Gå till innehåll

Hej pokerforum och missbruk av chat


_Gabriel_

Recommended Posts

Hej Pokerforum! (ja, första inlägget,)

 

Har länge läst dagböckerna här, grymt intressant!

Har spelat poker på nätet i 2.5 år och har ju vart med om en del dumheter i chatterna men igår natt blev jag så förbannad när jag spelade att jag nu är tvungen att berätta om det som skedde.

 

Sitter och spelar CH på crazy, spelar några bord och det går inte så bra. Spelade faktiskt riktigt dåligt men det har ju inte med saken att göra. Jag spelade några potter mot en kille (ja, eller tjej) från Kent som, helt plöstligt, efter en förlorad hand skriver w'nker i chatten. Nej, sånt är ju inte så allvarligt, mer omoget i så fall särskilt med tanke på de små potterna. Jag bryr mig inte så mycket om vad som sägs i chatten ändå. (Mest p.g.a att jag tycker att det är effektivare att inte förklara för idioten att han är en idiot, och istället ta hans pengar)

 

Han fortsätter skriva w'nker åt folk ett tag tills han (helt utan anledning, han har inte spelat en hand på ett tag) skriver:

 

"I wish all your families will die"

 

JÄVLAR VAD FÖRBANNAD jag blev! (en kombination av trötthet, dåligt spel, 4 förlorade inköp, hunger och såklart den där kommentaren.

 

fort som fan så skriver jag "pokermgr" i chatten, ber honom banna spelaren. Fick för en stund sen ett mejl om att killen är avstängd för spel en månad. (verkade vara mer grejjer också...)

 

Känns riktigt skönt. Även om jag kanske hanterat situationen som en tjurgubbe, trots min ringa ålder.

 

Jajaja, nog tjatat.

Gott Nytt År/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, jag har också svårt att bli arg. Men jag förstår folk som blir det. Om man tänker efter så är det en del rätt sjuka saker som passerar förbi obemärkt i chatten, saker som skulle få sina upphovsmän nedslagna på stan. Jag har full förståelse för dem som tar illa vid sig, och därför är det bra att de kan få hjälp av exempelvis pokermanager för att tillrättavisa de störande elementen.

 

Dumt av er att hänga snubben som bara tyckte att det vore bra om alla bara kunde vara lite snälla mot varandra (jfr. Jesus).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA!?!? VEM #%&%# TROR DU ATT DU ÄR!??!?! MODERATOR! HALLÅ!?!?

 

PokerMgr1234> How may I assist?

 

Visst, jag har också svårt att bli arg. Men jag förstår folk som blir det.

 

Har också förståelse. Själv bryr jag mig inte så mycket utan antagligen stänger av chatten, svarar med samma krut och hoppas sätta han på tilt, skriva något "But I got the money, that's because I rules" (eller något annat töntigt. Fungerar bäst efter en utdragning (But I won, right?)).

 

Men sedan finns det ju likväl folk som vill spela lite på skoj och inte ha en massa förolämoande i chatten och då är det ju bra att PokerMgr finns.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar ni allvar med att ni blir förbannade? Hur kan man inte bara skratta åt människan?

 

Är helt inne på ditt spår. Det är för mig helt obegripligt hur man kan bli arg på något som skrivs i chatten. Allvarligt talat så tror jag att man måste ha någon form av problem med sitt humör, sina känslor om man kan bli arg av en sådan sak. Om någon skriver något om min mamma eller att jag är en fisk eller att jag ska dö så skriver dom ju det just av anledningen att jag ska bli arg. Och eftersom jag vet det faller det ju platt.

 

Men att kalla på pokermgr och få killen avstängd är stor humor. Visst, är det en fisk så kanske det inte är rätt beslut rent ekonomiskt. Men att ha kul är inte alltid gratis och det måste vara en stor fisk för att jag inte ska tycka att det är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...