Gå till innehåll

FLT SH 2/4 TPBK ur position


Metaddict

Recommended Posts

Ställer mig väldigt undrande till hur jag spelade denna hand. Har 4 delfrågor.

 

Uhm hade reads men jag har tyvärr glömt dem eftersom WPX mörkar nicken (you bastards!) Fi är dock ingen maniac, så mycket vet jag!

 

** Dealing Down Cards **

Dealt to hero: [Ks, 7c]

Player 2: Raise ($4)

Player 3: Call ($4)

Player 4: Fold

Player 5: Fold

Player 0: Fold

hero: Call ($2) 1. Klar syn i bb här? K7s är ju självklar.

 

** Dealing Flop **

Community cards: [8c, Qs, Kc]

hero: Bet ($2) 2. Antar/hoppas att jag har bäst hand och betar i hopp om isoleringsraise av fi. Standard? Mixar upp bet/check ganska lika här.

 

Player 2: Call ($2)

Player 3: Fold

** Dealing Turn **

Community cards: [2d] 3. Det är här jag är mest undrande. Checkar för att fånga upp floatar mer eller mindre. Men i efterhand känns det lite dumt. Vad höjer han egentligen UTG med som han sen synar flop med en kille bakom? Mitt hopp står ju egentligen enbart till AQ och pockets under QQ. Möjligen AT och AJ för överkort plus hålstege. Färgdrag tror jag han höjer.

Leder jag har han som mest 7 outs. Betar jag är det nog mer för att försvara handen än för värde på sätt och vis. Jag vill nog mest inte beta ut och bli raisad bara för då måste jag nog släppa här. Däremot tror jag JJ, TT, 99 och neråt foldar om jag betar igen men möjligtvis betar ut om jag checkar och visar svaghet.

Betfold eller checkcall turn? Checkfold är inte aktuellt! :)

 

hero: Check ($0)

Player 2: Bet ($4)

hero: Call ($4)

** Dealing River **

Community cards: [9s]

hero: Bet ($4) 4. Nian känns ofarlig. Donkar för att inte fi ska kunna checka genom. Ok?

ps Orkar jag folda om han höjer? ;) Svårt.

 

 

OT hur i h-e skriver man i olika färger? Är funktionen borttagen eller är jag efterbliven? Blev aningen rörigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det är standard preflop. K7o har seriösa problem OOP multiway. Och här har vi att göra med en UTG raisare, F O L D!

 

 

Hur menar du nu? Jag vann ju potten ;)

 

Nä men ärligt talat har jag fortfarande ingen riktig aning om varför jag checkade turn. Lite semi-FPS sådär.

 

Fi synade iaf mitt riverbet och hade AQ. Bet eller check på turn hade givit samma utslag just i denna handen. Och ja Miami, jag skippar problemen och foldar nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Classe: Instämmer, det är absolut standard. Personligen tycker jag inte man ska spela likadant alltid dock så jag donkar ibland. Vilket man än väljer måste man dock nog fortsätta på turn och river när man väl spelat handen från början och träffar som man gör.

 

MacDaddy: Fi i detta fallet var ingen sedvanlig WPX-LAGtomte så jag tror sällan man leder här om han raisar turn. Hade troligen gråtsynat ändå men absolut inte gillat det. Det är trots allt inte helt omöjligt att han skulle höjt turn med AQ om jag betat igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...