Gå till innehåll

Favoritpokerspelare?


Nusseman

Recommended Posts

Gus Hansen. Är den sista personen jag skulle vilja sitta med vid ett bord, han kan spela vilka kort som helst.. Hans pre-flop spel skulle man ha ;)

 

John Juanda. Jag gillar honom för att han ser så oskyldig ut och för att han är så trevlig (chattat lite med honom på fulltiltpoker), samt för att han är en otäckt duktig pokerspelare såklart.

 

Gus Hansens pre-flopspel???! Det är ju tack vare att många spelar som Gus pre-flop som så många här på Pokerforum vinner. Det är ju post-flop spelet som Gus är bäst på eftersom han kan spela motspelarnas kort på ett hela annat sätt än motspelarna kan spela Gus hand. Hade inte Gus varit så otroligt duktig post-flop spelare hade han gått gul varenda gång han satte sig vid ett pokerbord.

 

John Juanda är helt grym. Kanske bäst av alla just nu. Kolla in killens resultat!http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=130

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 244
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1. Phil "Pokerbrat" Hellmuth jr. Oavsett vad man tycker om hans attityd, jag gillar den skarpt för jag är likadan vad jag än tävlar i, så är han förmodligen den som spelar bäst poker utav alla. Det finns ingen som läser sina motspelare så bra som han gör. Nån som har glömt Hellmuth vs. Grizzle 2003??

 

2. Johnny "Oriental Express" Chan. Precis efter Phil på den här listan. Spelar lika bra som Hellmuth men läser inte motståndarna med samma precision. Ödmjuk och har en bra personlighet. Jag har samma temperament som Phil när det gäller tävling men Chan är ju idealet man bör eftersträva.

 

3. Dan Harrington. Det snackas så mycket om de nya aggresiva spelarna av typen Gus Hansen osv. Den här konservativa härliga gamla gnetgubben finns ofta långt fram i turneringarna och då tänker jag främst på WSOP Main Event. Han håller en hög nivå helt enkelt. Älskar när han överraskar att gå all-in på en bluff, finns ju inte en människa i hela universum som callar såvida han inte har fyrtal i ess.

 

4. Scotty "Win" Nguyen. Gillar snacket. Gillar att han sitter och pimplar bärs mitt under pågående WSOP. Avslappnad helt enkelt. Glömmer inte bluffen mot Humberto Brennes 2003.

 

5. Doyle "TexasDolly" Brunson. Han går ju inte att hålla utanför en top-fem-lista. Kung. Vunnit två raka VM med 10-2, det är respekt. Gillar att läsa hans livshistoria i supersystem.

 

//John

 

Mike Matusow var nära att komma in på listan, men tyvärr....hahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var tidigare någon som argumenterade för att ingen här hade tillräcklig information om någon känd spelare för att kunna göra en bra uppskattning av deras skicklighet. Tänkte bara bidra med att Doyle Brunson själv skriver i super system att det finns få spelare vars spel han respekterar tillräckligt för att han skulle bry sig om deras uppskattningar om hans skicklighet. Vidare så är det ju en lista på ens favoritpokerspelare, inte nödvändigtvis de bästa pokerspelarna.

 

Några spelare vars spel jag tycker är mycket bra och som dessutom är roliga personer: Gus hansen, Phil Hellmuth, Men "The Master" Nguyen, Marcel Luske, Daniel Nagraneu och Mike "The Mouth" Matusow. Mycket för att de är underhållande att se på när de spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte på riktigt, men med informationen vi har så är det som att debattera om stålmannen eller hulken är starkast.

 

Men det tror jag redan är bestämt. Har för mig att Stålmannen vann eftersom Hulken blev trött till slut. Men när Hulken blev trött blev han snäll och då slutade dom bråka

 

//Källa: serietidning när jag var typ 12 år. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan rangordning:

 

 

Phil "UnaBomber"Laak -Han är galen!

 

Layne Flack - grym read på motståndarna

 

Gus Hansen -En till som är galen!

 

Doyle Brunson -Behöver väl inte säga så mkt...real nice....

 

Howard Lederer - Spelsinne och hjärna som kommer räcka långt framöver.

 

Inga resultat än men kommer troligen bli kungar med tiden:

 

John Murpy -Spelar iskallt

James Vogl -Mkt flyt med hjärna bakom spelet, tror han kommer bli grymt bra...

 

Skulle gärna vilja se Jonny Moss och Stu Ungar spela oxå.... Man hör mkt om dom, men som sagt..aldrig sett dom....synd...synd SYND!!

 

Phil Ivey och Phil Hellmuth platsar inte helt enkelt pga att jag inte sett dom vinna än.....(Jo, jag vet att dom vinner men JAG har inte sett dom)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Hellmuth stärker sin position på min bästa lista genom sitt uppförande under LA Classic nu som pågår ;)

 

Phil Hellmuth dropped the F bomb twice and got a 20 minute vacation from the table. Layne Flack set him up with a rib and Phil went off.

 

Strax innan Phil tråkigt nog åkte ut.

 

Keep it up bad boy Phil! :D

 

Jag vet inte om jag har skrivit det här i tråden tidigare, men jag fick Phil att sparka sönder en stol en gång på Orleans genom att säga (när han kritiserade min re-raise) att hade det varit en bra spelare som Daniel Negranu så hade jag inte vågat men mot Joe Blow så vill jag få betalt för min jackass (knekt-äss, jack-ace)...

 

Kan vara värt att nämna att Phil och Daniel inte är de bästa vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har skrivit det här i tråden tidigare, men jag fick Phil att sparka sönder en stol en gång på Orleans genom att säga (när han kritiserade min re-raise) att hade det varit en bra spelare som Daniel Negranu så hade jag inte vågat men mot Joe Blow så vill jag få betalt för min jackass (knekt-äss, jack-ace)...

 

Kan vara värt att nämna att Phil och Daniel inte är de bästa vänner.

 

Wahahahaaaaa!!! Fasen Ola, den scenen skulle man ha spelat in! :D Obetalbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellmuth stärker sin position på min bästa lista genom sitt uppförande under LA Classic nu som pågår ;)

 

Phil Hellmuth dropped the F bomb twice and got a 20 minute vacation from the table. Layne Flack set him up with a rib and Phil went off.

 

Strax innan Phil tråkigt nog åkte ut.

 

Keep it up bad boy Phil! :D

 

Jag vet inte om jag har skrivit det här i tråden tidigare, men jag fick Phil att sparka sönder en stol en gång på Orleans genom att säga (när han kritiserade min re-raise) att hade det varit en bra spelare som Daniel Negranu så hade jag inte vågat men mot Joe Blow så vill jag få betalt för min jackass (knekt-äss, jack-ace)...

 

Kan vara värt att nämna att Phil och Daniel inte är de bästa vänner.

 

Cooolt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Negreanu - Lite full av sig själv, men på ett bra sätt. Överlag så verkar han vara väldigt sportslig och är väldigt duktig på att svara på frågor. Bortsett från något tillfälle när han ska ha kallat Annie Duke "A ditzy cunt", men ingen är ju perfekt.

 

Man kan ju knappast klandra honom, han är ju kanadensare.

Gillar honon skarpt också för övrigt.

 

En annan favorit är Howard L, sicket stålpsyke han har!

Enda gången jag sett honom det minsta tiltad var i Razz-turneringen från förra WSOP. 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gus Hansen - Grymt bra turneringsspelare som ser lite annorlunda på poker, uppfriskande.

 

Howard Lederer - För de flesta nya spelare (liksom mig själv) har man blivit proppad med att Howards Spelstil är den rätta, Stabil spelare som det trots den lite stela framtoningen är rolig att se vid bordet.

 

 

Scotty Nguyen - dryg, men skön som avkoppling från alla stela tråkiga amerikanare på borden.

 

TJ och Doyle - asså, det var bättre förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barry Greenstein: Ser så otroligt nördig ut och helt fantastisk spelare. Gillar han skarpt!

 

Phil Gordon: Slår man upp ödmjuk i en ordbok så finns det formodligen en bild på den här jätten. Att ha haft sådan framgång som han haft och ändå lyckas hålla fötterna på jorden är imponerande.

 

Ted Forrest: va ska man säga, ser iskall ut tycker jag och har ett namn i klass med golfens Gary Player.

 

Phil Hellmuth: Otroligt underhållande med en vuxen kille som är som en liten bebis mentalt. Har så otroligt höga tankar om sig själv. Interessant är ett understatement.

 

Scotty Nguyen: Kommentarer överflödiga egentligen! Frisyren, guldet och bärsdrickandet. Sen att det finns många här som tykcer att han är dryg, jag har iaf sett en annan sida av honom. Fick mig att börja spela poker när jag hade sett honom i en slags reality sak från Vegas. Där berättar han hur hårt pokerlivet kan vara och hur han hjälper släkten i Vietnam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Mina fem favoritspelare (NLTH-turneringar) ingen speciell rangordning på de:

 

Phil Hellmuth - Den enda spelaren som har förlorat en pott med bättre kort än sin motstånadare pre-flop :lol:

 

Phil Ivey - Tycker att han spelar fantastisk poker. Han har också ett grymt pokerface

 

Howard Lederer - Känns som om han kan lukta en bluff på flera mil men han är grym när han själv bluffar

 

Gus Hansen - En mycket rolig spelare att se spela. När han spel fungerar är det omöjligt att läsa om han höjer med A,A eller 6,7. Citat från Pokerstars invitational Gus- Only 45 000? Theres no way im going to fold this nine high baby.

 

Scotty Ngyuen - Har inte sett speciellt mycket med honom men wsop 2003 var han riktigt bra speciellt när han re-rasiar preflop med 8,3 ofs och sen när motståndaren lägger sig vänder han korten och säger fuck i I thought we played black jack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil Hellmuth.

 

Hans påstådda kaxighet har jag personligen aldrig haft tillfälle att se.

Jag uppskattar honom för hans sätt att kunna lära en nybörjare att med

enkla koncept förvandlas till åtminstone en liten vinnare på låga limit...

 

Howard Lederer

 

"Professorn" har en självklar plats här. En otroligt bra pedagog och verkar vara en mycket sansad och balanserad person.

 

Chris Fergusson

 

Rolig uppsyn men iskall, beräknande och tålmodig.

 

Phil Laak

 

Showman som också har en bra distans till poker och livet. Jag älskar hans uttalande "Att bli utdragen finns det ingen anledning att bli ledsen över. Det är betydligt mer tråkigt att få besked av läkare att man har 6 månader kvar att leva..."

 

Jennifer Harman

 

En otrolig vilja. Hon låg enligt egen utsago riktigt risigt till ekonomiskt för 10 år sedan. Lyckades låna 50 000 dollar av en väninna, började om på lägre limit - och lyckades kämpa sig tillbaka! Idag vet alla hennes kapacitet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...