Gå till innehåll

Metaddicts pokerdagbok - Lås dagbok tack


Metaddict

Recommended Posts

Varför check-callar du turn?

 

För att även om fi var urusel och överagressiv var det faktiskt inte standard av honom att cappa flop. Jag var helt enkelt inte säker på att jag hade bäst hand. Vad skulle jag gjort istället tycker du?

 

Beta turn trots att han cappar flop? Uppenbarligen behövde han inte ha speciellt bra hand alls för att göra det så jag kanske borde betsynat turn istället.

 

Han skulle iallafall kunna ha en sämre knekt eller 9T eller totalbluffa. Fold är helt uteslutet mtp hur kass han var/är. Om det nu var det du hade tänkt istället. Berätta gärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

7eddic7 måste verkligen vara spaniens största spelberoende...

Lever antagligen på en vind och äter ravioli.

 

Tror dock han inte vore värre än normalfisk på en annan site, typ FT.

 

Hur har det gått för dig totalt sätt senaste månaderna?

 

Jag snackade rätt mycket med honom en gång och då påstod han att han spelar i spanska andraligan i fotboll. Eller om det var tredje. Han var iaf fotbollsproffs sa han.

Det kan säkert stämma. Det förklarar var han får pengar ifrån och varför han är så kass :D Spelade själv fotboll i över tio år så jag måste vara undantaget som är smart men överlag är ju fotbollsspelare rätt korkade ;)

 

Inte spelat jättemycket förrän januari i år faktiskt. Slutade 2500$ upp för den månaden men rejkade under samma period typ 5-6 tusen så jag var rätt missnöjd ändå. Nästan inte spelat SH limit alls innan det och då inte mot WPX-LAGtomte-stilen så det tog ett tag att vänja sig i ärlighetens namn. Haft sjuk oflyt en längre period med. Tycker själv jag spelar bättre hela tiden.

 

Februari har varit uruselt också vilket har gjort att jag hamnat i en svacka. Spelat för lite ett tag. Men nu hittade jag en liten rush för första gången på över en månad plus att suget var på väg tillbaka igen redan innan det. Kan inte se hur det överhuvudtaget skulle vara möjligt att gå sämre än det gjort på slutet så nu jävlar är det dags ;)

Blir mycket Nordicbet ett tag framöver. Känns sjuuukt lukrativt! Harvat på 2-4länge nog nu med.

 

Hur går det själv??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att även om fi var urusel och överagressiv var det faktiskt inte standard av honom att cappa flop. Jag var helt enkelt inte säker på att jag hade bäst hand. Vad skulle jag gjort istället tycker du?

 

Beta turn trots att han cappar flop? Uppenbarligen behövde han inte ha speciellt bra hand alls för att göra det så jag kanske borde betsynat turn istället.

 

Han skulle iallafall kunna ha en sämre knekt eller 9T eller totalbluffa. Fold är helt uteslutet mtp hur kass han var/är. Om det nu var det du hade tänkt istället. Berätta gärna :)

Jag tyckte att linjen check-call på turn och bet-call på river kändes lite märklig, men det passar om du tror att han har en bättre knekt än din och du drar ut med damen på river.

 

Mitt alternativ hade varit check-call, check-call.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snackade rätt mycket med honom en gång och då påstod han att han spelar i spanska andraligan i fotboll. Eller om det var tredje. Han var iaf fotbollsproffs sa han.

Det kan säkert stämma. Det förklarar var han får pengar ifrån och varför han är så kass :D Spelade själv fotboll i över tio år så jag måste vara undantaget som är smart men överlag är ju fotbollsspelare rätt korkade ;)

 

Inte spelat jättemycket förrän januari i år faktiskt. Slutade 2500$ upp för den månaden men rejkade under samma period typ 5-6 tusen så jag var rätt missnöjd ändå. Nästan inte spelat SH limit alls innan det och då inte mot WPX-LAGtomte-stilen så det tog ett tag att vänja sig i ärlighetens namn. Haft sjuk oflyt en längre period med. Tycker själv jag spelar bättre hela tiden.

 

Februari har varit uruselt också vilket har gjort att jag hamnat i en svacka. Spelat för lite ett tag. Men nu hittade jag en liten rush för första gången på över en månad plus att suget var på väg tillbaka igen redan innan det. Kan inte se hur det överhuvudtaget skulle vara möjligt att gå sämre än det gjort på slutet så nu jävlar är det dags ;)

Blir mycket Nordicbet ett tag framöver. Känns sjuuukt lukrativt! Harvat på 2-4länge nog nu med.

 

Hur går det själv??

 

Flyttade som sagt till FT när jag kom hem från thailand.

Är helt klart inne på min bästa månad nånsin och det känns verkligen så ruggigt mycket roligare att spela när man känner att man verkligen äger spelet på 3/6 istället för att leva på rakeback på 2/4 wpx.

Ska väl komma och dra ner värdet på nordic bet jag med snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte att linjen check-call på turn och bet-call på river kändes lite märklig, men det passar om du tror att han har en bättre knekt än din och du drar ut med damen på river.

 

Mitt alternativ hade varit check-call, check-call.

 

Av händerna jag var "rädd" för så toppade KJ och AJ, du tolkade mig rätt. På river trodde jag att jag hade bäst hand men var inte tillräckligt säker för att checkraisa. Det var därför jag donkade.

 

Allt annat än Q och J på river och jag gör som du skriver: CC - CC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttade som sagt till FT när jag kom hem från thailand.

Är helt klart inne på min bästa månad nånsin och det känns verkligen så ruggigt mycket roligare att spela när man känner att man verkligen äger spelet på 3/6 istället för att leva på rakeback på 2/4 wpx.

Ska väl komma och dra ner värdet på nordic bet jag med snart :)

 

Gött! Jag håller med, det ökar på självförtroendet, utan tvekan. Jag började också på FullTilts bonus men efter två fullkomligt horribla sessioner där jag först blev absurt utdragen och sen tiltade loss riktigt ordentligt har jag bara känt för att hålla mig borta! Spelar lite micro-NL där dock ;)

 

Hehe aight, nickar Metaddict på NB med, heja om du ser mig. Kör dock 6 miniview SH-bord så jag är "relativt" frånvarande när det gäller chatten.

(Har alltid tid för att whina och klaga på fiskar som drar ut mig dock) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat mycket senaste dagarna. Bara lite micro-NL i princip. Småkul som omväxling, absolut. Men jag kommer ihåg nu igen varför jag gick över till fixed.

 

Det är mycket mycket mer action i FLSH. Bombande fram och tillbaka hela tiden och man behöver inte vara så extremt försiktig varenda pott man spelar. Mer beslut hela tiden istället för färre beslut men där varenda litet felsteg kan kosta ett inköp.

Framförallt hade jag glömt hur sjuuukt jävla tråkigt det är när man får in ett inköp i något 50/50-läge på flop (eller preflop) och sitter och svettas när turn och river läggs upp. Får man odds kan man ju helt enkelt inte undvika det.

 

Mot FL talar ju mest det faktum att man blir så konstant satans utdragen hela tiden (även när det går bra).

 

Kan det vara så att man börjar fibbla med microNLprojekt för att man vet att det är dags att gå upp i nivå och ta nästa steg på allvar med fixedlirandet? Har ju faktiskt rulle för 3-6 nu, tillochmed sett till mina egna stenhårda krav. Jag kan ju lista ut ungefär hur svettigt det kommer vara ett tag nu i början tills jag verkligen vant mig vid de ökande svängningarna.

Tror mycket väl det vara så. Någon som känner igen sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att det jag skrev var så jävla fjolligt satte jag mig på ett 5-10 bord på WPEX. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig men det var definitivt ettskönare bord än jag hade trott.

 

** Dealing Down Cards **

Dealt to revisorn: [8d, Td]

Player 1: Fold

Player 2: Fold

revisorn: Raise ($10)

Player 4: Raise ($13)

Player 5: Call ($10)

revisorn: Call ($5)

** Dealing Flop **

Community cards: [8c, 3s, 7c]

Player 4: Check ($0)

Player 5: Check ($0)

revisorn: Bet ($5)

Player 4: Fold

Player 5: Call ($5)

** Dealing Turn **

Community cards: [5s]

Player 5: Check ($0)

revisorn: Bet ($10)

Player 5: Raise ($20)

revisorn: Call ($10)

** Dealing River **

Community cards: [7s]

Player 5: Bet ($10)

revisorn: Call ($10)

** End Round **

** Evaluate **

Player 5: Show Cards ($0)

revisorn: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $113, Rake $2

Summary revisorn: bet $50, won $113, net $63, HoleCards [8d, Td], HiHand [two pairs, eights and sevens] [8d, 8c, 7s, 7c, Td], won $113 from main pot

Summary Player 5: bet $50, won $0, net $-50, HoleCards [2d, 5d]

 

Ehm jag menar...tack? gmp_3 hette denna psykade fisk ifall någon undrar ;)

 

Och vad sysslade denna snubbe med på turn? Sen bluffar han inte ens river som tur var, jag checkade faktiskt för att folda där. Försökte reppa AJ/AK och trodde det var kört.

 

** Dealing Down Cards **

Dealt to revisorn: [Ts, Td]

Player 5: Fold

Player 1: Raise ($10)

Player 2: Fold

revisorn: Raise ($13)

Player 4: Fold

Player 1: Call ($5)

** Dealing Flop **

Community cards: [9c, Jc, Ks]

revisorn: Bet ($5)

Player 1: Call ($5)

** Dealing Turn **

Community cards: [Ac]

revisorn: Bet ($10)

Player 1: Call ($10)

** Dealing River **

Community cards: [8c]

revisorn: Check ($0)

Player 1: Check ($0)

** End Round **

** Evaluate **

revisorn: Show Cards ($0)

Player 1: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $63, Rake $2

Summary Player 1: bet $30, won $0, net $-30, HoleCards [Th, 8h]

Summary revisorn: bet $30, won $63, net $33, HoleCards [Ts, Td], HiHand [a pair of tens] [Ts, Td, Ac, Ks, Jc], won $63 from main pot

 

Mest ont i mitt hjärta gjorde nog denna dock:

** Dealing Down Cards **

Dealt to revisorn: [3s, 3d]

Player 4: Raise ($10)

Player 5: Fold

Player 6: Call ($10)

Player 1: Fold

Player 2: Fold

revisorn: Call ($5)

** Dealing Flop **

Community cards: [3c, Ah, 8d]

revisorn: Check ($0)

Player 4: Bet ($5)

Player 6: Fold

revisorn: Raise ($10)

Player 4: Fold

** End Round **

** Evaluate **

revisorn: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $45.50, Rake $1.50

Summary revisorn: bet $20, won $45.50, net $25.50, won $45.50 from main pot

Hur kan ingen ha A8 när man väl vill det? :D

(drog faktiskt ut JJ med TT genom att hitta riverstegen förresten så jag är nöjd)

 

Slutade 30-40 upp på en halvtimme plus hela 20 i RB! På ett bord. Jävlar vad mycket rake det där blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat mycket senaste dagarna. Bara lite micro-NL i princip. Småkul som omväxling, absolut. Men jag kommer ihåg nu igen varför jag gick över till fixed.

 

Det är mycket mycket mer action i FLSH. Bombande fram och tillbaka hela tiden och man behöver inte vara så extremt försiktig varenda pott man spelar. Mer beslut hela tiden istället för färre beslut men där varenda litet felsteg kan kosta ett inköp.

Framförallt hade jag glömt hur sjuuukt jävla tråkigt det är när man får in ett inköp i något 50/50-läge på flop (eller preflop) och sitter och svettas när turn och river läggs upp. Får man odds kan man ju helt enkelt inte undvika det.

 

Mot FL talar ju mest det faktum att man blir så konstant satans utdragen hela tiden (även när det går bra).

 

Kan det vara så att man börjar fibbla med microNLprojekt för att man vet att det är dags att gå upp i nivå och ta nästa steg på allvar med fixedlirandet? Har ju faktiskt rulle för 3-6 nu, tillochmed sett till mina egna stenhårda krav. Jag kan ju lista ut ungefär hur svettigt det kommer vara ett tag nu i början tills jag verkligen vant mig vid de ökande svängningarna.

Tror mycket väl det vara så. Någon som känner igen sig?

 

Jag brukar också tänka så, vet inte varför men det bara blir så. Om spelar 2/4 och backar typ $60 så tänker jag att detta gick ju helt ok men om jag backar lika mycket på 3/6 så blir jag tiltad, jävligt skumt faktiskt. Handlar väl om vanesak, har man backat 4 månader så tar man väl förluster bättre:-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nivån inatt på prima var den sämsta jag någonsin spelat på. Iaf topp 3. Brutalt usla. Lillplussade ungefär 20+20 TROTS att jag hade 3 eller 4 toppar mot toppar med sämre kicker som träffade kickern på turn eller river. Och två överpar mot underpar som setade/satte stegen på river.

Plus två hålstegar emot mig men jag satte en själv så det jämnar väl ut sig ;)

Tyvärr bara ett sketet 3-6 bord igång. Satt en kille som bombade bort 200 på en kvart. Tyvärr fick jag inte en cent av honom :D

 

Verkligen sjukt nöjd med resultatet mtp hur det såg ut! Måste tokgrinda nu ett tag när det är sånt här värde på Nordicbet. Idiotiskt av mig att spela så lite som jag gör just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också tänka så, vet inte varför men det bara blir så. Om spelar 2/4 och backar typ $60 så tänker jag att detta gick ju helt ok men om jag backar lika mycket på 3/6 så blir jag tiltad, jävligt skumt faktiskt. Handlar väl om vanesak, har man backat 4 månader så tar man väl förluster bättre:-) .

 

Just i det där fallet hade jag nog tänkt tvärtom. Försöker att alltid tänka på big bets även om det är svårt ibland :) Hade varit "nöjdare" med 60 back på 3-6 än 2-4.

 

Men det ligger nog mycket i det du säger om vanesak. Förra gången jag miniskottade 5-10 kändes det rätt jobbigt men denna gången var det inte alls lika farligt. Måste vara för att jag tokbackat så mycket på spelet den sista tiden :) Och att jag spelat hyfsat mycket 3-6 såklart.

Tror aldrig man vänjer sig helt vid svängningarna i FLSH, men den värsta ångesten borde man kunna vänja bort. Så länge man sätter upp noggranna bankrullekrav och håller sig till dem.

 

För att sammanfatta: Många har problem med skottning - jag har problem med att spela tillräckligt högt för min rulle!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSN med en polare.

 

2007-02-21 02:48:13 LINUS Metaddict - Thailand 13 mars fan vad jag é hungrich helvete också.'

2007-02-21 02:48:49 Metaddict - Thailand 13 mars LINUS heheh

2007-02-21 02:48:57 Metaddict - Thailand 13 mars LINUS ah ok, åt precis men e lite hungrig oxå=)

 

03.30 har vi diskuterat oss fram till att jag ska äta tonfisk och lite glass till efterrätt medan han ska gå ner till bageriet där han bor och se om de har något färdigt han kan få köpa.

Jag känner mig hyfsat onormal...

 

ps Nej, jag är inte fet, tvärtom, tunn som ett snöre. Blir bara hungrig som en svältande gnu av att gå på gym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILTA MIG LÅNGSAMT!!

Borde varit plus 2-300 på 1,5 timme nu. AA mot Q8, KK mot K3, en miljon toppar IGEN mot toppar med sämre kicker som träffar sina 3 outs på river ELLER hittar delning med hjälp av runner runner i monsterpotten.

PLUS att en SUPERIDIOT synar hela vägen till river med oträffad AK när vi är TRE i potten och jag och en annan kille bombat flop OCH turn. Skriver tillochmed "AK no good" till idioten i chatten på turn när han tänker tills tiden går ut, i ett desperat försök att få honom att fatta att han är slagen...Men hur skulle han kunna folda den mäktiga AK :D River kommer såklart ett ess. Över 100$ i den potten på 3-6.

 

Slutar 20 back på spelet så typ 30 plus efter RB och bonus. Liten glädje när man mosar motståndet så totalt. Sjukt hur kassa folk är även på 3-6 på prima. Postar några händer sen kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är jag bara helt sjukt nöjd. Har spelat så klockrent hela sessionen, förlorat tre riktigt jobbiga coolers, två av dem var dagens största potter. Floppat toppset mot floppad färg och floppat set i ess på typ A24 regnbåge och en IDIOT synar med TJ och träffar runner runner färgen. Sen KK mot en supernolla som synar raise med 53o och träffat stegen på turn samtidigt som jag plockar upp färgdraget.

Och jag har ändå inte ens tiltat en enda hand idag!! Riktigt stolt :D

 

Spelat knappt två timmar och trots de tre potterna ovan är jag plus över 200 efter bonus och rakeback. Värdet på 3-6 just nu är bara helt GALET. 80% rakeback totalt ungefär och SMOCKAT av fiskar. Tyvärr lite svårt att hitta tillräckligt med bord ibland, trots att jag sitter på alla SH 2-4 och 3-6 kommer jag inte ofta upp i mina 6 bord. 5-10 är fortfarande aningen för högt och 1-2 vägrar jag. Och jag har aldrig sett en enda spelare på 4-8 :D

 

Nu ska jag träna. Är just nu inne i något slags lyckorus, sjukt olikt mig så jag ska passa på att njuta av dagen...haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett WPX-pass nu med. Nästan inga bord uppe på Prima efter 01 :(

 

Rätt tiltig session, 3 LAGTOMTAR på varje bord som gjorde det till sport att trebeta och cappa mig vaaarje hand och jag totalmissade vaaarje gång i en timme :D Hämtade upp på slutet och slutade ca noll på spelet. Körde tre stycken 3-6 så jag borde få rätt mycket tillbaka.

Totalt borde dagen sluta närmare 400 upp :D Suget är tillbaka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar och behöva göra såna här spel. Det behöver man aldrig på typ prima heller för där är man alltid slagen här. Fi är en LAGtomte som spelar hälften av sina händer såhär typ.

** Dealing Down Cards **

Dealt to revisorn: [Jd, 9d]

Player 3: Fold

revisorn: Raise ($6)

Player 5: Fold

Player 6: Fold

Player 2: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: [5c, 8d, 2c]

Player 2: Check ($0)

revisorn: Bet ($3)

Player 2: Raise ($6)

revisorn: Call ($3)

** Dealing Turn **

Community cards: [Tc]

Player 2: Bet ($6)

revisorn: Raise ($12)

 

Hålpipa och två överkort. Checkar flop av ren reflex. Någon som tycker det spelet är dåligt?

** Dealing Down Cards **

Dealt to revisorn: [Td, Jc]

Player 6: Call ($3)

Player 2: Fold

Player 3: Call ($3)

revisorn: Call ($2)

Player 5: Check ($0)

** Dealing Flop **

Community cards: [2s, 8h, 7c]

revisorn: Check ($0)

Player 5: Check ($0)

Player 6: Check ($0)

Player 3: Check ($0)

** Dealing Turn **

Community cards: [3s]

revisorn: Bet ($6)

Player 5: Fold

Player 6: Fold

Player 3: Call ($6)

** Dealing River **

Community cards: [6d]

revisorn: Bet ($6)

 

Är detta för passivt? Ingen jätteagressiv fi direkt, rätt normal. Han har höjt UTG och blivit trebetad. Jag tycker inte riktigt att det finns jättemånga händer han höjer här på flop som jag slår. KQ är den första handen jag tänkte på. Bluffar han eller har typ A-höga händer han försöker få bort mig med finns det inte såvärst mycket värde i att slå tillbaka väl?

** Dealing Down Cards **

Dealt to revisorn: [Jc, Jh]

Player 4: Raise ($6)

Player 5: Fold

Player 6: Fold

revisorn: Raise ($8)

Player 3: Fold

Player 4: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: [6d, 6c, Kc]

revisorn: Bet ($3)

Player 4: Raise ($6)

revisorn: Call ($3)

** Dealing Turn **

Community cards: [4s]

revisorn: Check ($0)

Player 4: Bet ($6)

revisorn: Call ($6)

** Dealing River **

Community cards: [Qs]

revisorn: Check ($0)

 

 

Och en SKÖN "vad-sysslar-folk-med?"-hand! Vet inte om jag spelar den konstigt dock men båda fi är totalt efterblivna så nä, det tycker jag nog inte ändå förresten! :D

** Dealing Down Cards **

Dealt to revisorn: [Ad, Ks]

Player 6: Call ($3)

Player 1: Raise ($6)

Player 2: Fold

Player 3: Fold

revisorn: Raise ($8)

Player 5: Fold

Player 6: Call ($6)

Player 1: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: [8c, Qs, 9s]

revisorn: Bet ($3)

Player 6: Raise ($6)

Player 1: Call ($6)

revisorn: Call ($3)

** Dealing Turn **

Community cards: [As]

revisorn: Bet ($6)

Player 6: Raise ($12)

Player 1: Call ($12)

revisorn: Call ($6)

** Dealing River **

Community cards: [9h]

revisorn: Check ($0)

Player 6: Check ($0)

Player 1: Bet ($6)

revisorn: Call ($6)

Player 6: Fold

** End Round **

** Evaluate **

Player 1: Show Cards ($0)

revisorn: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $93, Rake $3

Summary Player 1: bet $33, won $0, net $-33, HoleCards [Ts, Kd]

Summary revisorn: bet $33, won $93, net $60, HoleCards [Ad, Ks], HiHand [two pairs, aces and nines] [As, Ad, 9s, 9h, Ks], won $93 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner knappt läsa alla svar...:)

 

Grindade sex bord idag i tre timmar. Alla 3-6, dvs. hela tre stycken som mest och sen resten 2-4. Kall session, några riktigt fula utdragningar, inte alls hundraprocentigt spel men lyckades ändå sluta på plus igen! Ca 100+100 skulle jag tippa. Hela dagens vinst i princip kom i en småjobbig KK-pott precis på slutet.

herbie121 posted the small blind - $1.50

Metaddict posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Metaddict: King of Spades, King of Clubs

el_cruz raised - $6.00

VanDoom folded

buzzboss raised - $9.00

shovlar folded

herbie121 folded

Metaddict raised - $12.00

el_cruz called - $12.00

buzzboss called - $12.00

 

** Dealing the flop: 4 of Hearts, 5 of Hearts, Jack of Clubs

Metaddict bet - $3.00

el_cruz called - $3.00

buzzboss called - $3.00

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

Metaddict bet - $6.00

el_cruz raised - $12.00

buzzboss raised - $18.00

Metaddict called - $18.00

el_cruz called - $18.00

 

** Dealing the river: 8 of Spades

Metaddict checked

el_cruz bet - $6.00

buzzboss went all-in - $2.06

Metaddict called - $6.00

el_cruz shows: 9 of Hearts, 9 of Spades

Metaddict shows: King of Spades, King of Clubs

buzzboss mucks: 10 of Hearts, 10 of Diamonds

Metaddict wins $103.68 from the main pot

Metaddict wins $111.56 from side pot 1

 

Man bör nog nästan kunna vika på turn efter att ha blivit trebetad av en tredje fiende rätt ofta på passiva prima. Men el_cruz har gjort moves på mig i princip varje hand och har inte lyckats en enda gång! Hade allt från kåk till mellanpar till K-högt där den sista blev delad :) Så jag är inte speciellt rädd för honom. buzzboss är short och kan ha rätt många olika händer ändå, vissa shortstacks vill bara få in allt i en hand. Sen är brädan låg samtidigt som inga drag går in (mer än JJ? ;)) Var hursomhelst RIKTIGT skönt när jag såg markerna flyttas till mig, var allt annat än säker på att jag hade bäst hand.

 

 

Mina stats efter 11k prima-händer s(pelade några händer fullring precis i början så vpip och så är nog iaf nån procent högre egentligen:

25/17/2 och så har jag fått upp min BB/100 till 1,4 nu på slutet efter en väldigt väldigt seg början. Känner att den siffran bör kunna gå upp till 2 jämnt faktiskt, håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm har märkt att vissa av de "coola PFarna" IRL-whinear ibland. Så jag tänkte prova - Man kan inte lita på folk, speciellt inte tjejer:

Träffade en polare på gymmet i tisdags. Han hade en tjejkompis med sig. Hon verkade vara en trevlig tjej. Det visade sig att min kompis skulle få ta med några polare till en fest hon och några andra skulle ordna (idag lördag - de hade hyrt ställe och skulle ha mat och så. Maffiatema, vilket faktiskt lät spännande). Så han frågade om han kunde bjuda mig och det var inga problem verkade det som, bara kul typ. Redan där förbereder jag mig på att krypa ut ur mitt skal och vara utåtriktad och trevlig, jag kan vara ruskigt asocial av mig nämligen :)

Sen tränade vi vidare på eget håll, snackar litegrann innan jag drar och säger att då syns vi på lördag. Sen igår när jag var inom en kompis på väg till Systemet för att köpa lite dricka får jag ett sms av henne där det står ungefär "du kan inte komma på festen, det var tydligen fullt och det visste inte jag när jag bjöd dig". Ehhhh ok liksom, tackar, det var ju trevligt :D Visst, vi känner inte varandra.

Men för det första: Hur jävla korkad är man om man bjuder folk på en fest man själv anordnar utan att veta om det överhuvudtaget finns plats?

För det andra: Hur jävla korkad är man om man tar tillbaka en inbjudan? Har man gjort fel får man väl stå för det och fixa problemet.

Och för det tredje, lite halvt - hur kan det ta tre dagar att komma på att det nog är fullbokat ändå?

 

Nåja...istället har jag sett mitt kära ManUnited vinna en TUFF match, tränat, lagat god mat, sett ett avsnitt av Sopranos, sett en bra fotbollsmatch till och alldeles nyligen hittat lillskottet på nordicbets 5-10. Så jag är rätt nöjd trots allt.

84 händer, 26/16/1,9, +180$ och 21BB/100h

Fiskigt värre var det, några av dem måste varit fulla iaf för riktigt så dålig nivå kan det bara inte vara på 5-10?

 

Dagens TILT:

GOZZLIN posted the small blind - $2.50

Laksen posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Metaddict: 3 of Hearts, 3 of Diamonds

hm98 folded

zoolly folded

Metaddict raised - $10.00

Wormius called - $10.00

GOZZLIN called - $10.00

Laksen called - $10.00

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 9 of Diamonds, 9 of Hearts

GOZZLIN checked

Laksen checked

Metaddict bet - $5.00

Wormius folded

GOZZLIN folded

Laksen folded

Metaddict shows: 3 of Hearts, 3 of Diamonds

Metaddict wins $43.00 from the main pot

 

Dagens ANTITILT: Wormius posted the small blind - $2.50

GOZZLIN posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Metaddict: King of Diamonds, Jack of Clubs

Laksen called - $5.00

hm98 folded

zoolly called - $5.00

Metaddict called - $5.00

Wormius folded

GOZZLIN checked

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, Queen of Clubs, Ace of Clubs

GOZZLIN checked

Laksen checked

zoolly checked

Metaddict checked

 

** Dealing the turn: 10 of Clubs:heart:

GOZZLIN checked

Laksen bet - $10.00

zoolly folded

Metaddict raised - $20.00

GOZZLIN folded

Laksen called - $20.00

 

** Dealing the river: King of Clubs:heart:

Laksen checked

Metaddict bet - $10.00

Laksen called - $10.00

Metaddict shows: King of Diamonds, Jack of Clubs

Laksen mucks:

Metaddict wins $79.50 from the main pot

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm har märkt att vissa av de "coola PFarna" IRL-whinear ibland. Så jag tänkte prova - Man kan inte lita på folk, speciellt inte tjejer:

Träffade en polare på gymmet i tisdags. Han hade en tjejkompis med sig. Hon verkade vara en trevlig tjej. Det visade sig att min kompis skulle få ta med några polare till en fest hon och några andra skulle ordna (idag lördag - de hade hyrt ställe och skulle ha mat och så. Maffiatema, vilket faktiskt lät spännande). Så han frågade om han kunde bjuda mig och det var inga problem verkade det som, bara kul typ. Redan där förbereder jag mig på att krypa ut ur mitt skal och vara utåtriktad och trevlig, jag kan vara ruskigt asocial av mig nämligen :)

Sen tränade vi vidare på eget håll, snackar litegrann innan jag drar och säger att då syns vi på lördag. Sen igår när jag var inom en kompis på väg till Systemet för att köpa lite dricka får jag ett sms av henne där det står ungefär "du kan inte komma på festen, det var tydligen fullt och det visste inte jag när jag bjöd dig". Ehhhh ok liksom, tackar, det var ju trevligt :D Visst, vi känner inte varandra.

Men för det första: Hur jävla korkad är man om man bjuder folk på en fest man själv anordnar utan att veta om det överhuvudtaget finns plats?

För det andra: Hur jävla korkad är man om man tar tillbaka en inbjudan? Har man gjort fel får man väl stå för det och fixa problemet.

Och för det tredje, lite halvt - hur kan det ta tre dagar att komma på att det nog är fullbokat ändå?

 

 

Men hur jävla störd får man vara? Som du säger så borde man ju ha koll på vilka man bjuder plus att det är väl inte sådär jättesvårt att trycka in en extra på en fest. Det bästa är ju dock att de tar tillbaka inbjudan. Svårt att trycka in en extra i en lokal man har hyrt...

 

 

Dagens TILT:

GOZZLIN posted the small blind - $2.50

Laksen posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Metaddict: 3 of Hearts, 3 of Diamonds

hm98 folded

zoolly folded

Metaddict raised - $10.00

Wormius called - $10.00

GOZZLIN called - $10.00

Laksen called - $10.00

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 9 of Diamonds, 9 of Hearts

GOZZLIN checked

Laksen checked

Metaddict bet - $5.00

Wormius folded

GOZZLIN folded

Laksen folded

Metaddict shows: 3 of Hearts, 3 of Diamonds

Metaddict wins $43.00 from the main pot

 

Running good?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur jävla störd får man vara? Som du säger så borde man ju ha koll på vilka man bjuder plus att det är väl inte sådär jättesvårt att trycka in en extra på en fest. Det bästa är ju dock att de tar tillbaka inbjudan. Svårt att trycka in en extra i en lokal man har hyrt...

 

 

Running good?;-)

 

Det är typ ett jävla lyxigt fik med bar och så i lokalen tillochmed så det är inte någon skabbig källarlokal på 15 kvadrat. Nåja, det är inte första gången jag missbedömer en person iallafall :D "Så supertrevlig och snäll hans kompis verkar vara" tänkte jag...lol.

 

Haha jo det går ju framåt, efter en månads totalmisär har jag tokplussat i en hel vecka.

Men ändå, det var tre superfiskar, hur kan ingen av dem ha typ 97s där egentligen? ;) Prima är riggat :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa sättet att komma över sånt där är att ligga med hennes syrra.

 

Hehe det är inte så att jag går och deppar över det direkt men väluppfostrad som jag är...host host...blink blink ;)...så stör jag mig på folk som inte kan stå för det dem säger.

 

 

Tillbaka till poker: Spelat en timme drygt nu. Vafan är det som händer? Plussade 200+50 på två bord 2-4 och två bord 3-6 trots några otäcka tvåoutare och en riverfärg för en fisk med 28s(!) i en raisad pott där jag drar ut KK med att tvåpara på turn :D

Jag verkar inte kunna förlora just nu, haft min överlägset bästa pokervecka någonsin. Välförtjänt om jag får säga det själv ;) Varit en riktigt tuff period faktiskt. Hoppas detta kan hålla i sig ett tag nu bara.

 

Kan jag verkligen spela såhär med AA? Det kändes ganska rätt just då. Så många värre brädor kan jag inte tänka mig. Att alla synar flop också känns mindre bra. Första gången någonsin jag gör såhär, ska jag sluta upp genast? :D

flippo06 posted the small blind - $1.50

Metaddict posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Metaddict: Ace of Hearts, Ace of Spades

herbie121 called - $3.00

Fire2 folded

maja03 called - $3.00

nut888 folded

flippo06 called - $3.00

Metaddict bet - $6.00

herbie121 called - $6.00

maja03 called - $6.00

flippo06 called - $6.00

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 10 of Hearts, Jack of Diamonds

flippo06 checked

Metaddict bet - $3.00

herbie121 called - $3.00

maja03 called - $3.00

flippo06 called - $3.00

 

** Dealing the turn: King of Clubs

flippo06 checked

Metaddict checked

herbie121 bet - $6.00

maja03 called - $6.00

flippo06 folded

Metaddict called - $6.00

 

** Dealing the river: 5 of Diamonds

Metaddict checked

 

Värdebeta river också? Raisar ju turn för att bli av med idioten bakom, när det inte lyckas känner jag mig inte så jättenöjd.

ukra82 posted the small blind - $1.50

Fire2 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Metaddict: Jack of Diamonds, Queen of Spades

1elvez folded

Metaddict raised - $6.00

-BINGOHEAD- folded

hanitz called - $6.00

ukra82 called - $6.00

Fire2 folded

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, Queen of Clubs, 7 of Spades

ukra82 bet - $3.00

Metaddict raised - $6.00

hanitz called - $6.00

ukra82 called - $6.00

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

ukra82 bet - $6.00

Metaddict raised - $12.00

hanitz called - $12.00

ukra82 called - $12.00

 

** Dealing the river: 8 of Clubs

ukra82 checked

 

Detta spelet gillar jag inte alls, men fi har kallsynat en hel del pre, floatat minst hälften av alla floppar och foldat hyfsat ofta vid bet på turn. På river måste jag ju mer eller mindre fortsätta mtp att färgdraget inte går in och att jag nog kan få honom att han vika en floppad nia.

På knappen höjer jag nog med 87s om inte blindsen försvarar för mycket men i CO viker jag som standard.

 

snake96 posted the small blind - $1.50

snudde posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Metaddict: 8 of Diamonds, 7 of Diamonds

Fire2 folded

Metaddict raised - $6.00

-BINGOHEAD- called - $6.00

snake96 called - $6.00

snudde folded

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 2 of Clubs, Ace of Clubs

snake96 checked

Metaddict bet - $3.00

-BINGOHEAD- called - $3.00

snake96 folded

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

Metaddict bet - $6.00

-BINGOHEAD- called - $6.00

 

** Dealing the river: 4 of Hearts

Metaddict bet - $6.00

 

 

Till sist måste jag faktiskt skryta eftersom det är så sällan jag gör det ;) Fi här är en passiv synstation och jag har tidigare värdebetat i princip alla träffar hela vägen mot honom. I varje hand. Men här får jag bara en sjuk känsla av att han har en kung. Kände mig minst 70% säker.

Yura posted the small blind - $1.00

diandian posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Metaddict: Queen of Clubs, Ace of Clubs

Metaddict raised - $4.00

moo821 folded

azuki folded

Yura folded

diandian called - $4.00

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, King of Clubs, Queen of Diamonds

diandian checked

Metaddict bet - $2.00

diandian called - $2.00

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

diandian checked

Metaddict checked

 

** Dealing the river: 7 of Spades

diandian bet - $4.00

Metaddict called - $4.00

diandian shows: King of Hearts, 5 of Hearts

Metaddict mucks:

diandian wins $20.00 from the main pot

 

(visst, hade kunnat folda river men då hade jag aldrig kunnat bevisa att jag hade rätt...hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort jag plussar bra blir jag sjukt lat och spelar jättelite eftersom jag redan vunnit "tillräckligt".

Men seriöst, jag jobbar inte och lägger knappast ner mycket energi/tid på att typ...städa eller whatever det är "riktigt" folk gör.

Får fan nästan lite skuldkänslor när jag jämför mig med folk som jobbar på Donken eller som telefonförsäljare etc när jag inte ens orkar anstränga mig med mer än en dryg timmes pokerspelande på en hel dag :D Visst förresten, jag cyklade ju till affären och handlade mjölk och lite annat...

Det är nog sant det de säger trots allt - pokerspelare är lata :)

 

Till råga på allt har jag ätit sjukt onyttigt idag.

 

Så nä detta håller inte, imorgon blir det skärpning. Ska gå till gymmet, träna stenhårt, äta vettigt och så ska jag försöka trycka in nånstans runt tre (eller två?) timmars pokerspel.

Känns inte som ett helt orimligt mål...Klarar jag inte det ska jag ställa mig i skamvrån. Jag lovar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...