Gå till innehåll

Expekt.com 150% upp till $1500 plus Grymt FPP race för EPT


fraes

Recommended Posts

Lite skummt att om man kommer på plats 60 så får ma mer $ än om man kommer på plats 5 :S Har jag missat nåt?
Ja.

 

"- För "satellit"-priserna, dvs position 6 till 100, tävlar spelarna i de olika grupperna. Dvs i plats 6-10 tävlar dessa spelare i en turnering/satellit online där vinnaren tar hem ETT "EPT Deauville - fullt paket". Mer information om dessa satelliter kommer senare."

 

Så det egentliga värdet på plats 60 är $350.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

 

"- För "satellit"-priserna, dvs position 6 till 100, tävlar spelarna i de olika grupperna. Dvs i plats 6-10 tävlar dessa spelare i en turnering/satellit online där vinnaren tar hem ETT "EPT Deauville - fullt paket". Mer information om dessa satelliter kommer senare."

 

Så det egentliga värdet på plats 60 är $350.

 

Ok, blev lite förvirrad av "Pengar exchange". Vad innebär det då?

 

Kan det vara att vinnaren i respektive grupp kan välja dessa pengar istället för priset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, blev lite förvirrad av "Pengar exchange". Vad innebär det då?

 

Kan det vara att vinnaren i respektive grupp kan välja dessa pengar istället för priset?

Indeed, rätt uppfattat. Ifall man inte är intresserad av att spela EPT så kan man få $ istället.

Btw, nice avatar... bosnie?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indeed, rätt uppfattat. Ifall man inte är intresserad av att spela EPT så kan man få $ istället.

Btw, nice avatar... bosnie?

 

Ok, Ska du lira den förresten, jag körde alla eurolinx bonusar och det tog massa tid, de hade lättare kvav me :(

 

Japp, jag är bosnier, du me eller?

 

*Edit. Nu såg jag att du nicka Hrvatska98 på stars, vi har lirat NL100 mot varandra där har jag för mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som är nya inom det här med poker så rekommenderar jag inte Expekt.com. Motsåndet är det inget fel på men deras klient kan hänga sig och stängas ner, mitt under en pågående spelrunda. Trodde först det var min dator det var fel på men har hört från andra att jag inte ä ensam om dessa problem. Så därför rekommenderar jag inte denna pokerklient utan rekommenderar att ni skall använda er av någon annan, till exempel FullTilitPoker eller Svenska Spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Ska du lira den förresten, jag körde alla eurolinx bonusar och det tog massa tid, de hade lättare kvav me :(

 

Japp, jag är bosnier, du me eller?

 

*Edit. Nu såg jag att du nicka Hrvatska98 på stars, vi har lirat NL100 mot varandra där har jag för mig :P

Nej, inte i nuläget iaf. Tiltskottade NL $1k, kan ju räkna ut själv hur det gick... Så jag är tillbaka på SnG-grinden just nu.

Får nog vänta ett tag innan du stöter på mig på cashgame igen.

Btw, checka min avatar nu. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som är nya inom det här med poker så rekommenderar jag inte Expekt.com. Motsåndet är det inget fel på men deras klient kan hänga sig och stängas ner, mitt under en pågående spelrunda. Trodde först det var min dator det var fel på men har hört från andra att jag inte ä ensam om dessa problem. Så därför rekommenderar jag inte denna pokerklient utan rekommenderar att ni skall använda er av någon annan, till exempel FullTilitPoker eller Svenska Spel.

 

Så du rekomenderar det altså till dom som inte är nya inom pokern? Äh skämt åtsido. Jag har aldrig uppleft att det har stängts ner mitt under en pågående hand (förutom när jag hade problem med mitt nätverk vilken inte var expekts fel) Men däremot hänger sig nästan alltid den pågående handen på expekt för mig om jag samtidigt försöker öppna typ aftonbladet.se. fold/check/raise mm knapparna försvinner och det står att det är min tur och jag har X sekunder kvar. Väldigt jobbigt! Jag har aldrig haft liknande problem på några andra klienter, och min dator är inte slö eller har kasst ram minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig bonushorat, så någon erfaren kanske kan hjälpa mig! Om man tex sätter in 1000$ och vill åt bonusen på 1500$, så måste man skaffa sig runt 10 000 FPP. För att få 1 FPP krävs en pott på 20 dollar. Om man går in med 1000$ så är väl typ 0,5-1,0$ det högsta man vågar lira (och köper in max med 100$). Att komma upp i dessa 10 000 kräver ju en för jäkla massa händer. En snabbtitt visar att medelpotten på dessa bord ligger på runt 6$. 6$ ger då en rake på 0,3$ - vilket i sin tur ger 0.25 FPP!

 

Det krävs alltså drygt 40 000 händer på den nivån!

 

Nu räknar jag med 90 händer/h + att jag skulle tvåtabla. Klarar inte riktigt av att multitabla som vissa av er hårdingar! ;-)

 

90 händer/h x 2 = 180 händer/h ----> 40 000 händer/ 180 händer/ h -->> ca 220 h.

 

Med 40 dagar på sig blir det drygt 6 timmar per dag.

 

Lite väl maffigt tycker jag!

 

Ska man ge sig på den bonusen och spela på den nivån verkar det som att man ska köra minst 4 bord. Risken ökar betydligt som jag er det.

 

Tänker jag helt fel nu? HUR ska man tänka egentligen ni som kan detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig bonushorat, så någon erfaren kanske kan hjälpa mig! Om man tex sätter in 1000$ och vill åt bonusen på 1500$, så måste man skaffa sig runt 10 000 FPP. För att få 1 FPP krävs en pott på 20 dollar. Om man går in med 1000$ så är väl typ 0,5-1,0$ det högsta man vågar lira (och köper in max med 100$). Att komma upp i dessa 10 000 kräver ju en för jäkla massa händer. En snabbtitt visar att medelpotten på dessa bord ligger på runt 6$. 6$ ger då en rake på 0,3$ - vilket i sin tur ger 0.25 FPP!

 

Det krävs alltså drygt 40 000 händer på den nivån!

 

Nu räknar jag med 90 händer/h + att jag skulle tvåtabla. Klarar inte riktigt av att multitabla som vissa av er hårdingar! ;-)

 

90 händer/h x 2 = 180 händer/h ----> 40 000 händer/ 180 händer/ h -->> ca 220 h.

 

Med 40 dagar på sig blir det drygt 6 timmar per dag.

 

Lite väl maffigt tycker jag!

 

Ska man ge sig på den bonusen och spela på den nivån verkar det som att man ska köra minst 4 bord. Risken ökar betydligt som jag er det.

 

Tänker jag helt fel nu? HUR ska man tänka egentligen ni som kan detta?

 

Har du inte bankrulle eller erfarenhet från NL100 så kommer du med ganska stor säkerhet gula ganska snabbt. Tycker att du ska ta någon annan bonus och börja bygga br på så sätt, så får du lite erfarenhet på köpet ;)

 

Börja på NL25, ta till exempel bonuset på partypoker, den är lätt och går snabbt, räcker att du stoppar in $500 och då får du en ganska bra startkapital för NL25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt kör ett FPP race nu i Januari from 10e till den 29e.

Titta denna länk: http://www.expekt.com/?pageid=1487

 

Länken för att få bonus är denna: http://www.expekt.com/?pageid=2507

 

Bonusen gäller både för första insättning samt reload bonus.

 

Är det 1000$ eller 1500$ som man ska sätta in om man vill maxa bonusen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs rubriken.

 

Jo jag kan läsa men frågan var vilket belopp det var och det framgår inte klart, ej heller från expekts hemsida:

"... the dollar amount you wish to have matched up to 150% by Expekt.com (up to $1,500)" är det amount eller bonus som menas?

 

Även om jag antar att det 1000$ så är det allafall för mig lite oklart så istället för och dryga dig, svara på frågan om du vet och vill eller var tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kan läsa men frågan var vilket belopp det var och det framgår inte klart, ej heller från expekts hemsida:

"... the dollar amount you wish to have matched up to 150% by Expekt.com (up to $1,500)" är det amount eller bonus som menas?

 

Även om jag antar att det 1000$ så är det allafall för mig lite oklart så istället för och dryga dig, svara på frågan om du vet och vill eller var tyst.

 

lol.

 

Trodde du kunde räkna sorry.

 

det är $1000.

 

1000 * 150% = $1500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...