Gå till innehåll

Floatar och slar pa river, vilka hander kan han syna med?


Recommended Posts

Jag och fi har spelat en stund pa samma bord, men jag har spelat ganska solit fram till nu och inte gjort nagra speciellt stora spel. Fi verkade ha lite svart att slappa potter han gett sig in i. Vilka hander kan han syna med har?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $6 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($263.50)

CO ($467.25)

Hero ($817.90)

SB ($695.55)

BB ($600)

UTG ($1144)

 

Preflop: Hero is Button with 8diamond.gif, Jdiamond.gif.

UTG raises to $22, 2 folds, Hero calls $22, 1 fold, BB calls $16.

 

Flop: ($69) 7spade.gif, 2heart.gif, 6diamond.gif(3 players)

BB checks, UTG bets $55, Hero calls $55, BB folds.

 

Turn: ($179) Jspade.gif(2 players)

UTG bets $140, Hero calls $140.

 

River: ($459) 3heart.gif(2 players)

UTG bets $200, Hero raises to $600.9, UTG folds.

 

Final Pot: $1259.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju för f*n inte höja topparet som bluff på river, det är typ pokerhistoriens absolut värsta spel. De flesta händer som viker är redan sämre än din och om du får syn eller höjning så tokförlorar du.

 

Seriöst, du har en monsterlucka på rivern om du ofta spelar så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att göra monster som TP till bluff mot hans förmodade stoppbet. Syna river.

 

Ser ju ut som att han måste syna med alla händer som han värdbetar med.

 

edit; hade faktiskt inte läst hjorts inlägg före jag skrev mitt. Tänkte bara få det sagt, att jag tyckt som han en gång utan att veta om det först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi verkade ha lite svårt att slappa potter han gett sig in i.
Håller med föregående talare, men quoten är ändå bäst :D

 

Fi har två par? hur kan han fö läsa dig för något bättre än vad du har från start, brädet är relativt ofarligt... dessutom har han hyfsade odds... kanske, kanske skulle han kunna betala av med en hand som A7 eller inte...

 

Skulle vilja ställa frågan: Vilka händer kan han folda med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att en syn skulle vara EV+ så syna istället. Då är det bättre att använda rena skräphänder till bluffarna(med en optimal frekvens). Kastar han då (för en pottbett) så behöver man vinna ca 50%(- kanske ca10 % i annonseringskostnad) för att det ska bli EV+.

Detta gäller mer generellt om man ser till helhetsbilden anser jag. Jag är lite tveksam till om synen är EV+ här. Själv hade jag nog inte spelat A7 så. Har han 88/99+ så borde det bli EV- med synen om han väldigt sällan skjuter 3 skott tom på det här sättet.

För att kunna grabba den här handen och göra den till en isolerad +EV situation genom en bluff så krävs det nog en annan read än den du har att han har svårt att släppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tankte nog i min enfald att han skulle kunna lagga QQ och KK dar, men det kanske ar naivt att tro... Tack for svaren! Haller med nu om att syn ar mer varde da jag traffat J...

Tror inte du får honom att vika QQ/KK där, vad ska du ha liksom?

Du tar väl knappast denna linjen med ett set/tvåpar(?) utan slår om/spelar på annat sätt tidigare i handen, och river hjälper dig knappast och det finns inga drag du kan ha som gått in.

 

Gillar inte synen pre heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ett ganksa bra spel men jag ser det hellre som en bluff än en "värdebet".

Kan inte hålla med Hjort att det är typ pokerhistoriens absolut värsta spel.

Om vi inte vetat om vad LuckyMan haft för hand, vad skulle vi då satt han på för hand ?? Jag skulle mycket väl kunna sätta honom på 45s alt floppat set, det är ett ofarligt "bräde" så varför slå om då med ett floppat set ? Och vem i hela friden slår om på river med högsta par och dålig kicker ;)

Jag skulle mycket väl kunnat folda AA/KK/QQ alt AJ KJ QJ

Jag ser ditt alt på river all-in eller fold, med syn vinner du bara över bluff

 

kommentarer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ditt alt på river all-in eller fold, med syn vinner du bara över bluff

Alltså verkar du tycka att det är värde att gå all-in för att vinna mot det lilla intervall händer som är bättre än din men inte tillräckligt bra för att syna. Efter 4 bet i rad är inte det så där jättemånga. Du betalar alltså inte för att vinna mot bluffarna (dem vinner du ju emot bara på synen), utan du lägger 400 utöver syn i en 800-pott för att kanske vinna mot överpar som kommer få 4:1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ser nu att handen har utspelat sig på Pokerstars, trodde dock det var på "Prima". Iallafall på "Prima" så skulle jag villja påstå att du är slagen 9 av 10 i detta läget, så som handen spelades, vet inte hur det är på pokerstars, aldrig spelat där.

Så jag skulle nog kunnat folda en hel del här beroende på vilka "tells" jag har på våran vän Lucky Man, istället för att skänka bort 200$ till (så som jag ser det).

Ser att jag inte har fått så mycket stöd på hur jag ser på handen dock :-)

Tycker ni att det är helt galet av mig om jag skulle foldat AA här ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...