Gå till innehåll

KK med A på flop


Recommended Posts

Inga vidare reads på bordet. Satte mig precis.

Jag sitter i andra position och reraisar mina KK. Rätt? Annars får jag syn av hela bordet på dessa stakes.

Denna situation uppkommer ofta och jag vet inte hur jag ska göra för att veta om FI har ett A eller inte. Ska jag beta eller ej? Vad göra vid omslag som nu? Vad betyder FI:s omslag? Borde jag checka flop istället?

 

 

Game #1821214481 - (blinds $0.05/$0.10) No Limit Texas Hold'em -

2006/12/23-06:21:54.4 (CST)

Table "Spanish Wells" (real money) -- Seat 5 is the button

Seat 1: CabDad ($4.88 in chips)

Seat 2: Friscovi ($15.53 in chips)

Seat 3: xmarinax ($6.39 in chips)

Seat 5: kyo55 ($9.60 in chips)

Seat 6: effect_beast ($15.06 in chips)

Seat 7: Boner78 ($16.03 in chips)

Seat 8: 2wisted ($7.23 in chips)

Seat 10: skruvisen ($9.90 in chips)

effect_beast: Post Small Blind ($0.05)

Boner78 : Post Big Blind ($0.10)

Dealing...

Dealt to skruvisen [ Kh ]

Dealt to skruvisen [ Ks ]

2wisted : Raise ($0.40)

skruvisen: Raise ($0.70)

CabDad : Fold

Friscovi: Fold

xmarinax: Fold

kyo55 : Fold

effect_beast: Fold

Boner78 : Fold

2wisted : Call ($0.30)

*** FLOP *** : [ 6d Ad 8s ]

2wisted : Check

skruvisen: Bet ($1.10)

2wisted : Raise ($3.40)

skruvisen: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du tänker helt rätt men du måste re-raisa betydligt mer preflop. Minst 3-4 gånger hans raise (1,2$+) för att få information om FI's hand.

 

Om du hade re-raisat tungt preflop och floppen kommer som i de här fallet Axx och vi ändå får mothugg, då e ja redo å lägga. Syna är helt värdelöst för vi har ingen aning om var vi står, att höja är ett bra alternativ om vi tror att han är svag. Får vi då mothugg igen så vet vi att han minst har ett bra A. Men vi kan också få honom att lägga svaga Ax om han nu skulle spela en sån hand i de här läget.

 

Men det smartaste och mest EV+ (gissar ja) är att folda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du tänker helt rätt men du måste re-raisa betydligt mer preflop. Minst 3-4 gånger hans raise (1,2$+) för att få information om FI's hand.

 

Om du hade re-raisat tungt preflop och floppen kommer som i de här fallet Axx och vi ändå får mothugg, då e ja redo å lägga. Syna är helt värdelöst för vi har ingen aning om var vi står, att höja är ett bra alternativ om vi tror att han är svag. Får vi då mothugg igen så vet vi att han minst har ett bra A. Men vi kan också få honom att lägga svaga Ax om han nu skulle spela en sån hand i de här läget.

 

Men det smartaste och mest EV+ (gissar ja) är att folda!

 

Minst EV- snarare. Du sitter antagligen med exakt 2 outs även om det är 2 vackra outs är det nog oftast just 2 outs, det enda han kan semibluffa med är färgdraget men det kan inte du veta och det har som sagt outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av hansolo

du tänker helt rätt men du måste re-raisa betydligt mer preflop. Minst 3-4 gånger hans raise (1,2$+) för att få information om FI's hand.

 

Om du hade re-raisat tungt preflop och floppen kommer som i de här fallet Axx och vi ändå får mothugg, då e ja redo å lägga. Syna är helt värdelöst för vi har ingen aning om var vi står, att höja är ett bra alternativ om vi tror att han är svag. Får vi då mothugg igen så vet vi att han minst har ett bra A. Men vi kan också få honom att lägga svaga Ax om han nu skulle spela en sån hand i de här läget.

 

Minst EV- snarare. Du sitter antagligen med exakt 2 outs även om det är 2 vackra outs är det nog oftast just 2 outs, det enda han kan semibluffa med är färgdraget men det kan inte du veta och det har som sagt outs.

 

Håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...