Gå till innehåll

Ta ut 20000-30000 dollar från neteller, vad är bäst?


Pedroboy

Recommended Posts

Sätt in pengarna på party och för därefter över via bankwire.

 

Spela ett par hundra händer först.

 

Pengarna ska ju fortfarande beskattas om vinsterna är gjorda hos pokersajt utanför "EU". Om skatteverket bestämmer sig för att granska dina intäkter är det upp till dig att visa hur, var och när du vunnit pengarna.

 

Min tolkning blir då att om du tar ut vinsterna via Partypoker kommer du fortfarande att beskattas eftersom vinsterna inte är gjorda hos Partypoker. Det kan dessutom tolkas som "skattesmitning" vilket är straffbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengarna ska ju fortfarande beskattas om vinsterna är gjorda hos pokersajt utanför "EU". Om skatteverket bestämmer sig för att granska dina intäkter är det upp till dig att visa hur, var och när du vunnit pengarna.

 

Min tolkning blir då att om du tar ut vinsterna via Partypoker kommer du fortfarande att beskattas eftersom vinsterna inte är gjorda hos Partypoker. Det kan dessutom tolkas som "skattesmitning" vilket är straffbart.

 

sorry, läste fel.

 

Neteller och deras "maestrocard" skulle jag rekomendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengarna ska ju fortfarande beskattas om vinsterna är gjorda hos pokersajt utanför "EU". Om skatteverket bestämmer sig för att granska dina intäkter är det upp till dig att visa hur, var och när du vunnit pengarna.

Vore intressant att höra om detta hänt i verkligheten och isåfall hur tusan det har gått till. Säg att man bara spelat cashgame. Ska man spara all HH's? Och enligt gällande skattelagstiftning blir ju skatten 100falt mer än man vunnit. Är det någon som varit uppe mot skattemyndigheten med CG vinster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore intressant att höra om detta hänt i verkligheten och isåfall hur tusan det har gått till. Säg att man bara spelat cashgame. Ska man spara all HH's? Och enligt gällande skattelagstiftning blir ju skatten 100falt mer än man vunnit. Är det någon som varit uppe mot skattemyndigheten med CG vinster?
Det finns andra trådar om det där.

Men jag ska ändå ge dig en hint: -Skatteverket har sagt att man ska ta det där med en nypa salt. "Vi ser till helheten"...har man sagt. Mao är ditt antagande fel.

sorry, läste fel.

 

Neteller och deras "maestrocard" skulle jag rekomendera.

Netellers kort är ju det sämsta av alla alternativ som finns. URK!

1.Höga avgifter.

2.Skatteverket har riggat alla uttagsautomater.

Vill du ha pengarna snabbt så kan jag rekomendera redbet. Dem gör utbetalningar till bank samma dag.
Nej för tusan. Ännu en valutaväxling! Du föreslår alltså PokerSajt $$ -> Neteller $$ -> Redbet €€ -> Bank Sek?

Connys förslag "Sätt in pengarna på party och för därefter över via bankwire." är trådens bästa.

Men då vill jag föreslå PartyPokers möjligheter att casha ut till Visa! Är inte det den bästa lösningen?

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd netellers mastercard eller öppna bankkonto utomlands och skaffa visa kort är väl dom två säkraste alternativ. Blir förmodligen lite billigare att öppna ett bankkonto och ett plus ( enligt mig) att du får visa ist. för mastercard . eller så tar du och skickar över cashen till svensk konto men det kanske inte är det bästa alternativet om man vill undvika skatten, även om jag tror det är liten risk att skv orkar bry sig och göra en utredning på din ekonomi. Lär ju vara ytterst liten risk att dom skulle skatta varenda vunnen pott iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party poker är väl det bästa alternativet MEN de har fått för sig konstiga saker och plötsligt har det blivit svårt att casha ut större summor, ska du ta ut 20-30k så får du nog problem. Jag försökte ta ut 8k och fick både telefonsamtal och email om att det inte går av säkerhetsskäl hur mycket jag än omsatte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party poker är väl det bästa alternativet MEN de har fått för sig konstiga saker och plötsligt har det blivit svårt att casha ut större summor, ska du ta ut 20-30k så får du nog problem. Jag försökte ta ut 8k och fick både telefonsamtal och email om att det inte går av säkerhetsskäl hur mycket jag än omsatte...

 

Jag cashade ut $37k från Party i november 2006 utan att de ställde några frågor. (Fast de var iofs vunna på deras site också, om det har något med det att göra.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party poker är väl det bästa alternativet MEN de har fått för sig konstiga saker och plötsligt har det blivit svårt att casha ut större summor, ska du ta ut 20-30k så får du nog problem. Jag försökte ta ut 8k och fick både telefonsamtal och email om att det inte går av säkerhetsskäl hur mycket jag än omsatte...

 

Låter ju bisarrt. Om jag sätter in pengar för att spela de högsta borden, spelar lite och går +/- 0 eller inte spelar alls för att jag kanske t.ex. inte gillade klienten. Skulle jag inte kunna casha ut då? Fattar inte vad som skulle vara bättre med att nån sitter å cashar ut 4k om dan än att man kan casha ut 30k direkt?

 

Däremot kanske dom inte cashar ut $10k insatta med neteller till visa två dagar senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd netellers mastercard eller öppna bankkonto utomlands och skaffa visa kort är väl dom två säkraste alternativ. Blir förmodligen lite billigare att öppna ett bankkonto och ett plus ( enligt mig) att du får visa ist. för mastercard . eller så tar du och skickar över cashen till svensk konto men det kanske inte är det bästa alternativet om man vill undvika skatten, även om jag tror det är liten risk att skv orkar bry sig och göra en utredning på din ekonomi. Lär ju vara ytterst liten risk att dom skulle skatta varenda vunnen pott iaf.

Din metod är nog säkrast om du vill vara säker på att skatteverket hör av sig och du blir skyldig att redovisa dina vinster + massa krångel. Det är ganska känt att det inte är turister som handlar med utländska betalkort året runt i sverige... då frågar skatteverket sig självklart: "varför använda ett utländskt betalkort om man bor i Sverige?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...