Gå till innehåll

Partypoker och rätt DPI


heltok

Recommended Posts

har lite svårt att få rätt inställning i windows för att paryt inte totalt ska fucka upp sig.

 

innan ville jag minnas att 96dpi och en omstart gjorde susen, men denna gången jag installerade om windows så funkade det inte... ser ut såhär nu:

fultpartyez6.th.png

 

 

hur går jag vidare, vad prova härnäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du gjort sen felet uppskommit? testat "ogöra det"?

 

uteslut felkällor, prova enbart en monitor (om jag tolkar din skärmdump rätt har du 2 skärmar in kopplade). uppdatera drivrutiner till grafikkort, uppdatera windows, klassiska "omstart" fungerar ej, eller? prova annan skärm än de du har.

 

tja lite förslag på felsökning. återkom gärna med lite mer detaljerad felbeskrivning för vidare felsökning, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm kör du nån ny Vista version eller är det vanliga XP Pro eller vilken windows har du? är "problemet" att texten blivit stor i party eller är jag ute och cyklar (utgår bara från din skärmdump)? hur ser texten ut när du surfar i explorer? finns en funktion under VISA ---> Textstorlek ---> där kan du ändra texten när du bla surfar. men verkar skumt att det påverkar party...provat ominstallera party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...