Gå till innehåll

Medioker hand blir högsta par


Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1526377416: Table Galatea (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Holdem - 18:12:47 ET - 2007/01/03

Seat 2: bfreyre1 ($24.45)

Seat 3: Fi ($9.55)

Seat 4: Jackal1983 ($38.90)

Seat 5: KeyzMaster ($26.45)

Seat 6: Hero ($32.45)

bfreyre1 posts the small blind of $0.10

Fi posts the big blind of $0.25

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Ad 9h]

Jackal1983 calls $0.25

KeyzMaster folds

Hero raises to $1.25

-----

Är nog i gränsfall att höja med känns det som, men jag sitter ändå på knappen.. höjer ni med A9s/A9o-A6s/A6o på CO och knappen? Var går gränsen för er? Höjer ni med A10s/A10o UTG? Några problemhänder för mig... vill gärna höra vad ni gör.

-----

bfreyre1 folds

Fi calls $1

Jackal1983 folds

*** FLOP *** [5h 6d 9s]

Fi bets $1.25

Hero raises to $3 - Har högsta par och måste ta reda på var jag är, samt ta bort eventuella stegdrag. Hur gör ni?

Fi calls $1.75

*** TURN *** [5h 6d 9s] [7c]

Fi checks

Hero bets $6 - 7an var inte något roligt kort men bettar ut ändå, antar att det inte är så gynnsamt? Känns inte som så många sämre händer kommer gå med mig - hur spela?

Fi calls $5.30, and is all in

 

Låt höra era åsikter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel att höja med A9 på knappen men sen blir det skevt.

Ska du få bort ett (öppet) stegdrag måste du höja mer, höj upp till 5-6(Fi blir iofs typ All-in) om du tror han sitter med drag.

 

Sen säger du att du höjer för att få bort stegdrag, alla möjliga stegdrag sitter på turn och då sätter du Fi all-in??? Vilken sämre hand hoppas du ska syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen säger du att du höjer för att få bort stegdrag, alla möjliga stegdrag sitter på turn och då sätter du Fi all-in??? Vilken sämre hand hoppas du ska syna?

 

Sant, sant.. var nog lite ivrig och trodde att händer som K9-109 skulle syna. Men hur ska jag göra på turn & river.. checka och sen folda vid bet på river, känns som mest rätt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle höja A9 på knapp i denna situation, på floppen skulle jag ställa Fi all in. Tror inte att han betar en hand som har dig slagen på denna flop o den nivå du spelar. Känns som han skulle checkraisa med 2par eller bättre eftersom han inte har speciellt mycket marker och tro att du skulle syna. Med TT eller bättre skulle han nog höja preflop. Jag har i och för sig aldrig spelat NL 0.10/0.25$, men känns som att spelarna på denna nivå ej skulle beta ut bättre hand än din på denna flop i höjaren.

 

Ska han dra ut dig ska han fan betala för det. Jag höjer AT UTG och de flesta A på CO och knapp om ingen limpat tidigare. Om många limpat beror det på situationen, tableimage och bordsstämningen om jag skulle höja.

 

Är trött nu och måste sova. Godnatt och lycka till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle checka ner handen om det tillåts eftersom du har ett showdown värde i handen. Betar Fi ut på rivern får man gå på magkänslan. Det kan vara bluff eller stege men går du AI själv så får du i 90-95% av fallen syn av stege och ibland nån som vill avslöja en bluff...

 

Jag tror han kan få syn av ganska många händer om han ställer. När jag spelade på 0.25/0.50$ kunde jag få syn av folk med alla möjliga konstiga händer (kan iof kanske bero på min aggressiva image, och att jag tidvis bluffar mkt).

 

I detta fall tror jag han kan få syn av följande händer som han slår: 97, 98, 9T, 9J, 9Q, 9K, 9A, 57, 58, 67, 68. Alla dessa händer är möjliga händer Fi kan ha tycker jag.

 

Det står iof inget om hur Fi agerat tidigare så det är ju svårt att dra någon slutsats utan att ha någon info om Fi eller hur Hero agerat tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...