Gå till innehåll

Artikel Aftonbladet om Linda Rosing


hajen

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Katastrofalt dålig artikel. Vad är syftet med artikeln egentligen?
Det är ingen artikel, det är en krönika, vilket är en väldigt stor skillnad. Syftet för Kadhammar är ju uppenbarligen att ifrågasätta media, inte Rosing. I klartext, varför-i-helvete får människan så mycket utrymme när det pågår viktigare saker. Tycker krönikan är välskriven utefter syftet.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst idag tycker jag nog ändå att aftonbladets rubrik på framsidan var:

 

"Kicki firar nyår ensam"

Om vi ändå ska snacka om "Bäst idag" så vinner ju gårdagen då Expressen skriver med feta rubriker om att "Tittarna RASAR - texta Snapphanar!!!" varpå Aftonbladet gör en liknande artikel med den väsentliga skillnaden att de skriver att programmet redan är textat, knappa bara in 199 på text-tv. Det var fan stor humor :)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njea, dom fick inte in USA-hat i en krönika om LR. Dom fick in LR i en krönika om hur vad media väljer att skriva om.
Exakt, LR hade lika enkelt kunnat ersatts av "Hysterin kring schlagerfestivalen" eller "Random Idol-deltagare" eller "Ebba fån Südow förstör ännu en ungdomsgeneration med sina idiotiska artiklar".

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liksom många andra svenska halvfigurer har hon ett kraftfullt vapen - så fort någon har en negativ åsikt om henne kan hon utan att behöva bemöta den konkret tillbakavisa den genom att hänvisa till den svenska avundsjukan/jantelagen. Bruden är helt enkelt untouchable så det enda fungerande motgreppet är att tiga ihjäl henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen artikel, det är en krönika, vilket är en väldigt stor skillnad. Syftet för Kadhammar är ju uppenbarligen att ifrågasätta media, inte Rosing. I klartext, varför-i-helvete får människan så mycket utrymme när det pågår viktigare saker. Tycker krönikan är välskriven utefter syftet.

 

/TF

 

Whatever...

 

Onödigt att exemplifiera med henne eftersom det är som att sparka på ngn som redan ligger. Tyckte väl inte att krönikan var särskilt läsvärd iom att halva krönikan bestod av rubriker gällande LR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whatever...

 

Onödigt att exemplifiera med henne eftersom det är som att sparka på ngn som redan ligger. Tyckte väl inte att krönikan var särskilt läsvärd iom att halva krönikan bestod av rubriker gällande LR.

Rosing är väl det perfekta exemplet på den glättighet och ytlighet som har kommit att exemplifiera media sedan BB-åldern startade? Jag kan då inte komma på någon annan.

 

Och du kan försöka hur länge som helst, men Rosing komemr jag aldrig att tycka synd om. Tror du på allvar att reportrarna ringer hem till henne och frågar om något nytt har hänt. Nejdu, det är faktiskt tvärtom. Så rikta sympatierna mot nån som kan tänkas ha gjort sig förtjänt av det, för det har sannerligen inte hon.

 

Och det är ju såklart inte uppradningen av LR-rubriker som gör artikeln läsvärd. Det är snarare det faktum att Kadhammar, som är en journalist med lite tyngd bakom sig, väljer att gå ut i en krönika och säga vad-fan-sysslar-ni-med-egentligen. Hade artikeln skrivits av Nyllet Nyhlen hade det inte vart nåt att bry sig om, men nu är ju inte så fallet.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rosing är väl det perfekta exemplet på den glättighet och ytlighet som har kommit att exemplifiera media sedan BB-åldern startade? Jag kan då inte komma på någon annan.

 

Och du kan försöka hur länge som helst, men Rosing komemr jag aldrig att tycka synd om. Tror du på allvar att reportrarna ringer hem till henne och frågar om något nytt har hänt. Nejdu, det är faktiskt tvärtom. Så rikta sympatierna mot nån som kan tänkas ha gjort sig förtjänt av det, för det har sannerligen inte hon.

 

Och det är ju såklart inte uppradningen av LR-rubriker som gör artikeln läsvärd. Det är snarare det faktum att Kadhammar, som är en journalist med lite tyngd bakom sig, väljer att gå ut i en krönika och säga vad-fan-sysslar-ni-med-egentligen. Hade artikeln skrivits av Nyllet Nyhlen hade det inte vart nåt att bry sig om, men nu är ju inte så fallet.

 

/TF

 

Jag tycker inte synd om henne. Hon är ett vrak i mina ögon men däremot tycker jag synd om hennes barn. De är nog lite missnöjda i sitt "val" av mamma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njea, dom fick inte in USA-hat i en krönika om LR. Dom fick in LR i en krönika om hur vad media väljer att skriva om.

 

Jodå, han lyckades få med USA-hatet också. Lite misslyckat subtilt, men ändå. Jag gillade krönikan i övrigt, skönt att åtminstone nån journalist äntligen tar upp det folk har insett i åratal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, han lyckades få med USA-hatet också. Lite misslyckat subtilt, men ändå. Jag gillade krönikan i övrigt, skönt att åtminstone nån journalist äntligen tar upp det folk har insett i åratal.

Jag tycker det är lite intressant att all kritik mot USA är "USA-hat"...

 

Nåja, håller dock med om att det var lite forcerat i det sammanhanget, även om jag ställer mig tvekande till att det skulle vara ett uttryck för hat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...