Gå till innehåll

PLO - Fold, syn, push?


Djens

Recommended Posts

Ett intressant läge jag hamnade i, flera möjliga linjer att välja, vilken tar DU helst och varför?

 

Det jag ser man kan göra är

1: syn

2: limitraise

3: Potraise

4: Fold

 

Sankay är tokfisk, men kan ha toppset, A högt FD, T högt FD med par, Något har han.

 

Xiobo e oxå fisk, men jag vet itne riktigt hur han spelar, han kan ha överpar, A högt FD, samma 2par som mig, etc.

 

sankay111 is at seat 0 with $300.

genoa_st is at seat 2 with $809.40.

xxxxzxx is at seat 3 with $1473.

xiaobo1204 is at seat 4 with $745.45.

The button is at seat 2.

 

xxxxzxx posts the small blind of $3.

xiaobo1204 posts the big blind of $6.

sankay111 posts out of turn for $6.

 

sankay111: -- -- -- --

genoa_st: -- -- -- --

xxxxzxx : Kh 9d Qs 3h

xiaobo1204: -- -- -- --

 

Pre-flop:

 

sankay111 checks. genoa_st calls. xxxxzxx calls.

xiaobo1204 checks.

 

Flop (board: 3s 9h 2h):

 

xxxxzxx bets $24. xiaobo1204 calls. sankay111

raises to $120. genoa_st folds.

?

 

Jag föredrar nog en limitraise för att isolera sankay och spela vidare en "Bäst hand / bäst drag" situation emot sankay. Sjukt jobbigt om xiobo synar då dock. Absolut inte fel att lägga handen heller då jag kan vara praktiskt taget helt död. Vad tycker ni? Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar minbetpokerraisen då den använder minimalt med pengar för att uppnå målet. Snubben som måste syna din reraise måste alltså känna att han han har hand eller drag som slår två spelare. (Då skulle han ändå spela om du pot-raisar) Pot-raisen funkar nog bättre ju lägre nivå man spelar på har jag en känsla av. Lägg känns kanske för konservativt, men inte helt uteslutet. Jag är dock för dålig för att kunna hitta folden här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om genoa_st kommer med på limitraisen blir det jobbigt på turn. Om inte så är sankay111 så pass grund att turn (oavsett kort) blir lättspelat efter limitraisen, riase eller vilket alternativ man än väljer.

 

Toptvå är inte så svårt att folda, men så har du givetvis nestnötflushdraget också, jobbigt... svårt att lägga ner.

 

Antagligen vill man, precis som du säger isolera, eller så vill man spela multiway för att ha bättre potspel, du kanske har genoa_st (mer eller mindre) dominerad, då vill man gärna ha honom kvar, då addar hans pengar stort värde...

 

http://www.pokerhand.org/?700596 hade en lite liknande hand, threeway och jag sitter på drag och jag vet inte vem som dominerar vem... (nu spelade det sig själv men jaja...)

 

Det verkar mer troligt här att du har genoa_st slagen och då är raisen mindre brilliant... om han har nötflushdraget och kna folda det på en raise är mycke vunnet. Vilket dravel...

 

Har nog svårt att folda mot shortstacken med den handen iaf. Syn kan vara rätt eller men limitraise ör det mer lättspelat framöver på turn (eftersom sankay inte var så djup som den andre)... fast han är tillräckligt djup att potta på turn, så det är ju mindre kul.. kort som A, 4, 5, 6 är väl de mest jobbiga på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur benägen är genoa eller va han heter att bara syna med färdiga händer i det här läget? Jag sätter honom instinktivt på drag, och då inget monsterdrag som han borde höjt med. Om du känner att du har fisken så skulle jag potta om för att isolera ( har du tur lägger genoa essfärgdraget).

 

Hade gillat limitraise mer om vi haft pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det var så farligt eftersom en av killarna är rätt kort så gör det inte så mycket om du är krossad i huvudpotten om du kan få in degen mot killen med mellanstack eftersom du knappast har problem med både drag och tvåpar mot honom.

 

Jag tycker det är pottomslag eftersom det gör det maximalt bökigt för honom att syna med bara A-drag samtidigt som du i stort sett negerar positionsspelet på turn. På det här sättet behöver du inte bekymra dig för om det kommer A456 eller trixa om det kommer hjärter. Det finns ju egentligen inga safe cards för dig på turn utom just Ah och 93 som fyller dig vilket gör att du kommer få spela en knepig turn ur position alldeles för ofta. Är ju exakt den typen av hand där man bara vill ha in degen så tidigt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isoleringsraise pott verkar gå hem bäst.

Det tror jag nog på eftersom det ju blir lättare att spela mot xiobo med bara ett pottbet kvar på turn, göra det enklare för sig själv.

 

I verkliga livet så limitraisade jag och blev instarepoppad av sankays 333 som dock blev slaktade av färgen på turn :)

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...