Gå till innehåll

räcker 512 mb ram?


enklubba

Recommended Posts

räcker 512 mb ram till 4-6 bord och pokeroffice.

ska göra lite uppgraderingar till min stationära och tänkte höra ifall det är nödvändigt att köpa till mer ram eller ifall jag ska vänta med sånt tills jag har fixat nytt moderkort och processor?

 

kör för övrigt en amd xp 2000+ till den jag har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men det är så att jag tänkte damma av min gamla stationära dator. den har 512 ram men det är ddr1 och inte så schysst moderkaka och processorn är socket A så jag tänkte vänta med minnesuppgradering och sånt där ifall det inte är absolut nödvändigt tills jag känner att det är dags att uppgradera resten. då blir det ett pci-e grafikkort och annan processor istället.

 

tänkte bara köpa en ny skärm till den för den gamla har gått sönder, men ifall jag måste ha mer minne så får jag köpa det också. =)

 

btw min laptop har 1gb ram och när jag kör 4 bord+PO med galen överlappning laggar det lite. men jag trodde det var för att den var varm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

Men klart att det räcker...

Herregud, hur kan man rekomendera 1-1,5 gigg för att spela onlinepoker?

 

Man måste inte ha en V-8a för att köra på 50-väg!

 

 

EDIT: När jag kör från min stationära så är det en dator med 256 mb i minne, 256 färgers grafikkort med 16 mb minne... funkar bra 6-8 bord !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

Men klart att det räcker...

Herregud, hur kan man rekomendera 1-1,5 gigg för att spela onlinepoker?

 

Man måste inte ha en V-8a för att köra på 50-väg!

 

 

EDIT: När jag kör från min stationära så är det en dator med 256 mb i minne, 256 färgers grafikkort med 16 mb minne... funkar bra 6-8 bord !

 

För mig funkar det bra också, men inte när PO är på, det är då det börjar lagga :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men varför ta risken? Kör du 6 bord så antar jag att du drar in rätt mycket pengar och då är det meningslöst att snåla in på 500kr hit och dit.

PO laggar som fan för mig också så jag har inte skiten på. Så förmodligen är det PO som suger minne och inte pokerklienterna.

Själv kör jag med 1GB ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer du fram till det?

 

Jag baserade mitt antagande på att jag brukar köra upp till 12 bord och samtidigt ha igång webradio samt röstkonversation i messenger. Detta på en dator med 256MB RAM och bra mycket slöare processor än OP. Har då inte märkt av några kapacitetsproblem. Men det är möjligt att jag underskattar hur kapacitetskrävande PO är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räcker 512 mb ram till 4-6 bord och pokeroffice.

ska göra lite uppgraderingar till min stationära och tänkte höra ifall det är nödvändigt att köpa till mer ram eller ifall jag ska vänta med sånt tills jag har fixat nytt moderkort och processor?

 

kör för övrigt en amd xp 2000+ till den jag har nu.

 

jo det går men inte det bästa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...