Gå till innehåll

NLT - JJ på ofarlig bräda


Recommended Posts

Stats 24/15/1.75

 

Har inga diekta reads på honom, men han verkar vara en regular om man kollar på statsen

 

Min fråga är om jag ska skjuta igen på turn? det luktar KK,AA.

 

Betar jag så är jag commitad och det vill jag inte bli mot just den här FI'n, lr?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($273.15)

SB ($67)

Hero ($211.50)

UTG ($50.05)

MP ($215.60)

CO ($219.60)

 

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Jdiamond.gif.

2 folds, CO raises to $8, Button calls $8, 1 fold, Hero raises to $24, CO calls $16, Button folds.

 

Flop: ($57) 6club.gif, 7spade.gif, 2club.gif(2 players)

Hero bets $35, CO calls $35.

 

Turn: ($127) 7diamond.gif(2 players)

Hero?

 

resultat nedan i vitt.

Hero checks, CO bets $95, Hero folds.

 

Final Pot: $222

 

 

No showdown. CO wins $222.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om du måste sätta honom på en så snäv HD.

Har du sett honom spela AA, KK sådär förut?

Hur ofta tre-bettar du från blindsen pre?

 

Kan han inte ha typ ganska precis vad som helst o floatar dig på flopp. ?

 

Jag bettar turn. Checkfold känns vekt tycker jag.

 

Om han nu kan ha massa skit med sig pga att han har floata så är all in ett riktigt uselt spel. Han som flotade kommer att folda om du hade checkat så kommer han att gå all in.

Floatningen är inte bra vid det laget när han börjar floata så finns det så lite kvar i stackarna och chansen att hero har ett högt par som han synar med är alldeles för stor. Eller helt enkelt att hero fortsätter att reppa sin HD är ju inte heller bra då man måste folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker inte check syn är ett alternativ, synar jag en vettig bet här så är jag i princip all inn, och då kan det komma scarecards på river bet/ fold käns fel också då jag investerat nästan hela stacken för att sedan folda. Enligt mig så måste jag bestämma om jag ska spela för hela stacken här och nu.

 

Och jag trebetar ganska ofta preflop ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte en check och sedan ställa mot hans förmodade bett vara en ok linje här? Att betta turn känns kallt.

 

Kan detta tänkas bara en rimlig HD?

 

Board: 6c 2c 7s 7d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 44.466% 43.38% 01.09% 878 22.00 { JdJh }

Hand 1: 55.534% 54.45% 01.09% 1102 22.00 { 66+, 22, AcKc, AcQc }

 

För övrigt hade jag höjt mer preflopp eftersom knappen har synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack gyre.

Rimligt är att fi sätter oss på TT+,AQ+ antar vi. Han foldar nog inte så mycket om vi bettar skulle tro att han kanske foldar 8899TT kanske AQs lite beroende på hur ofta han tror att vi skjuter 2 skott med AQ+. Nu ligger det 127 redan i potten men det räcker inte då det inte verkar som om vi får syn av sämre hand. Det här betyder att bett är dåligt.

Frågan är vad han gör med sin HD om vi checkar till honom? Det är ju helt klart att checkar han bakom med sin nedre del av händer och bettar sina starkaste så har han en läcka och vi kan slinka. Gör han tvärt om så är det också en läcka och vi kan då slinka på river. Vi antar att han bettar 75% av gångerna när han har KK+ och 25% av gångerna med QQ-. 0.75*(komb 6+6+3+3+1)=14,25+1/4x6(QQ)=15,75.(vi skiter i JJ)0,25(6+6)+1+1(vi låter honom betta AQsAKs)=5.

-Alla händer är comittade så vi kan alltså räkna med all in.

-Det här visar ganska klart på att vi måste folda på ett turn bett en extra anledning är att AK,AQ kan gå om oss. Klart otillräckliga odds. Vi måste vinna lite drygt en av 3 men i själva verket vinner vi bara mindre än 1 av 4.

Vad händer nu om det går check check? Jo vi kommer att leda jättemånga gånger någon gång så går fi om om skrämselkorten 9/T/(Cl/A egentligen inga skrämselkort längre eftersom vi inte bettade turnen) landar.

Det är denna situation vi vill ha när vi checkar turnen det är därifrån vårat EV+ kommer. Sedan får ni själva tänka ut hur ni ska fortsätta på rivern.

- Som man ser så är spelet väldigt beroende på hur fi spelar.

- Check är dock överlägset bäst mot i stort sett alla fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...