Gå till innehåll

Tankar och problem


97suited

Recommended Posts

Jag hoppas att någon kan ta sig tid att försöka ge en liten respons till några tankar och funderingar jag har.

 

Detta handlar om bankrullsbyggande och money management.

 

Jag har spelat poker i strax över 1.5 år, främst livepoker, vi samlas ett varierande sällskap 8-20 personer 2-3 kvällar i veckan och spelar turneringspoker med 100krs inköp, och då jag statistikför mitt spel noggrant har jag fin plusstatistik i relation till instoppade pengar.

 

Problemet är min privatekonomi!

Då jag lever på existensminimum har jag svårt att lägga undan några vinstpengar då det är slantar jag behöver för mitt leverne, därför är också mitt nätpokerspelande ganska anonymt, men även där kan jag visa upp ett fint plusresultat i relation till mina insättningar. Har blandat vunnit 4.5guran ¨på Prima, 3.k guran, och kommit 2:a i 5k guran på Prima som främsta meriter.

 

För att återgå till problemet, i detta sällskap jag spelar ( och vinner) finns det flera spelare som har BR för 0.5/1 , 1/2 och som bevisligen är vinnande spelare som jag anser mig bättre än, men jag får aldrig till stånd ett byggande av bankrullen då jag ofta spelar upp några 50-60 dollar till 400 och känner att dessa behöver jag verkligen i börsen till räkningar vice versa, vilket renderar i en rädsla att spela bort dessa pengar vilket i sin tur renderar att jag tar ut dom.

 

Jag känner att jag inte skulle spela en vinnande poker om jag var rädd för att förlora pengarna, därför vill jag inte riskera dom. Denna känsla visar sig sedan ofta i mitt spel när jag någon gång spelar nätpoker. Med rädsla för att förlora pengarna är jag otroligt känslig för en utdragning och hamnar direkt på tilt vilken renderar i ett dåligt spel som i sin tur leder till förlorade pengar-vilket jag absolut inte har råd med

 

För att ge ett exempel.

Låt säga att jag har 100 dollar, och förlorar en 50 dollars pott, då svider det, då det är en stor pott i relation till min BR, och jag önskar att jag hade möjligheten att få spela under strikta bankrullskrav. För vem blir tiltad av en utdragning och du har förlorat ett inköp och du har 50 st till i BR:en?

 

Då jag statistiskt sett är en vinnande spelare skulle jag vilja ge mig själv en ärlig chans att prova spela poker med bankrulle så man är i psykologisk balans, men hur skall man bära sig åt ?

 

Någon som har en ide ? Någon som känner igen sig i det jag beskriver ?

 

Jag utvecklar gärna problemet om någon vill ha mera kött på benen för att kunna ge ett bra svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett jobb? Spela Lägre.

 

Agree.

 

Se inte Pokern som något hjälp ur din misär (om det inte är en misär så ber jag om ursäkt av ordval) utan fixa ett jobb och efter ett par månader när du har stabiliserat dig lite så kan du ju sätta in en viss summa, och det kommer säkert svida ifall du gular man inte lika mycket som idag under rådande omständigheter.

 

Sedan finns det ju 0.01/0.02 och liknande med 1-4$ inköp. Lira Micro helt enkelt så du får ett par hundra, eller ett par tusen dollar och arbeta dig uppåt.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft i princip samma problem, det du får göra är helt enkelt spara ihop lite varje månad sen när det blivit en liten slant, säg 1500 spänn. Sätt in och bestäm dig att dom här pengarna är för poker enbart. Sen bygg därifrån. Sen när du plussat till säg 5k, ta ut 1500 och spela vidare, när du är uppe på 10k ta ut 3k osv. Och håll dig på nivå som passar rullen hela tiden då naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du pratar ju om dina föräldrar så jag antar att du inte är lastgammal och antagligen bor hemma. I så fall tycker jag du skall vänta med de grandiosa planerna och lira som du gör. Vänta sedan tills du står på egna ben och själv är ansvarig för din ekonomi och börjar dra in lite kulor. Avsett sedan från pengar som du inte behöver till bankrulle och jobba därifrån. Du behöver ju inte ha så bråttom... Ha kul istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Signa via någon affelänk som ger dig gratispengar. Spela sedan för dessa och endast för dessa. Grinda micro. Vinner du så vinner du, gular du är det inte hela världen. Spela freerolls. Se det som ett hobbyprojekt till att börja med. Är du en vinnande spelare borde du fixa att får ihop en rulle efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...