Gå till innehåll

Vinstodds till River?


great

Recommended Posts

Är inte riktigt säker på vad du menar.

Räkna hur många outs du har på floppen, sen multiplicerar du det med 4.

Om du är på turn och ska räkna vad chansen att du förbättrar på river är multiplicerar du dina outs med 2.

Då får du ett UNGEFÄRLIGT procenttal.

Ex. K-K mot A-A.

Flopp : 2-7-J r

Här har du två outs, dom två kungarna som är kvar. Att du ska träffa någon av dina kungar på turn är det ungefär 4% chans att göra. (2 outs*2%=4%) Och så har du ungefär 4% chans att träffa någon av kungarna på river också. Det är också värt 4%. Så du har ungefär 8% chans att vinna. Ibland träffar motståndaren ett ess (det kan vi komma fram till att också är ungefär 8% av gångerna). Och då hjälper det inte att träffa våran kung, så man kan dra av lite, lite för det.

Turn : 3 r

Nu kan vi igen komma fram till att vi har ungefär 4% chans att vinna.

Vi måste träffa någon av våra kungar. Det är två stycken kvar och vi har kommit fram till att varje out är värd cirka 2%. Alltså blir det 4%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! jag menar så här: ett Ex:

Du har färgdrag på floppen. Att förbättra den till en flush till river är : 4*9= 36%. Men hur omvandlar jag det till Odds? Sannolikheten att jag ska förbättra min flush till rivern är 36% Men vad är oddset för att förbättra den? VH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen direkt matematiker men jag har för mig att det är ungefär så här. Oddsberäkning är ju precis samma som procent. 100 procent är 1 mot 1. 50 procent är 2 mot en och följande. Alltså måste 36% vara 3 mot 1 plus lite till (ungefär).

 

Hej! Nej det där är fel. 1 mot 1 är 50 % eftersom en gång förlorar du och en gång vinner du. 2 mot 1 är 33 % för du förlorar 2 gånger och vinner en, alltså vinner du var tredje gång... tror det är så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 procents chans att förbättra är (ungefärligen) detsamma som oddset 2 mot 1. Oddset 2:1 innebär att av tre händer vinner du en och förlorar två.

 

Eller: 35 procents vinstchans innebär att av 100 händer vinner du 35 och förlorar 65. Oddset är då 65 mot 35, eller om vi förkortar 13 mot 7, vilket är något lägre (bättre för dig) än 2 mot 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...