Gå till innehåll

Hackande dator med vissa pokerklienter?


snudde

Recommended Posts

har ett litet otroligt irriterande problem, köpte en ny dator för ett par veckor sen (athlon 3000+, 512mb dual, geforce 6600GT) allt funkar bra utom expekts klient som hackar(!):evil: , nån som har nån aning om varför?

 

har installerat om expekt men det hjälpte inte, kör win XP pro (corp) service pack 2 och norton internet security, nån som har koll?

 

* RP så är den lite mer allmänn, så slipper jag hänvisa till SAJT-tråden. :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror redan det här problemet finns med i Expekts site tråd, men jag svarar ändå. Stäng av Norton Internet Security så kommer inte Expekts klient att ta upp 100% CPU längre.

 

Hoppas Expekt uppmärksammar denna "bugg" snarast för det är ganska irriterande att behöva ha "datorn öppen" de timmar man trots allt spelar varje vecka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladbrokes var iaf medvetna om problemet:

 

Dear Sir/Madam,

 

Our software developers are aware that certain programs such as Norton Security could be increasing the CPU usage to upwards of 90% which results in your pc’s performance slowing down and the poker application becoming unplayable. We obviously would not recommend disabling these programs.

 

At present, our developers and IT staff are exhaustively investigating and testing various applications whilst running our poker client, in order to determine the cause and to find workable solutions to these issues. It would appear however, that it is not in fact Ladbrokes Poker Client which is causing these issues. ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i kontakt med Expekt och de bekräftar att det är Norton som gör att klienten blir i det närmsta obrukbar. Jag fick rekommendationen att stänga av brandväggen och virusskyddet under tiden men det gör man ju naturligtvis inte. Som tur är har jag nyligen uppgraderat hårdvaran vilket gör att det går att spela men visst är det trist när det laggar.

 

Ladbroked och Expekt använder ju samma klient så problemet bör ju gälla för dem båda.

 

Får hoppas att det kommer en uppdatering från Microgaming som löser problemet. Det är ju trots allt en hel del som sitter med Symantecs produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i kontakt med Expekt och de bekräftar att det är Norton som gör att klienten blir i det närmsta obrukbar. Jag fick rekommendationen att stänga av brandväggen och virusskyddet under tiden men det gör man ju naturligtvis inte. Som tur är har jag nyligen uppgraderat hårdvaran vilket gör att det går att spela men visst är det trist när det laggar.

 

Ladbroked och Expekt använder ju samma klient så problemet bör ju gälla för dem båda.

 

Får hoppas att det kommer en uppdatering från Microgaming som löser problemet. Det är ju trots allt en hel del som sitter med Symantecs produkter.

 

Det är väl Symantecs programvara som fuckar upp Expekt-klienten och inte tvärt om? Således borde Symantec fixa en uppdatering...

 

..bara en tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilket som är den direkta orsaken. Kan lika gärna vara att Expekts program är programmerat på ett vis som inte Symantecs produkter gillar. Det ligger dock mer i Expekts (Microgaming) intresse att deras klient kan köras av användare till Symantec än tvärtom.

 

Hursomhelst får man hoppas att problemet löser sig inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja säger byt brandvägg. alla nortonprogram drar massa onödig kraft. kör windows egna brandvägg annars, funkar alldeles utmärkt, eller skaffa en bredbandsrouter för 300 spänn med inbyggd brandvägg, funkar ännu bättre och är väl värd pengarna för du kan ställa in så den uppdaterar din adress hos gotdns.org bl.a och håller ipt åt dej, klockrent.

 

för övrigt skulle ja aldrig använda nått program alls som är gjort av norton och framför allt inte brandvägg eller virusskydd för dom drar så onödigt mycke minne och cpu. min rekommendation är bredbandsrouter + kaspersky antivirus (som är gratis för privat bruk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...