Gå till innehåll

Nya-nya layouten


gdaily

Recommended Posts

I och med att de flesta (kanske/förhoppningsvis) fel med nya layouten nu är fixade så startar jag en ny tråd.

 

Det finns säkert MER som kan göras, kom med förslag (och påpeka gärna alla grafiska missar också).

 

Ni har väl för övrigt sett att man kan välja blått eller grönt längst ner på sidan till vänster? Jättelängst ner alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser rätt stiligt ut nu, men som sagts blir det mycket luft i korta inlägg. Har ni förresten några planer på att göra layouten mer konfigurerbar för användaren? Jag har ingen aning om vad som går att göras, men det vore ju rätt trevligt om man så småningom själv kan välja färger, skalning på avatarer, antal inlägg per sida, postarblaffa horisontellt eller vertikalt etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har blivit mycket bättre de senaste timmarna. Skulle uppskatta om signatuernerna låg längst ner i inläggen och inte precis under den sista raden. Sedan så känns forumet fortfarande väl luftigt. Jobba på ;)

 

Ta bort alla signaturer helt och hållet tycker jag istället. Vem fan vill läsa samma budskap om och om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Störtskön layout. Nu saknar jag bara en lite liten funktion. Nämligen länkraden "Mina inlägg" som fanns på gamla PF. Den raden som vart efter "markera inlägg som lästa".

 

JA! Jag är inte ensam.. den funktionen var ju helt underbar.. Den mest använda från min sida iaf.

 

Samma funktion kan fås genom Snabblänkar->Prenumerationer, förutsatt att man inte har valt bort att automatiskt prenumerera på de trådar man själv skriver i.

 

Själv är jag fortfarande lite butter över att Kontrollpanel stavas Kontrolpanel i kontrollpanelens vänsterspalt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma funktion kan fås genom Snabblänkar->Prenumerationer, förutsatt att man inte har valt bort att automatiskt prenumerera på de trådar man själv skriver i.

Fast det funkar bara på de trådar man själv skrivit i sedan porteringen. Annars är prenumerationerna en sjukt bra funktion som kompletterer egoserach, men den ersätter den inte helt.. Iofs funkar det ju fint att bara söka på sitt eget användarnamn. Lite jobbigare men samma resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av jezaja

Ta bort alla signaturer helt och hållet tycker jag istället. Vem fan vill läsa samma budskap om och om igen.

 

Agree!

 

Sedan är det någon bild över varje inlägg, som när man håller musen över står det "Standard", som bara tar upp plats ...

 

Hmm tråkigt vore det, men jag är inte HELT avogt inställd till det förslaget. Signaturerna tar en del fokus från innehållet, plus att de bidrar till onödigt scrollande. Men de är ju ofta rätt kul. Framför allt mina. ;)

 

Notera även att jag har MrGreen ist för den där bilden som du talar om. Du kan välja bild när du skriver inlägget. De kan vara användbara, framför allt tumme upp och tumme ned. Men mest irriterande antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I forumöversikten (överst i trädet) står senaste trådarna i varje kategori uppradade. Precis under står det "av: Nick" där nicket inte är den som skapade själva tråden utan den som senast skrev i tråden. En förvirrande bagatell imo.

 

*Edit: En fråga till. Snabblänkarna till smileysen har försvunnit när man ska skriva inlägg. Finns det nånstans man kan kolla vilka teckenkombinationer som gäller för vilka smileys så man kan lära sig dom viktigaste utantill? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I forumöversikten (överst i trädet) står senaste trådarna i varje kategori uppradade. Precis under står det "av: Nick" där nicket inte är den som skapade själva tråden utan den som senast skrev i tråden. En förvirrande bagatell imo.

 

Det är ju helt i sin ordning. Syftet torde vara att visa senaste inlägget i gruppen. Är ju inte så intressant att veta vem som startade den tråd där senaste inlägget skrivits..

 

Jag har användning av informationen om vem som skrivit sista inlägget i en tråd. Tex. så kan man se att det kommit nya inlägg sen senast jag läste i tråden. Visst finns det andra mer uppenbara sätt att se detta, men det är ett av flera bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju helt i sin ordning. Syftet torde vara att visa senaste inlägget i gruppen. Är ju inte så intressant att veta vem som startade den tråd där senaste inlägget skrivits..

 

Jag har användning av informationen om vem som skrivit sista inlägget i en tråd. Tex. så kan man se att det kommit nya inlägg sen senast jag läste i tråden. Visst finns det andra mer uppenbara sätt att se detta, men det är ett av flera bra sätt.

Håller helt med. Men tycker det borde stå som tidigare. Senaste post eller något. Som det är nu ser det ut som det är namnet på trådskaparen.

Bagatell som sagt, vet inte varför det stör mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...