (3.00|6.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- svante sitting in seat 1 with $673.80 [Dealer]

- KCKid sitting in seat 2 with $842.76

- Wallaceman sitting in seat 3 with $1995.77

- miso000 sitting in seat 4 with $632.33

- hero sitting in seat 5 with $1345.96

- Tottovicz sitting in seat 6 with $502.05

 

KCKid posted the small blind - $3.00

Wallaceman posted the big blind - $6.00

 

** Dealing card to Hero: King of Diamonds, 10 of Diamonds, Ace of Hearts, Ace of Diamonds

miso000 called - $6.00

Hero called - $6.00

Tottovicz raised - $33.00

svante called - $33.00

KCKid folded

Wallaceman called - $33.00

miso000 called - $33.00

Hero called - $33.00

 

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, Jack of Clubs, 3 of Diamonds

Wallaceman checked

miso000 bet - $84.00

Hero called - $84.00

Tottovicz folded

svante folded

Wallaceman folded

 

** Dealing the turn: 3 of Clubs

miso000 bet - $336.00

Hero: ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar faktiskt inte om du är allvarlig eftersom jag bara spelat som dig på ett ställe i handen.

 

* Andra höjningen preflopp är ju obligatorisk att slå om på eftersom du kan få in en rejäl bit av stacken med en hand som både troligen är bäst och har bra dragpotentialen.

 

* Floppen har du ju kanske bäst hand och bra drag.

 

* Turn har du andranöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen, där ska degen in helt enkelt. Som Rolf Slotboom sa: If it's checked to you, bet. If someone bets into you, raise. Preferably alles innes YEAH.

 

Turnen känns som en fold som spelat.

 

Lite annorlunda om man sitter med >40bb. :)

 

EDIT: Fast han har ju spelat med stor stack också, det var kanske i det sammanhanget han skrev så?

 

EDIT2: Intressant hand. Har på sistone insett att AAxx är en stor läcka för mig så jag vill itne kommentera men ser gärna att det blir en bra diskussion om den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej för att utveckla lite till, preflop så föredrar jag raise då du kan få in så pass mycket preflop att det blir lättspelat efter. väljer man ändå att syna preflop så är checkraise på flopen rätt givet. du har inte position och får svårt att få betalt om du sätter färgen och sätter du trissen så kanske du inte får betalt av tvåparet. Ett bet från någon av dom här spelarna behöver inte betyda så mycket speciellt inte om det kommer från någon i sen position, så har du riktigt flyt lyckas du ta hem potten och får du motspel så är du alldrig krossad kan coinflippa rätt ofta och det händer att du leder med, Det finns bättre ställen att spela för stackar men i ett aggresivt spel har man inte råd att vänta.

 

angående Rolf Slootboom så lyssnar jag ungefär noll på vad han säger och skriver jag menar hur fan lyckas man skriva en bok om köpa in kort vänta på AA trycka in allt preflop- strategi....spelteori på hög nivå verkligen.:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående Rolf Slootboom så lyssnar jag ungefär noll på vad han säger och skriver jag menar hur fan lyckas man skriva en bok om köpa in kort vänta på AA trycka in allt preflop- strategi....spelteori på hög nivå verkligen.:rolleyes:

det största skämtet måste ändå vara att folk faktiskt köper boken, vem som helst borde kunna knåpa ihop en kortstack-strategi på 5 minuter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...