Gå till innehåll

Mitt konto länsades av hackare,partypoker vill att jag skickar skriflig papper på....


Pedroboy

Recommended Posts

Mitt konto hackades på något sätt för några månader sedan tillsammans med flera andra konton samt neteller. Jag vet fortfarande inte hur detta skedde, men nått sorts spionprogram eller liknande måste ha använts.

Nu när jag försöker återupprätta mitt konto så kräver de en skriftlig signatur på att jag accepterar de 5 transaktionerna som gjordes till mitt partypokerkonto från netteller under den dagen som jag hackades.

 

Vad betyder detta?

 

De ville att jag skrev ett papper för hand där jag skriver "I accept the transactions made on that date" och sen signera det.

 

Varför vill dom det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt konto hackades på något sätt för några månader sedan tillsammans med flera andra konton samt neteller. Jag vet fortfarande inte hur detta skedde, men nått sorts spionprogram eller liknande måste ha använts.

Nu när jag försöker återupprätta mitt konto så kräver de en skriftlig signatur på att jag accepterar de 5 transaktionerna som gjordes till mitt partypokerkonto från netteller under den dagen som jag hackades.

 

Vad betyder detta?

 

De ville att jag skrev ett papper för hand där jag skriver "I accept the transactions made on that date" och sen signera det.

 

Varför vill dom det?

Min åsikt: Mycket oseriöst att Partypoker hellre tycks vilja att du tar på dig skulden och inte utreder saken. Ska vi spelare acceptera bedragare för Partypokers bekvämlighet?

Hoppas att den svenska representanten är av en annan åsikt än sin utländska kollegor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag försöker återupprätta mitt konto så kräver de en skriftlig signatur på att jag accepterar de 5 transaktionerna som gjordes till mitt partypokerkonto från netteller under den dagen som jag hackades.

 

Vad betyder detta?

 

De ville att jag skrev ett papper för hand där jag skriver "I accept the transactions made on that date" och sen signera det.

 

Varför vill dom det?

 

För de vill säkerställa att de får skriftligt bevis från dig vilket gör dem skadeståndslösa för de pengar som tjuvarna knyckte från dig.

 

Genom att acceptera transaktionerna så säger du att Partypoker intet gjorde något fel. Du ger därmed upp alla möjligtheter att få kompensation via Partypoker för det inträffade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väldigt skeptisk till att få kompensation för det inträffade.

Har någon nånsin fått ansvaret över på en pokersite? Det här hände inte bara på partypoker utan på 3-4 siter till samt neteller. Pokerstars sa iaf rakt ut att allt ansvar låg på spelaren.

Skulle vara väldigt lätt att försöka missbruka genom att låta någon kompis ta ens inloggningsuppgifter i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är min personliga åsikt och inte PartyPoker officiella, men jag anser att det är spelarens ansvar att se till att hans/hennes inloggningsuppgifter inte hamnar i fel händer och i ditt fall så är det ditt fel att dina konton länsats. MEN jag tycker att siterna ska göra sitt yttersta för att hjälpa dig att få tillbaka dina pengar och hitta den ansvarige.

Men visst, företagen vill skydda sig, så är det överallt.

 

Chipdumpades alla stålar på en specifik site eller körde man olika system beroende på site?

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...