Gå till innehåll

Minderårig, bra & spelberoende - lägga av för gott?


heddy

Recommended Posts

Om det känns så hemskt när du förlorar - sluta!

 

Det spelar ingen roll hur bra du är, du kommer ändå att få betydligt värre bad-streaks om du fortsätter. Är du dessutom minderårig så är det ett ytterligare ett skäl till att sluta, eller ÅTMINSTONE vänta tills du blir 18.

 

Dom 900kr som du fått av din mamma tycker jag inte du ska bry dig allt för mycket om, det kunde ju varit mycket värre och det verkar ju som din mamma klarar sig bra utan dom. Om det verkligen tynger dig så tycker jag att du ska berätta det för henne och också berätta att du har slutat spela (om du nu väljer att sluta förstås) , så kommer det nog att kännas bättre sen.

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla pokerspelare mår dåligt efter saftiga förluster så du kan trösta dig med att du inte är ensam om det. Alla, även proffsen, förlorar dessutom pengar på de mest sjuka sätt ibland. Inget nytt under solen där. Ditt problem var att du inte hade pengar att spela för. Eller hade du det? Bara du kan avgöra om de där pengarna var välinvesterade i poker eller inte.

 

Här är föresten en av alla sjuka förluster jag varit med om, läs och begrunda slumpens inverkan i poker:

 

Första gången jag tog ett skott på 25/50$ fick jag AA efter 10 minuters spel. bet, reraise och all-in preflop. Motståndaren hade AA. Resultatet medförde att jag blev 5k$ fattigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i samma sitaution, förlorat nå tusen dollar och mått dåligt i någon vecka, samt har underårig polare som förlorat över 30k svenska. Man mår dåligt, allt är åt helvete. Vet hur det är, du har 2-3 altenativ.

 

*Sluta spela

 

*Spela för det är roligt, nivåer du har råd med.

 

*Spela för mer än du har råd med och lev ett dåligt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i samma sitaution, förlorat nå tusen dollar och mått dåligt i någon vecka, samt har underårig polare som förlorat över 30k svenska. Man mår dåligt, allt är åt helvete. Vet hur det är, du har 2-3 altenativ.

 

*Sluta spela

 

*Spela för det är roligt, nivåer du har råd med.

 

*Spela för mer än du har råd med och lev ett dåligt liv.

 

Den här killen har bara ett alternativ: Sluta spela helt.

 

Alla mår dåligt över förluster, särskilt stora sådana, men om man spelat för pengar man lovat sig själv att inte spela för är det värre än man tror.

 

Tala med din mamma, berätta precis hur det är (utan bad beat historier) så kommer hon säkerligen att hjälpa dig på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här killen har bara ett alternativ: Sluta spela helt.

 

Alla mår dåligt över förluster, särskilt stora sådana, men om man spelat för pengar man lovat sig själv att inte spela för är det värre än man tror.

 

Tala med din mamma, berätta precis hur det är (utan bad beat historier) så kommer hon säkerligen att hjälpa dig på något sätt.

 

 

Håller med! Lyssna på den här killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började min "karriär" när jag var minderårig (med liknande ekonomi som du antar jag). Spelade playmoney i någon månad och sen 005 010 i några månader till. Mina kompisar som spelade då gick in med allt dom hade på typ 1-2 eller 2-4 bord och vann antingen mycket elelr förlorade mycket.

 

nu spelar jag själv 1-2 väldigt överrullad medan dom inte spelar alls, eller på samma sätt som jag beskrev ovan.

 

Poängen med allt det här är att ta det lugnt och inte spela över sina tillgångar. Har du inte den disciplinen utan måste spela för högt om du ska spela så tycker jag du kan sluta.

 

Visst är det en större kick att spela om högre summor och man känner sig grym när man plussar mycket men du verkar ju inte må bra när det går dåligt och det väger starkt upp fördelarna tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började min "karriär" när jag var minderårig (med liknande ekonomi som du antar jag). Spelade playmoney i någon månad och sen 005 010 i några månader till. Mina kompisar som spelade då gick in med allt dom hade på typ 1-2 eller 2-4 bord och vann antingen mycket elelr förlorade mycket.

 

nu spelar jag själv 1-2 väldigt överrullad medan dom inte spelar alls, eller på samma sätt som jag beskrev ovan.

 

Poängen med allt det här är att ta det lugnt och inte spela över sina tillgångar. Har du inte den disciplinen utan måste spela för högt om du ska spela så tycker jag du kan sluta.

 

Visst är det en större kick att spela om högre summor och man känner sig grym när man plussar mycket men du verkar ju inte må bra när det går dåligt och det väger starkt upp fördelarna tycker jag.

 

Är man under 18 så får man inte spela så enkelt är det. Du tycket att det är okej att köpa ut alkohol åt ungdomar ifall man säger att dom måste vara försiktiga medans de dricker?

 

Hur kan du ge sånna råd till han, läste du ens vad han skrev?

 

har nu torskat 900 av dem och har aldrig mått sämre i hela mitt liv. jag har en sån enorm respekt och älskar min mor så mkt att det enda jag tänker på är att jag just torskar 900 kr av min mammas pengar, surt besparade som hon ger till mig. fick mer pengar av övrig släkt men jag har hursomhelst torskat 900 av presentpengar. känner mig smutsig, otrevlig, dum i huvudet. jävligt besviken på mig själv var jag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det hjälper för dig men när jag förlorar stora summor och mår dåligt, så försöker jag tänka på att det finns folk som förlorar mycket mer.

 

Se det såhär: du förlorade nästan tusen kronor. Helt ärligt vet vi alla att du faktiskt kan ta det där jobbet på McDonald's och tjäna 1000 kronor på två dagar. Jobba en vecka så kan du t.o.m. bjuda din mamma på något fint för 1000 kr och ligga plus minus noll.

 

Tänk på de som spelar bort sin familjs pengar så att de inte har råd med hyran och barnen inte får mat. Tänk på människorna i Darfur som skulle ge sina liv för att få städa toaletten på McDonalds.

 

Jag vill inte låta nedlåtande, och jag vet att alla har sina egna gränser när det gäller pengar, men 900 kr är faktiskt ingenting som du inte kan reparera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det hjälper för dig men när jag förlorar stora summor och mår dåligt, så försöker jag tänka på att det finns folk som förlorar mycket mer.

 

Se det såhär: du förlorade nästan tusen kronor. Helt ärligt vet vi alla att du faktiskt kan ta det där jobbet på McDonald's och tjäna 1000 kronor på två dagar. Jobba en vecka så kan du t.o.m. bjuda din mamma på något fint för 1000 kr och ligga plus minus noll.

 

Tänk på de som spelar bort sin familjs pengar så att de inte har råd med hyran och barnen inte får mat. Tänk på människorna i Darfur som skulle ge sina liv för att få städa toaletten på McDonalds.

 

Jag vill inte låta nedlåtande, och jag vet att alla har sina egna gränser när det gäller pengar, men 900 kr är faktiskt ingenting som du inte kan reparera.

 

 

mm 900 kr är inget, kom tillbaka när du förlorat 50 000 kr :(

 

 

 

 

Ärligt talat så tycker jag du ska spärra alla dina pokerkonto, skriv till sajten att du är under 18 och att du inte vill spela mer så fixar de det ganska snabbt.

 

Poker är en rolig hobby, men det följer med mycket ansvar om man vill bli duktig. Tycker du ska vänta tills du är myndig och har ett jobb, då kommer 900 kr inte svida lika mycket.

 

Tror du inte att du kommer såra många i din omgivning om det kommer ut att du förlorat pengar på poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt Jag vill inte låta nedlåtande, och jag vet att alla har sina egna gränser när det gäller pengar, men 900 kr är faktiskt ingenting som du inte kan reparera.

 

Allt är relativt.. 900kr för en kan svida och ge mer ångest än 50000 för en annan..

 

Till OP: Lägg ner poker tills du tjänar egna pengar och känner att du kan ha

råd att förlora.. pressen att "du inte får förlora" går inte spela med.. tro mig.. jag har erfarenhet på det området.

När den dagen kommer har du säkert mognat såpass att du inte spelar bort mer än du har råd med.. om inte, Lägg ner innan du sätter dig ordentligt i skiten.. Man kan bli rik i livet på så mycket annat än pengar!

 

Lycka till och prata med mamma om det känns bra, hon kommer förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har sökt 6-8 jobb, inga resultat. vad som helst - inte donken. jag vill ha ett JOBB där jag tjänar EGNA PENGAR.

 

Du skriver "Vad som helst" och sen skriver du Inte donken.

Får inte det att gå ihop.

 

Varför inte bara ta jobbet på donken. Jag har själv jobbat där en kortare period.

Visst lönen är inte särskillt bra och själva "jobbet" inte så kul.

MEN jag jobbade med jävligt sköna grabbar/tjejjer och trivdes tack vare det.

 

Så varför inte ge det ett försök, lr är det kanske för pinsamt att berätta för polarna/brudarna man jobbar på donken?...

 

Sen om du nu mår så dåligt av 900 kr som du säger så svälj din "stolthet" o ta jobbet på donkan o tjäna ihop dom stålarna.

 

Sen skulle jag ALDRIG spela poker om ja mådde så dåligt efter 1-2!! förlustsessioner på sånna summor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla tips allihop, verkligen. :)

 

jobbade på donken 2 månader förra året och jag orkar inte med det längre. har i övrigt ett sjyst cv, borde inte vara det som är problemet. får väl söka lite mer... vore skönt med ett jobb bara.

 

kanske borde säga nu att jag överdrev lite med att jag aldrig mått sämre i hela mitt liv över en förlust på 900 kr. det var bara principsaken, hade dåligt samvete... har både förlorat, vunnit och rört mig i betydligt större summor än 900 kr.

 

överreaktion? maybe. tack för alla era tips och det ni skrivit iaf och för att ni läste. gav mig just lite insikt i att det inte var nån big deal. får väl försöka make it up till morsan när hon inte anar något, kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man under 18 så får man inte spela så enkelt är det. Du tycket att det är okej att köpa ut alkohol åt ungdomar ifall man säger att dom måste vara försiktiga medans de dricker?

 

Hur kan du ge sånna råd till han, läste du ens vad han skrev?

 

Jag kanske är jätteliberal men jag tycker de flesta åldersgärnserna är ganska larviga. Nu antog jag att OP inte är yngre än typ 16 och i den åldern tar man nog ingen skada av att spela för småsummor. Jag påpekade också att om han inte spelar om småsummor ska han sluta.

 

Angående langningen: Hur många har sin första fylla efter dom fyllt 18?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...