Gå till innehåll

Kausti - Dags att spela som en fisk och krossa micronivåer igen


kausti

Hur intressant är denna dagbok?  

256 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur intressant är denna dagbok?

    • Den är helt klart världens bästa dagbok
      24
    • Den är väl hyfsat intressant
      51
    • Har inget bättre för mig, så den får duga som tidsfördriv
      74
    • Inte helt totalkass, men bra nära
      33
    • Den är nog den sämsta dagboken jag nånsin läst
      74


Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra betalt, smarta arbetskamrater, antagligen bra arbetstider.

 

Bra utbildning i helhet, går att göra karriär på etc.

 

Nu är ju andra frågan, gillar du utbildningen och tror du att du kommer gilla jobbutbudet?

 

Om jag gillar utbildningen? Till viss del. Programmering är kul men sjukt jobbigt att lära sig.

 

Jobbutbudet? Om jag ens visste vad jag skulle kunna få för jobb skulle jag kunna svara på den frågan (förutom McDonalds samt nåt i stil med IT-support eller nåt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IT-Tekniker på större företag, = Jobba i grupp

 

IT-Tekniker på mindre företag, = Självständigt arbete, mer ansvar, antagligen lite mer betalt eftersom du bär ansvaret för allt.

 

IT-Stöd/Support, olika roller, antingen inom ett företag eller från ett företag utåt.

 

Sen kan du ju söka jobb som t.ex. grafiker, systemtekniker, m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IT-Tekniker på större företag, = Jobba i grupp

 

IT-Tekniker på mindre företag, = Självständigt arbete, mer ansvar, antagligen lite mer betalt eftersom du bär ansvaret för allt.

 

IT-Stöd/Support, olika roller, antingen inom ett företag eller från ett företag utåt.

 

Sen kan du ju söka jobb som t.ex. grafiker, systemtekniker, m.m.

 

Om jag skulle gilla det? Troligtvis. Svårt å säga när man aldrig haft ett riktigt jobb.

 

Känns dock så jävla avlägset med jobb just nu. Alldeless för långt dit... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle gilla det? Troligtvis. Svårt å säga när man aldrig haft ett riktigt jobb.

 

Känns dock så jävla avlägset med jobb just nu. Alldeless för långt dit... :-(

 

Känner igen det, Tyckte också jobb var avlägset både när jag började plugga och när jag tog examen. Sen fick jag jobb och vips har jag jobbat 8 månader. Känns inte alls konstigt..

 

Vad jag vill säga är att omställningen går ofta lättare än man tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det, Tyckte också jobb var avlägset både när jag började plugga och när jag tog examen. Sen fick jag jobb och vips har jag jobbat 8 månader. Känns inte alls konstigt..

 

Vad jag vill säga är att omställningen går ofta lättare än man tror.

 

Skönt att höra lite pepp när man är nere :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September månad:

 

Kan väl inte vara missnöjd. Rakebacken blev på 60% eftersom jag lirade över 5000 vip poäng. 800 i rakeback är klart över förväntan (plus minus nån euro, har ingen riktig koll). På spelet plussade jag 871 euro, kanske inte superbra, men mycket pengar för mig.

 

Räknar inte med BBJ i månadsresultatet då det känns fel.

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 2181 euro

Resultat:
+1671 euro

Varav Rakeback:
+800 euro

Spelade timmar: 82.7

Tjänat/timme:
+20.21 euro

 

Uttaget:

-600 euro

 

Bad Beat Jackpot:

+4634 euro
(Tagit ut 4027 euro)

 

Rulle just nu:

Potraiser: 3852 euro

 

 

Önsketänkande:

iPod Touch 16gb:
5527 vip-poäng kvar

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tro mig.. gjorde slut med mitt ex o fredags och det blev ingen fest i helgen heller så min metod är att inte spela cash då psyket är totalt förstört.. kör lite små sng ist mer för skojjs skull.. spela inte om psyket är kasst då kan det bara gå ett håll.

 

kanske pausa poker några dagar bara vara med polare göra lite vettiga saker? bara kröka loss =) det får bli min medicin =) skit pokern just nu bara.. du kommer komma tillbaka starkare än någonsin =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tro mig.. gjorde slut med mitt ex o fredags och det blev ingen fest i helgen heller så min metod är att inte spela cash då psyket är totalt förstört.. kör lite små sng ist mer för skojjs skull.. spela inte om psyket är kasst då kan det bara gå ett håll.

 

kanske pausa poker några dagar bara vara med polare göra lite vettiga saker? bara kröka loss =) det får bli min medicin =) skit pokern just nu bara.. du kommer komma tillbaka starkare än någonsin =)

 

Grejjen är det att jag typ inte har några polare. Sen krökar jag inte heller. Gör ju inte det hela lättare :-(

 

Orka att hon precis ringde _mig_ och bölade i telefon. Palla fruntimmer ibland :roll: Hon säger att hon ångrar sig, men ja vette fan... Läste en post på ett annat forum som jag tyckte passade jävligt bra in på henne. Ska se om jag kommer åt den sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månaden har börjat helt ok. Spelade igår (NL20) och plussade väl ca. 40 euro. Lite mer plus idag. Sen RB på 26 euro ungefär. Finfint. Tappade dock lite onödigt 25 euro när exet ringde mitt i allt :evil: Fan att hon inte kan låta bli. Block på telefonen snart å :twisted:

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 3852 euro

Resultat hittills:
+102 euro

Varav bonusar:
+0 euro

Spelade timmar: 1.6

Tjänat på spelet/timme:
+65.81 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 3954 euro (
+102 euro
)

 

Rakeback:

Potraiser:
~26 euro

 

Önsketänkande:

iPod Touch 16gb:
5283 vip-poäng kvar

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månaden har börjat sjukt bra. Iofs bara spelat 2.5 timmar, men plussat 229 + 41 euro redan.

 

Rullen över 4000 euro för första gången! - Stabiiilt!

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 3852 euro

Resultat hittills:
+229 euro

Varav bonusar:
+0 euro

Spelade timmar: 2.6

Tjänat på spelet/timme:
+88.08 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 4081 euro (
+127 euro
)

 

Rakeback:

Potraiser:
~41 euro

 

Önsketänkande:

iPod Touch 16gb:
5147 vip-poäng kvar

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För fan ge tusan i NL20 borden nu i alla fall !

 

NL50 har du lirat en hel del också ge dig på NL100 lite, minskar respekten som du har för NL50 vilket du skulle må bra av, tro mig.

 

Ja mamma :-P Spelar i stort sett bara NL50 nu. Undantaget är om det inte finns bord/borden är aaaaaptajta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månaden fortsätter lika bra. Snittar nästan 100 euro i timmen just nu :shock: Bör väl börja avta snart ;-)

 

Känns som att jag spelar bättre på NL50 borden nu än vad jag lirade på NL20 borden förut. Visst, jag har itne haft nån downswing, och jag har inte spelat speciellt många händer, men det känns mer som att folk klarar av att kasta händer på NL50. Dock klarar dom väl inte av det så ofta som dom borde :roll:

 

Vem fan åker (eller vart fan han nu skulle) och tränar kl. 23:33? Nazgul, svara gärna :-D

 

Har bestämmt mig för att spela klart min iPod Touch denna månad. Det krävs ungefär 200 vip-poäng per dag under hela månaden för att det ska gå. Spelat 580 hittills, så ligger lite back.

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 3852 euro

Resultat hittills:
+354 euro

Varav bonusar:
+0 euro

Spelade timmar: 4.0

Tjänat på spelet/timme:
+88.50 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 4206 euro (
+125 euro
)

 

Rakeback:

Potraiser:
~63 euro

 

Önsketänkande:

iPod Touch 16gb:
4947 vip-poäng kvar

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra att det rullar på. Men när borden är aptighta, då är det ju som roligast på b2b. Kliv in och spela 35/30 lr liknande och kör över dom!

 

Som om jag både klarar av att vara tight som ett svin OCH spela löst som Gus Hansen. Näru, en sak i taget nu :-P Spela tajt som tusan så löser det sig vid dom flesta borden. Ska väl försöka få upp min preflop-aggression och lite sånt. Men tar det allt eftersom.

 

 

Förövrigt bör alla ha hört dessa låtar:

Seether - Fake it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...