Gå till innehåll

Poker - byebye


SaganSlut

Recommended Posts

Tack för alla inlägg.

 

Sporren för mitt spelande är att jag vet att jag kan vinna.

12k€ rushen förra året som sagt, nu är det några som inte ens vill spela mot mig HU längre för att jag är för bra. Här dessutom en spelare som brukar vara på TOP10 listan winners på b2b.

 

Dealen jag har ger mig hyffsat plus cashbacken.

Men mina skottningar/tiltningar kostar mig för mycket.

 

Jag har svårt att släppa visionen att jag kan vinna mycket, jag har alltid varit en gambler som tycker att man måste våga (förlora) för att kunna vinna.

 

Som under denna period efter julen har jag kikat på plasma tv o grejer då det gick bra för att sedan dagen efter torska.

 

Men men disciplin är en STOR del av poker, synd är det annars hade jag varit bäst....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men, det handlar ju inte om huruvida du vinner eller förlorar. Det handlar om att du lägger ner en massa tid på poker och försakar din familj. Då spelar det INGEN roll att du kan vinna. Din sambo brydde sig ju inte om att du hade vunnit 8 000 euro, berättade du. Hon vill helt uppenbart inte ha poker i ditt och sitt liv. Punkt. Om du vill behålla henne ska du därför sluta nu, direkt. Annars lämnar hon dig kanske och så sitter du där i din ensamhet och jagar det där plusset du är så säker på ska komma ... Vill du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, det handlar ju inte om huruvida du vinner eller förlorar. Det handlar om att du lägger ner en massa tid på poker och försakar din familj. Då spelar det INGEN roll att du kan vinna. Din sambo brydde sig ju inte om att du hade vunnit 8 000 euro, berättade du. Hon vill helt uppenbart inte ha poker i ditt och sitt liv. Punkt. Om du vill behålla henne ska du därför sluta nu, direkt. Annars lämnar hon dig kanske och så sitter du där i din ensamhet och jagar det där plusset du är så säker på ska komma ... Vill du det?

 

Givetvis vill jag inte det.

Så bara för att sambon tycker si och så så ska man rätta sig efter det? Mhhh njae det tycker jag inte. Visst om det på något sätt försakar eller gör henne illa till mods men så är det inte. Sambon har inte ens vetat att jag spelat under de senaste 3-4 månaderna. Har dragit ner på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att behöva säga detta, men det låter mer och mer som om denna tråd är skapad av ett forumtroll?? :roll:

 

Kollar man på första inlägget och de som kom idag, är det en helt annat människa bakom. Antingen är han nu HELT besatt av speldjävulen och helt tappat kontrollen av vad som är rätt o fel, och vad som är verkligheten.

 

Men hoppas det är ett forumtroll, önskar ingen den framtid denna gosse kommer ha!

 

Sanningen kommer ALLTID fram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte, är detta en tycka-synd-om-mig tråd?

 

Varför skriver du ens här när du själv inte ens vill ändra på ditt beteende?

 

Vad var syftet med att skapa denna tråd?

 

Jag vill inte alls låta negativ men jag förstår verkligen inte, känns nästan som om du sitter och argumenterar om att du inte är spelberoende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis vill jag inte det.

Så bara för att sambon tycker si och så så ska man rätta sig efter det? Mhhh njae det tycker jag inte. Visst om det på något sätt försakar eller gör henne illa till mods men så är det inte. Sambon har inte ens vetat att jag spelat under de senaste 3-4 månaderna. Har dragit ner på det.

Öh? Och du tycker det känns bra att ljuga för henne hela tiden? Låter som ett bra förhållande ni har ... Dessutom befinner du dig nu i en knipa, där du inte har pengar att betala skulderna; du tror inte att hon kanske riskerar veta om detta snart?

 

Eller också driver du bara med oss, typ, försöker göra research inför någon avhandling om spelmissbruk, eller liknande. Är det så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag driver verkligen inte med er eller några sådana teorier.

 

Jag skriver vad som har hänt och hur jag känner. Är väl detta syfte denna forumdel har?? Fått lite bra feedback och att börja ringa det där nummret finns i mina tankar. Även om jag har svårt att se vad de kan säga som vore bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mkt av dina problem kommer sig av att du måste smyga med det inför din sambo. Prata med henne och säg att det är ett intresse du har som du vill utöva. Bestäm fasta tider då du får spela, och givetvis en fast budget. Förbud leder ingen vart.

 

 

Tack, huvudet på spiken, precis så är det (tycker jag, sedan kan man se säkerligen se det på på fler sätt)

 

Dock, prata med henne njaeee, hon tycker att hon redan gett mig den chansen och den förbrukade jag med att inte sköta det vilket jag förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, huvudet på spiken, precis så är det (tycker jag, sedan kan man se säkerligen se det på på fler sätt)

 

Dock, prata med henne njaeee, hon tycker att hon redan gett mig den chansen och den förbrukade jag med att inte sköta det vilket jag förstår.

Fortsätt spela då, fortsätt ljuga, och riskera att förlora allt. Du är ju en gambler, säger du, så gambla med ditt liv, då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, huvudet på spiken, precis så är det (tycker jag, sedan kan man se säkerligen se det på på fler sätt)

 

Dock, prata med henne njaeee, hon tycker att hon redan gett mig den chansen och den förbrukade jag med att inte sköta det vilket jag förstår.

 

Skärpning för H-lvete!!

Vad tro du allvarligt talat kommer att bli bättre av att dra ut på tiden?

Du verkar ju inte vara helt dum i huvudet som kommer på smarta lösningar med kapitalförsäkringar etc...

Det tråkiga är dock att du sätter i en ännu svårare situation.

Vad är nästa steg... att råna någon för att få pengar?

 

Fram med sanningen och ta konsekvenserna innan du skadar dig själv och dina barn ännu mer.

 

Känner till en kille som har "delad" vårdnad om sin son pga spelmissbruket som orsakade en separation... när sonen kommer hem till mamman så säger han "pappa ledsen, pappa kan inte bli glad mer...."

 

Är det så du vill ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt spela då, fortsätt ljuga, och riskera att förlora allt. Du är ju en gambler, säger du, så gambla med ditt liv, då.

 

Med mitt liv? Är inte det att ta i lite för mycket?

 

För övrigt vad är det som gör mig till missbrukare? Vem bestämmer det?

Är det för att jag smyger med det? Är det för att jag torskar o fortsätter sätta in pengar?

 

Jag vet inte vad jag är men tendenser till missbruk har jag absolut. Jag säger inte att jag inte är missbrukare. Att jag satt in på kredit (det glömde jag nämna) är oxå irrelevant då anledningen till att ajg gjorde det var för att sambon inte ser några kontoutdrag på det kortet. Sedan att det är på kredit har egentligen inte varot några problem förutom inbetalningen sen då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag känner igen dig i den här beskrivningen:

 

Spelmissbruk, beroende

Spelmissbrukare eller ej. När du börjar spela bort mer pengar än du har råd med, då börjar missbruket ta fart. Du känner att du måste vinna tillbaka pengarna du spelat bort. Du lånar pengar av kompisar för att kunna "vinna" tillbaka allt. Du funderar vad du gjorde för fel sist, och fortsätter spelet. Idag har dessutom InternetSpelandet ökat dramatiskt. Pokerspelandet är större än aldrig förr. Pengarna förvandlas till krediter på nätet, du tappar begreppet på pengarnas värde när du inte har dom i handen.

 

Källa: http://www.spelmissbruk.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hon tycker att hon redan gett mig den chansen och den förbrukade jag med att inte sköta det vilket jag förstår.

 

Okej!? Läs den raden 10 gånger för dig själv. Hur mycket man är du att ha mod att respektera din kvinna. Som är mor till dina barn?

 

Är du man nog att vara man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha så kul med folk som inte klarar av att ta en diskussion och börjar skrika och svära när man uttrycker en annan åsikt en deras. Är du likadan IRL eller är du bara så "verbal" bakom ett forumnick? Jag är inte dum i huvet, klart jag vet att för varje Phil Ivey eller Erik123 går det ett dussin som varken har talang eller envisheten för att lyckas. Man måste ha en viss typ av psyke. Och varför uttalar du dig om mig som pokerspelare som du inte vet något om?

Läs hela inlägget så ser du att jag erkänner att vissa personer i vissa situationer inte ska spela poker. Du kanske tror att jag försöker få saganslut att spela igen? Svaret är Nej så du kan sova lugnt.

 

 

Bra sagt.. Fattar du inte att han måste göra allt för att inte spela igen!? Enda regeln han måste sätta upp är att ALDRIG MER SPELA poker!?

 

Hoppas verkligen han lyckas med det.. Spelar inte så stor om han e lite + lr - just nu, utan att han fortfarande har kvar familjen, den kanske inte alltid kommer finnas där om han fortsätter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du lyckas hålla dig undan!

 

Vad ska du göra med alla pokermiljoner när frun å ungarna e borta? Elda med eller torka sig i baken. Helt meningslöst med pengar iaf när de man älskar blivit så sårade att det inte går att läka.

 

/SK

 

INstämmer här, lägg ner allt vad gasmlbing heter och statsa på famliljen ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte mig som missbrukare....

 

Att du inte ser dig själv som missbrukare är helt normalt, inget konstigt med det. Fråga vilken missbrukare som hellst och de kommer alla (i stort sett) säga att det var precis samma sak för dom.

 

En väldigt viktig tröskel att övervinna i kampen mot ett beroende är erkännandet av beroendet.

 

Du ljuger för din sambo. Gör du detta pga att det är henne det är fel på? Pga hennes onormala inställning till poker och spelande? Om du sätter dig ner och funderar på detta, tror du, innerst inne, att det är så det ligger till?

 

Om du inte är beroende, om du inte har ett problem som du behöver hjälp med kan det ju inte vara något farligt att ringa till någon spelberoendeorganisation. Om ditt spelande är rimligt och under kontroll så kommer ni ganska snabbt gemensamt att komma fram till detta. Du kan ju omöjligt förlora något på att ringa dom. Ring anonymt och prata lite med dom till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mkt av dina problem kommer sig av att du måste smyga med det inför din sambo. Prata med henne och säg att det är ett intresse du har som du vill utöva. Bestäm fasta tider då du får spela, och givetvis en fast budget. Förbud leder ingen vart.

 

Har du inte läst inläggen innan?

Det kommer sluta precis likadant i fortsättningen om han fortsätter sätta in pengar.. Han har inte det som krävs för att vinna på poker! Är inte svårare än så..

 

Saganslut: Att du inte är beroende? Hoppas du kommer till insikt om hur allvarligt ditt spelproblem är innan det är försent.. Din sambo vill inte att du spelar mer, ok om du kunde visa upp att du är vinnande under en längre tid, men tror aldrig det kommer hända.. Så är det bara för vissa! Visst, du hade några rusher, men hur har det gått efter dom? Du har behövt låna pengar av kompisar, tagit pengar ur familje kassan, höjt din kredit från 4k till 12k, fast du inte ens kunde betala de första 4 efter att du förlorat dom! Vad krävs det för att du ska inse att du måste sluta..?

 

Ta till dig av vad de flesta här skriver, stäng av dej själv från alla pokersidor, kryp till korset och berätta för din sambo, klipp sönder mastercardet och ge din sambo tillgång till dina kapitalförsäkringar! Du kommer få återfall annars.. Och fortsätter dom, så e jag rädd att du kommer få betala med din familj.....

 

Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt en del och kommit fram till att jag som en start iallafall skall ringa stödnummret. Gör det senare idag när läget är bättre...

 

Jag hoppas verkligen du gör det, gör inte som många andra och skjut på de gång på gång! Du är anonym och får prata med folk som träffat flera personer som är i samma situation som dig!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt en del och kommit fram till att jag som en start iallafall skall ringa stödnummret. Gör det senare idag när läget är bättre...

 

Helt rätt! (Förutom att du till och med här anser att att det är rätt att vänta tills "läget är bättre..." ;-) )

 

Hur som, hoppas att du verkligen gör det och att allt ordnar sig. Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gör mig så ont är att jag med Br-managment hade säkerligen kunnat ha tagit ut närmare 250k SEK förra året.

 

Resultatmässigt ligger jag ändå 16 000 kr plus.

 

Nu är mycket redan sagt men bara genom att se på ovanstående meningar kan man se en stor lucka i logik och huruvida någon har problem med spelandet eller ej, man kan inte ta ut något som man inte har plussat.

 

Att säg att man har inte vunnit något förrän man har tagit ut är inte helt sant, men sant för ganska många. Likaså har man inte tjänat pengar på aktier förrän man realiserat en vinst, vilket är att likna med uttag i poker, då många sätter sig ner med vinsten och tar chansen än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sedan att det är på kredit har egentligen inte varit några problem förutom inbetalningen sen då.."

 

Det är väl för guds skull inbetalningen som är hela grejen med kredit, man kommer inte undan. Hoppas du tar tag i detta innan hela din kapitalförsäkring är borta.

Att skylla dina problem på din sambo är riktigt lågt, inte hennes fel att du konstant gular.

Min sambo har haft och har exakt samma problem förutom att det rör sig om lite mindre summor. Hon torskade ca 8k på poker medans hon gick på A-kassa :roll:.

När hon sen började jobba blev det ännu värre och då hittade hon lite andra spel

också. Sa till henne att hon kommer aldrig vinna men hon svarade bara med aggression. Dock fick jag rätt (surprise ?).

Ibland kunde hon göra 7-10 insättningar på en dag ! Tycker man borde inse att det inte går så bra efter 2-3 st, men inte om man har ett beroende eller försöker fylla något tomrum i ens liv.

 

Tror du är för känslomässig för att spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...