Gå till innehåll

88 på knappen


killerwolf

Recommended Posts

ok, har spelat på det här bordet länge. Fi är en svensk som är väldigt passiv, callstation typ... spelat mot han mycket och han har inte speciellt bra resultat i överlag mot mig, men eftersom han är svensk skall jag censurera honom här för att vara hygglig.

 

Handen kan vara för dem flesta helt solklar och absolut ingenting att snacka om, men jag brukar försöka reflektera mina sessioner en liten stund och se om det är något där jag kan ha gjort annorlunda. Detta är en situation som jag har funderat lite grann över.

 

har 615$ på ett 2/4 nl bord, sitter på knappen. (5-way table)

FI är på smallblind med 715$, dvs han täcker mig.

jag raisar upp givetvis: (edit: jag har handen 88)

 

 

PRE-FLOP

freshnmeaty folds, Hill_84 calls $4, DaYellow bets $15, FI calls $13, kei-fat folds, Hill_84 folds.

 

 

FLOP [board cards 8C,QC,6H ] POTTSTORLEK: 38$

FI checks, DaYellow bets $26, FI calls $26.

 

..Jag cb'ar i vanlig ordning trots monsterträffen. Dragvänlig bräda plus att

KQ;AQ betalar ju gärna av.

 

 

TURN [board cards 8C,QC,6H,6D ] POTTSTORLEK: 90$

FI checks, DaYellow bets $55, FI bets $110, DaYellow calls $55

 

monsterkort! Men jag har den imagen att alltid betta på alla händer, och vad kan han ha? han e deep.. han kan säkert tänka sig peta in 55$ till tänker jag på ett flushdrag om han kan ta mig på hela stacken med det, plus det kan se lite halvvekt ut och chansen för ett omslag känns större nu än på river.

WOOT? reraise? träffat 6'an? underbart :> SYYYN

 

 

RIVER [board cards 8C,QC,6H,6D,9D ] POTTSTORLEK: 310$

FI bets $200, DaYellow bets $468.20 and is all-in, FI calls $268.20.

 

Det är den här situationen jag vill diskutera.

Vad kan fi ha som lägger ett valuebet med? ok det finns en liten liten liten chans att han försöker sno den med missad färg. Men den e typ noll med tanke på hur personen är i fråga. Det jag undrade egentligen är vad får jag syn av om jag slår om? vad har han? 66? chansen finns, liten dock.

67, 65, 64, 68, 69, 75C, 75o?.. tankarna snurrar lite för mig,

jag är inte direkt tight, och jag älskar att göra hjältesyner men här fick jag en otäck känsla av att vara bakom, QQ??? nä lol så dålig kan han inte vara att han halvdeep mot halvdeep vägrar slå om ur pos preflop, livsfarlig hand att spela djup ur pos mot någon utan att ha någon aning om styrka, så den kan vi stryka.

 

Kom iaf fram till att jag måste ju stänka in resten, allt annat är ju bara löjligt... pratat med en del personer, är väl en onödig hand att posta egentligen. Men är väl den enda handen som jag har orkat reflektera över från gårdagen och jag tycker den känns ouppklarad för mig.

Åsikter? Tankar? Måste väl vara +EV att stänka in resten?

Eller får jag bara syn av starkare händer? ALLA 6or måste väl ändå betala av, AQ;KQ kan möjligen kasta, men jag hade då defintivt betalat av med AQ.

 

spydigheter undanbedes. Alltså.. poängen med HH'n är om man ska smeta in resten, hade kunnat spela den annorlunda med en klassisk check då safetykortet på turn kommer för o låta han träffa färg, men jag var ute efter hela hans stack. checkar oftast, betar ibland. Inga diskussioner där tack.

spara 268$ eller dunka in dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

big less, fantastiskt att du av den ende på en "poker kanal" på irc på 30 personer lyckas tolka det så. Jag ville helst bara undvika forumtroll som dig med "lolz in med degen zomg" kommentarer.

 

Däremot hoppades jag på en kommentar angående rerejs på river eller ej.

Vad hoppas jag att vinna på det? är han heltom så kommer han ju inte syna, och har han stål så förlorar jag mer på det. Är händerna emellan dessa två nog många för att justifiera allin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot hoppades jag på en kommentar angående rerejs på river eller ej.

Vad hoppas jag att vinna på det? är han heltom så kommer han ju inte syna, och har han stål så förlorar jag mer på det. Är händerna emellan dessa två nog många för att justifiera allin?

 

Vad dillar du om? Du svarade på det själv redan i första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarar på alla dina egna frågor och undanber dig synpunkter på spelet i övrigt så ja, den är helt onödig.

 

Agreed.

 

ON TOPIC: Det e ju klart du inte ska spara dom sista slantarna men det visste ju du, jag och alla andra utom Dan G redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...