Gå till innehåll

Nu får det vara nog!


JohnnyDepp

Recommended Posts

Hej,

 

Mitt namn är Johnny och jag tror jag är spelberoende. Är helt tom nu. Har nyss avslutat en spelsession där jag torskat hela rullen och det känns si sådär. Skulle precis gå och lägga mig när jag får syn på en "tomte" och det hela slutade med att jag själv fick kliva bordet med svansen mellan bena.

 

Blir så trött på det här jädrans "tänk om". Tänk om jag hade gått och lagt mig då hade jag varit ett x tusingar rikare.

 

Blir så trött på det här tänkandet att "-om jag inte spelar nu så går jag miste om pengar".

 

Varför kan man inte sluta spela när man är på topp? Den senaste tiden har alla mina plussessioner slutat med rejäla snytningar. Helvete också, jag som hade trott att 2007 skulle vara året då kosingarna klirrade i kassan.

 

Min pokerkarriär har sett ut så här:

2004: +12 100 SEK

2005: +32 500 SEK

2006: Fram till dec +150 000 SEK

2006dec-: -100 000 SEK

 

Resterande 50 000 från 2006 har jag bränt på diverse skit.

 

Poker är nog helt enkelt inte min grej. Bara att acceptera att man tillhör majoriteten som i längden inte kommer att gå med vinst. Det som känns så jävla jobbigt är inte mistet om pengarna utan all tid man har lagt ner på skiten. Jävligt lätt att vara efterklok.

 

Va fan!

 

Muu!

 

Vill inte lägga mig nu!

 

Kommer garanterat inte kunna sova!

 

Vad ska jag göra imorrn?

 

Surr surr!

 

Lycka till allihopa. Jag har iaf fått nog nu. Poker isnt the shit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt namn är Johnny och jag tror jag är spelberoende.

 

Starkt att komma till den slutsatsen. Gör dock inte misstaget att tro att du kan vara stark på egen hand, utan berätta för alla om ditt problem och om att du vill sluta spela. På så sätt får du en yttre press som hjälper dig att hålla dig borta från spelet.

 

Det är lättare att svika sig själv än att svika sina nära o kära som inte heller vill att du ska spela mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2006: Fram till dec +150 000 SEK

2006dec-: -100 000 SEK

- uttag 50k

 

Inte för att vara sån, men om man räknar på det där så är du alltså +- 0 ??? Ok det är tråkigt att förlora en klump med cash, men att vara even kan inte anses som jobbigt när 80%ish av alla loosar i längden... Du borde dessutom ha kvar rullen om du inte "bränt på diverse skit" den me... eller så var räkne exemplet felaktigt vad vet ja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss avslutat en spelsession där jag torskat hela rullen och det känns si sådär.

 

Den meningen sammanfattar ditt problem.

 

1. Du spelar antagligen på för hög nivå i jämförelse med rullen

2. Du verkar ha tappat värde för pengar om en förlust på 100k bara känns si sådär.

 

Ryck upp dig själv. Ta en paus ifrån pokern och gå igenom ditt spel, vad som fick dig att hamna i den här situationen och vad du kan göra för att förbättra den. Se det hela som en läxa och börja med pokern så kommer det nog gå bra igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DrRoland: Nej samma nivå, med med skillnaden att jag inte kunde ta variansen utan fortsatte att mata på, inköp efter inköp. Tror det kallas tilt. Går fort när man multitablar och man inte har ngn spärr förens saldot är noll på kontot.

 

Baller: Ja jag ligger fortfarande +- noll. Men pengarna är inte förlusten utan tiden man lagt ner och inte fått betalt. Inte så roligt att jobba en hel månad och inte få ut ngn lön. Det är det som svider mest i själen.

 

ibmachine: Yes!! Det var en jävla lättnad dagen efter. Visst det kliar i fingrarna men det gäller att hålla ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2006: Fram till dec +150 000 SEK

2006dec-: -100 000 SEK

- uttag 50k

 

Inte för att vara sån, men om man räknar på det där så är du alltså +- 0 ??? Ok det är tråkigt att förlora en klump med cash, men att vara even kan inte anses som jobbigt när 80%ish av alla loosar i längden... Du borde dessutom ha kvar rullen om du inte "bränt på diverse skit" den me... eller så var räkne exemplet felaktigt vad vet ja...

 

Visst, det kanske inte är katastrof att hamna +-0. Men samtidigt är det fortfarande en förlust på 100.00 kr. Hur skulle du känna om du vann det på lotto, satte in det på kontot och sen en månad senare är det länsat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men samtidigt är det fortfarande en förlust på 100.00 kr. Hur skulle du känna om du vann det på lotto, satte in det på kontot och sen en månad senare är det länsat?

Ja, eller inte. Resultatet är +-0 hur är det en förlust?

Då skulle ja känna mig rånad om jag inte spenderat pengarna på något... att förlora pengar på poker är att spendera...

 

obs: försöker inte skämta bort situationen om att förlora 100k är en baggis eller något liknande utan försöker ändå konstatera att man måste vara förbered på stora svängningar. Det är ändå pengar som du tidigare vunnit på poker så att förlora tillbaks dom bör för merparten av spelare inte vara helt "otroligt"... det är dock lika tråkigt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baller: Ja jag ligger fortfarande +- noll. Men pengarna är inte förlusten utan tiden man lagt ner och inte fått betalt. Inte så roligt att jobba en hel månad och inte få ut ngn lön. Det är det som svider mest i själen.
Skärp dig, du har inte jobbat en hel månad, du har spelat tv-spel. Det är helt orealistiskt att vänta dig någon form av lön. Vad pokerspelare gör har inget gemensamt med vad knegare gör.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har en liknande grej men vill inte lägga av med pokern,

 

från maj 2006 till nu i början 2007 +120 tusen

januari 2007---5 januari +25 tusen:D rikigt flytt kör 7,5/15 å i bland 25/50 10 mana bord

 

tills några dagar sedan hela rullen på 35 k rök på det mäst otroliga utragningarna på under 1 timma, vart helt jävla förvånad,, vart inte tilltad eller nått utan det var bara ren jävla fuckin outr.

satte in ytterligare 5 k i dag, 2 timmar senare på 1/2 å lite 2,5/5 back 3000 kr..

 

har värdens oflytt, funderar på att spärra kontot ett par veckor. man det är ju en guldgruva, ska spela för dom resterande 2000 sen så är det bye bye om jag gular dom, i alalfa 1 månad,

 

eller? vad skulle ni gjort?

 

jo jag vet inte förlorat från första början, men endå. shit happens and some times the shit is real shit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en liknande grej men vill inte lägga av med pokern,

 

från maj 2006 till nu i början 2007 +120 tusen

januari 2007---5 januari +25 tusen:D rikigt flytt kör 7,5/15 å i bland 25/50 10 mana bord

 

tills några dagar sedan hela rullen på 35 k rök på det mäst otroliga utragningarna på under 1 timma, vart helt jävla förvånad,, vart inte tilltad eller nått utan det var bara ren jävla fuckin outr.

satte in ytterligare 5 k i dag, 2 timmar senare på 1/2 å lite 2,5/5 back 3000 kr..

 

har värdens oflytt, funderar på att spärra kontot ett par veckor. man det är ju en guldgruva, ska spela för dom resterande 2000 sen så är det bye bye om jag gular dom, i alalfa 1 månad,

 

eller? vad skulle ni gjort?

 

jo jag vet inte förlorat från första början, men endå. shit happens and some times the shit is real shit

 

Sluta gråta och hitta en egen badbeat tråd. Det här handlar om spelberoende som ska tas på allvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärp dig, du har inte jobbat en hel månad, du har spelat tv-spel. Det är helt orealistiskt att vänta dig någon form av lön. Vad pokerspelare gör har inget gemensamt med vad knegare gör.

 

Nu är du helt ute och cyklar. Jag känner massor med folk som jobbar som nät-grinders. Skulle det vara mindre "jobb" än något annat "riktigt" jobb eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är du helt ute och cyklar. Jag känner massor med folk som jobbar som nät-grinders. Skulle det vara mindre "jobb" än något annat "riktigt" jobb eller?

 

Man kan inte förvänta sig "lön" från ett arbete från som per definition generellt har ett negativt väntevärde, ska man förvänta sig något är det snarare att man förlorar pengar. Att många sedan tjänar en massa pengar är en annan sak och är snarare att betrakta som en bonus. Börjar man jämstalla något så konjunkturberoende som poker med ett vanligt arbete är man snett ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte förvänta sig "lön" från ett arbete från som per definition generellt har ett negativt väntevärde, ska man förvänta sig något är det snarare att man förlorar pengar. Att många sedan (bla jag) tjänar en massa pengar är en annan sak och är snarare att betrakta som en bonus. Börjar man jämstalla något så konjunkturberoende som poker med ett vanligt arbete är man snett ute.

 

Det är otroligt högt väntevärde på att spela poker mot spelare som är sämre än en själv. Jobbar man med poker har man ett högt väntevärde och kan förvänta sig en fin lön varje månad om man inte bad beatar en massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Jobbar man med poker har man ett högt väntevärde och kan förvänta sig en fin lön varje månad om man inte bad beatar en massa.

 

Många medelmåttiga pokerspelare som plussar bra nu kommer få svårt med sin "försörjning" om nuvarande ytterst gynnsamma förhållanden förändras en smula. Man har inte "rätt" till någon månadslön varje månad och att man har varit en vinnande spelare de senaste åren säger väldigt lite om hur man kommer att klara en tillvaro som pokerspelare sett över en livstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är otroligt högt väntevärde på att spela poker mot spelare som är sämre än en själv. Jobbar man med poker har man ett högt väntevärde och kan förvänta sig en fin lön varje månad om man inte bad beatar en massa.

Väntevärde är inte samma som förväntat värde. Variansen gör att du inte kan förvänta dig någonting på månadsbasis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Nu är du helt ute och cyklar. Jag känner massor med folk som jobbar som nät-grinders. Skulle det vara mindre "jobb" än något annat "riktigt" jobb eller?

 

Ja, det måste man nog säga. För ett riktigt jobb krävs ofta lång utbildning, höga studieskulder och låg lön som man precis klarar sig på. Det är inte så roligt att gå till jobbet och gneta på 8+ timmar varje vardag tills man är 65 utan att få mer än några tusenlappar över varje månad i bästa fall. Många har inte ens råd att åka på semester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är otroligt högt väntevärde på att spela poker mot spelare som är sämre än en själv. Jobbar man med poker har man ett högt väntevärde och kan förvänta sig en fin lön varje månad om man inte bad beatar en massa.

 

Hur länge kommer de att spela mot folk som är sämre då? Men alla som plussar tror väl att de är pokergudar som inte kan backa. Koncentrationen av bra spelare kommer att öka. Framförallt på lite högre nivåer där vanliga löntagare i regel inte kan spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...