Gå till innehåll

Flickproblem-hjälp!


adde_snoppskalle

Recommended Posts

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Det vet vi inte. Kan vara psykfall eller bara smånervös tjej. Möjligt att jag gjorde lite väl negativa antaganden. Men jag anser absolut att man ska vara väldigt försiktig med att engagera sig i människor med kraftiga humörsvängningar och känslomässig problematik.

 

 

 

 

Du menar 100% av alla tjejer?

 

 

För övrigt, så se till så ni kan se film hos henne.. Lämna telefonen hemma och åk dit. . Överraska henne och se till så hon får en trevlif kväll, känn inte att ni måste prata massa.. Se bara till så hon känner sej mer säker till nästa gång ni träffas! Man behöver inte alltid prata för att ha de trevligt.. Hon kommer nog öppna upp sej mer och mer ju längre tiden går!

 

GL!

 

---

 

Läste inte allt innan jag skrev, men känns som en allt för vanlig situtation när tjejer e inblandade!

Finns mer fisk i sjön så ska nog inte va så svårt för dej att gå ut å fiska in ngn ny, antagligen både större och godare firre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det positivt adde, ni var inte rätt för varandra. Bättre att det visade sig nu än senare :)

 

Bra att du agerade lugnt och inte blev en svarsjuk kille på tiltfyllan :lol:

 

Du kommer kanske få ett tack för skjuts, sprit etc och säkert till och med betalt, men jag skulle inte räkna med något "förlåt". Så försök absolut inte dra ut något förlåt ur henne heller eller snacka "vett i henne"

Får du ett tack så får du bara vara stenhård, se till att det är du som "dumpar" ;).

 

 

"Jag accepterar inte sådant beteende från människor i min närhet och så länge du uppför dig så där är det totalt ointressant för oss att umgås eller ens snacka med varandra"

 

Den approachen tycker jag du ska ha. Hör inte ens av dig.. och när hon hör av sig och frågar varför inte du ringt... har du samma ståndpunkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske du har rätt. Då borde man tycka synd om henne. Men det kan jag inte heller göra.

 

Min defaultreaktion är inte att tycka synd om per se, men jag försöker att inte känna mig sårad/förbannad heller. Självklart ska man se henne som ansvarig för sina handlingar, men jag tror det är nån liten bit som saknas henne. Hon VILL säkert göra rätt, och saknar väl självinsikten att veta vad rätt är.

Hon har troligen inte haft det lätt osv, men vad du än gör, ta inte det här personligt, gå vidare. Men jag tror du är inne på det spåret, du verkar vettig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min defaultreaktion är inte att tycka synd om per se, men jag försöker att inte känna mig sårad/förbannad heller. Självklart ska man se henne som ansvarig för sina handlingar, men jag tror det är nån liten bit som saknas henne. Hon VILL säkert göra rätt, och saknar väl självinsikten att veta vad rätt är.

Hon har troligen inte haft det lätt osv, men vad du än gör, ta inte det här personligt, gå vidare. Men jag tror du är inne på det spåret, du verkar vettig.

 

Varför skulle hon inte bara vilja festa o knulla runt då? Är det nödvändigtvis så självdestruktivt? Ser inte riktigt vad hon har gjort för fel, hade dom kommit överens om monogami?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle hon inte bara vilja festa o knulla runt då? Är det nödvändigtvis så självdestruktivt? Ser inte riktigt vad hon har gjort för fel, hade dom kommit överens om monogami?

 

Tycker inte direkt det känns moraliskt rätt(eller nått) att planerat en dejt, istället för dejten tillsammans åkt på en gemensamm återföreningsfest för att där sedan följa med en annan hem.

 

Iofs känndes det inte helt oväntat i detta fall. Skulle inte direkt ha någon kontakt med flickan i fråga mer än jättenödvändigt efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle hon inte bara vilja festa o knulla runt då? Är det nödvändigtvis så självdestruktivt? Ser inte riktigt vad hon har gjort för fel, hade dom kommit överens om monogami?

 

I originalposten (läste du den?) finns en del signaler på att det är självdestruktivt i det här fallet.

 

a) Hon kan inte snacka med killar när hon är nykter.

b) Hon har blivit utnyttjad/illa behandlad av en del killar hon legat med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I originalposten (läste du den?) finns en del signaler på att det är självdestruktivt i det här fallet.

 

a) Hon kan inte snacka med killar när hon är nykter.

b) Hon har blivit utnyttjad/illa behandlad av en del killar hon legat med.

 

Well, det är ju en roll många tjejer känner sig tvingade o ta på sig ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte höra av mig till henne, har inte något som helst intresse av att fortsätta ha kontakt med henne. Men skulle det ha varit jag som hade gjort detta mot en tjej, så skulle jag ha skämts efteråt. Och bett om ursäkt.

 

Folk får tycka vad de vill, att jag är en idiot som involverade mig med henne från första början trots det jag visste om henne, eller att hon inte har några skyldigheter emot mig. Fine, men faktum kvarstår, jag har aldrig känt mig så förnedrad som när hon står 4 meter ifrån mig och mina kompisar, som vet om det det är nånting på g, och hånglar upp en person hon känt i någon timme. Så gör man bara inte, tycker ni det är acceptabelt, då är ni i hennes nivå.

 

Det är en sak om det bara är jag som gillar henne, då är det inte hennes sak. Men när hon också har uttalat ett intresse, och vi far dit tillsammans, då gör man inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle hon inte bara vilja festa o knulla runt då? Är det nödvändigtvis så självdestruktivt? Ser inte riktigt vad hon har gjort för fel, hade dom kommit överens om monogami?

 

Det verkar orimligt att förstå att en person med djupa emotionella problem inte har starka känslor. Iaf är det så i min värld.

Alltså...allt landar på hur bra människokännare man anser sig vara. Jag litar bara på min personliga erfarenhet att den här typen av personer kanske snarare är överemotionella än känslokalla. Jag ska inte säga för mycket, då jag inte känner personen, men det är öht svårt för en utomstående att komma med ingående analyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överemotionell och självcentrerat pucko utan hänsyn till andra människor är inte ömsesidigt uteslutande.

 

Nejnej, jag tror deffo att det mestadels är ett självdestruktivt beteende. Jag kan inte förlita mig på så mycket mer än personlig erfarenhet vad gäller mitt omdöme om hennes eventuella skuldkänslor/medvetenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grabben, det svider att säga det men du har lärt dig din läxa iallafall.

tyvärr fick du göra det den sura vägen, det går helt enkelt inte att blanda sig med sånna flickor, de har pappa-issues och en hel del andra issues också:-o

 

sånna brudar blir aldrig GF material ändå.

vem skojar du lixom..hjort va den enda som va on point hela denna tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du att hon är skyldig dig?

 

Du visste, eller borde vetat, exakt vad du gav dig in på. Lite löjligt att bli upprörd när hon fortsätter att bete sig exakt som hon alltid betett sig de senaste åren.

 

Ibland får jag lust att ta din forumperson, vända den upp och ned och skaka om den liten grann, kittla den lite under armarna, dansa runt några varv och avsluta med att gosa lite med den. Tror du att den skulle visa mig någon form av emotionell reaktion då? Eller skulle jag bara få höra att mitt beteende är synnerligen irrationellt och löjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyd mitt råd så mår du bättre och hon sämre.

Jag tyckte det var klockrent, så pass bra att det blev förevigat min signatur.

 

För övrigt ska du väl vara glad över vad som hände på festen. Tjejen verkar ju vara en lösaktig slampa och fan så mycket bättre att ta smällan nu än när/om ni hade varit inne i ett förhållande på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland får jag lust att ta din forumperson, vända den upp och ned och skaka om den liten grann, kittla den lite under armarna, dansa runt några varv och avsluta med att gosa lite med den.
Cool, jag gillar att bli kittlad under armarna.

 

Also, du vet att jag inte är en sjuåring va?

 

lyd mitt råd så mår du bättre och hon sämre.
Vad är nyttan med att få en halvhispig tjej som mår kasst att må sämre?

 

Brukar du klappa till småbarn som spiller glass på dig också?

 

Det som stör mig mest är att vi har en hel tråd killar som inte ser uppsidan med en lösaktig slampa. Jesus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad klockrena inlägg av Hjort i den här tråden.

 

Adde, verkar vara helt rätt att klippa av alla band till bruden, enligt min erfarenhet är det sällan värt att slösa tid, energi och känslor på så instabila människor. Det slutar bara med att hon inte mår bättre, och framför allt, du mår sämre (Ja, jag vet, det finns alltid undantag). Har en kompis som råkade ut för ett skrämmande likt scenario alldeles nyligen. Gissa hur det slutade.

Hoppas du har lärt dig av detta och har bättre chanser att undvika att investera av dig själv i såna här människor i framtiden. :)

 

För övrigt så finns det naturligtvis massor av både fördelar och nackdelar med lösaktiga slampor, vilket kan vara en intressant diskussion i sig. Men det tar vi i en egen tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så kommer jag bara på ungefär två tjejer som jag någonsin umgås med där "vilja ligga med" inte är en stor del av orsaken att jag alls träffar dem.

 

Ändå hävdar alla tjejer att de har "massor" av killkompisar som inte alls är ute efter att ligga med dom! Vi är ju bara kompisar är ju en rätt vanlig fras med vilket menas att stackarna utnyttjas maximalt utan att de är i närheten av att få ligga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För övrigt ska du väl vara glad över vad som hände på festen. Tjejen verkar ju vara en lösaktig slampa och fan så mycket bättre att ta smällan nu än när/om ni hade varit inne i ett förhållande på ett eller annat sätt.

 

Klart jag är glad att det inträffade nu än att det skulle ha blivit nånting riktigt seriöst och det hade hänt då. Men jag skulle ju ha varit hladare om det inte hade inträffat alls, vare sig nu eller in framtiden.

 

Det är ju inte direkt hyperboost för själförtroendet precis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå hävdar alla tjejer att de har "massor" av killkompisar som inte alls är ute efter att ligga med dom! Vi är ju bara kompisar är ju en rätt vanlig fras med vilket menas att stackarna utnyttjas maximalt utan att de är i närheten av att få ligga...

 

Tjejer är naiva. De flesta killar (som jag känner iaf) skulle lätt ligga med en av sina tjejkompisar, om hon bara är fräsch nog. Däri ligger väl den största skillnaden mellan killar och tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...