Gå till innehåll

FLT - Betta river här med KQ?


Stahl

Recommended Posts

Bara suttit ner några händer, har ingen koll alls på motståndarna. Hur bör jag mot två motspelare spela när rivern parar sig?

 

Solklart valuebet?

Solklar check/call?

 

Texas Hold'em $15-$30 (Real Money), #1,399,390,119

Table Northridge, 22 Dec 2006 10:09 AM ET

Seat 1: dolegta69 ($1,351 in chips)

Seat 3: univer ($464.65 in chips)

Seat 5: P.A.O.K ($1,644.90 in chips)

Seat 9: grytkungen ($970 in chips)

ANTES/BLINDS

grytkungen posts blind ($7.50), dolegta69 posts blind ($15).

 

grytkungen was dealt [ K:spade: Q:spade: ]

 

PRE-FLOP

univer folds, P.A.O.K calls $15,

grytkungen bets $22.50,

dolegta69 calls $15,

P.A.O.K calls $15.

 

FLOP [ 4:diamond: K:heart: 3:club: ]

 

grytkungen bets $15,

dolegta69 calls $15,

P.A.O.K bets $30,

grytkungen bets $30,

dolegta69 calls $30,

P.A.O.K calls $15.

 

TURN [ J:club: ]

 

grytkungen bets $30,

dolegta69 calls $30,

P.A.O.K calls $30.

 

RIVER [ 4:heart: ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vete fan om jag gillar trebeten på floppen*, men på rivern är jag rätt säker på att det är värdebet som gäller.

 

Eftersom ingen 3-betade pre eller höjde turn så borde AK och KJ vara rätt otroliga, detsamma gäller väl 43. Kvar att oroa sig för finns väl typ A4, 54, 64 kanske Q4. Men de händerna är för det mesta i suit och det finns en radda andra tänkbara händer såsom K7-KT, mellanpockets och typ A3 som betalar av. Spelaren i position kommer ju i stort sett betala av med alla par om spelaren mellan viker.

 

Det där med att betala av två bet är inte så farligt eftersom det är två motståndare vilket dels gör det betydligt lättare att vika mot en höjning än annars och dels gör det svårare för en spelare med triss att höja över huvud taget.

 

Angående nivån är det inte direkt särskilt häftigt spel där.

 

* På grund av att det möjligen överreppar din hand lite samt rensar ut lite no-hopers från bb. Inget särskilt viktigt, har bara en lite tveksam känsla där och det känns lite checkraise på turn där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är lite onödigt att höja om igen på flopp. Känns som att det är inte tillräckligt stor chans att du leder här med en synare och en som höjer om. I och med att en har synat två betar kallt på flopp efter du höjde om i kombination med att det inte finns så många drag + knekten som kom på turn tycker jag att du bara ska checka ner handen på turn och troligen folda för en bet.

 

Om du väljer linjen att bara syna omhöjningen på flopp så tror jag det bästa alternativet är att beta ut turn för att få information för att kunna lägga dig för en reraise då du högst sannolikt har den sämsta handen. Om du bara får syn på turn är det 50-50 om du ska beta för värde på rivern. Om både synar dig på turn är det nog bäst att checka men förstås syna om någon betar på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Det viktiga va väl 3 betten på flop så du kanske kunde betta bort ngn. Rätt tydligt att paok har KJ lr liknande. Sen bettet på turn för att inte ge frikort. Dessa betts minskar risken o loosa potten. Bett på river är ju värdebetts, antingen har du bäst hand lr så har du det inte. Känns som det är på gränsen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...