Gå till innehåll

NLT - AKo träffar TPTK och blir reraisad!


sollet21

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

 

1/2 shorthanded på expekt

 

player 1 $ 200 SB

player 2 $ 250 BB

player 3 $ 1000 UTG

hero 4 $ 230

player 5 $ 200

player 6 $ 150

 

 

Bordsstämning

 

Det verkade vara ganska bra spelare, en kille satt med 4 inköp.

 

 

OpeningBetRound

 

Holecards A :club: K :diamond:

 

Player 3 bets 8 $

hero calls 8 $

player 5 fold

player 6 calls 8 $

player 1 fold

player 2 fold

 

 

Flop

Dealing Flop: [A :spade: 8 :spade: 4 :heart:]

Japp då är den här min tänker jag.

 

player 3 bets $ 2

hero raises $ 25

player 6 folds

player 3 allin

hero calls

 

Jaha då har killen som har vunnit 5 inköp checkraisat mig.

Jag hade inte hundra koll på han men han kunde ju inte vara så dålig eftersom han hade massa inköp. Han lär ju knappast ha aa eftersom han nog skulle vilja ha mer värde ur potten då. jag kan inte tänka mig att han har bettat 8 $ preflop med 88 UTG. så i sämsta fall tänker jag att det blir splitpott.

 

 

Dealing Turn

 

Dealing River

 

Showdown

player 3 shows three of a kind eights

player 4 mucks

 

 

Avslutning

Borde nog ha vetat att jag var slagen där men jag tänkte att eftersom det är en bra kille så det enda som jag är slagen av är aa. Eftersom han bettade preflop. Sämsta handen som jag bettar UTG är tt. Och jag tror att alla spelar likadant som mig. Tyvärr gör dom inte det blir betydligt mer svårläst så. Om det hade varit en dålig spelare hade jag oxå synat ner han men om det hade varit en mellanbra spelare hade jag nog lagt mig.

Tycker ni att jag spelade åt skogen ?

 

* RP - QoS *

(Lite layoutpill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppfatar inte hur mycket pengar du har kvar men har du ens i närheten av ett inköp så tycker jag det inte var vidare smidigt gjort. Om han har plockat 4 inköp redan så är han väl duglig eller tursam. Men uppfattar det som ett hyfsat tight bord!!??

Förmodligen antog jag att du har för mycket kvar i din stack för att chansa på att du leder. Som du säger det själv så kan du hoppas på en split eller dra i stort sett dött vilket jag personligen inte skulle investera mycket i. TPTK med ak är inte alltid så bra som det faktiskt ser ut att vara.

 

enkel sagt: fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du shortstacked är det en bra syn annars inte. Tror det här är ett väldigt dåligt läge egentligen att dubbla upp, du måste nästan räkna med att han minst sitter på tvåpar. Att han raisar 4bb ska man nog inte övertolka som aq, som i princip är den enda handen du slår som han skulle kunna spela såhär med.

 

Tycker du spelar bra tills du får en allin upptryckt i ansiktet, då är det nog hög tid att lägga handen. Som sagt beror lite på hur stor stack du har, är du mer eller mindre potcommittad efter din flopraise är det ju en ok syn men nu sitter du med 230$ och att syna en allin med Ak är att överspela handen grovt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förrut trodde jag också att en jättestack automatiskt betydde att det var en bra spelare. Det var tills igår så att säga när jag satt vid ett bord och så en snubbe syna AI med minsta paret/endast drag eller tom Q8o preflop. Till sist satt han där med över fem inköp. Har du inte sett honom spela upp sin stack så vet du egentligen ingenting men sannolikt är han bättre än bordet i allmänhet. Behöver jag säga att den här killen gick från bordet med mindre än ett inköp kvar? :)

 

Hur som, när du är uppe mot ett set så är det nästan bara att tacka, ta emot och betala i kassan. Fast att syna potodds på nära 1:1 tycker jag nog är i häftigaste laget med TPTK. Jag antar att det var en väldigt loose aggresiv spelare som tyckte om att köpa poterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det här var en riktigt bra kille som nog vill ha ut lite värde ur potten om han har träffat något riktigt bra så trycker han inte allin med ett stål var min tanke...

 

Men jag postade här för att jag blev sur på mig själv som spelade så dåligt...

:(

En bra spelare förstår att om man bettar riktigt hårt med stål så behöver man inte få syn så väldigt ofta för att få bra värde på sitt bet. Det viktiga är ju inte att få betalt så ofta som möjligt utan så mycket som möjligt.

Å andra sidan kan man ju inte betta riktigt så hårt att det blir negativt EV om bara AA synar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...