Gå till innehåll

Nya layouten


Janoh

Recommended Posts

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snälla byta tillbaka layouten till det förra. Jag mår illa av det nya och råkade vara beroende av det gamla. Jag betalar gärna för att ni ska byta tillbaka. Härmed startar jag en insamling för ett byte. Mitt bidrag är $100. Ni andra som tycker lika, häng gärna på och donera vad ni tycker är rimligt. Vi måste få tillbaka gamla forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Allt pillefix är ej klart än, det kommer bli förbättringar och ge lite mer kontruktiv kritik iställetför "öhh lame as".

 

2. Det kommer underlätta för oss moderatorer att moderera forumet med lite sköna nya Pheta tools.

 

3. Vi kan få undergrupper så strukturen i (speciellt) Dagböcker och Handanalys-forumet kommer bli mycket mer lättläst.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bana TF. Vi vill inte ha en massa spam muppar här. Iofs håller jag med honom men att bana honom känns ändå som ett måste :smile:
I second that motion, bro!

 

Och lyssna nu alla till koalan i tomteluvan. Det finns massvis med designfixes som måste rättas till men tills dess är det ju bara att hålla ut, äta lite Janssons frestelse och chilla.

 

1. Gillar inte den skarpa differensen mellan de gröna fälten och den svagt gråa bakgrunden. Lääg kanske en svag gradient i det gröna fältet och öka på gråtonen?

 

2. Sjukt mycket roliga grejer ni kan göra med vBulletin, gogogo!

 

3. Försök forcera in forumdelen i mitten av läsaren plz. Ja, jag kör FF helfönster och vill fortsätta med det. Gillar inte att allt trycks ut i vänstermarginalen.

 

4. Gör om designen, eller ändra åtminstone på färgschemat, till knapparna som visar vad som hänt i tråden sedan senaste besöket.

 

5. Ät julgröt.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att man inte lyckas skapa någonting bättre med alla de intäkter man har på detta forum. Hade jag haft en veckoinkomst av pokerforum.nu intäkterna hade jag kunnat koda ihop något MYCKET bättre.

 

Varför behöll ni inte er gamla layout till dess att ni skapat något fulländat?

 

Aja, det kommer säkert bli bra, det är jag säker på. Men jag tycker fortfarande ni kunde haft lite is i magen och dröjt tills det var helt 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att man inte lyckas skapa någonting bättre med alla de intäkter man har på detta forum. Hade jag haft en veckoinkomst av pokerforum.nu intäkterna hade jag kunnat koda ihop något MYCKET bättre.

 

Varför behöll ni inte er gamla layout till dess att ni skapat något fulländat?

 

Aja, det kommer säkert bli bra, det är jag säker på. Men jag tycker fortfarande ni kunde haft lite is i magen och dröjt tills det var helt 100%.

1. Visst är det lättare att klaga än att komma med konstruktiv kritik. Om du nu hade kunnat göra något så MYCKET bättre, berätta istället VAD istället för att gneta om det.

 

2. Nusseman har redan skrivit VARFÖR de valde att göra så här. Nu har meldemmarna en chans att få säga stt och komma med input. Bra mycket bättre än att få något färdigt paket. Förmodligen så nära demokrati vi nånsin komemr att komma på pf ;-)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att ha "1, 2, 3, .... Sista sidan" som snabblänkar så vore det mycket bättre om ni hade "1, .... nästnäst sista, näst sista, sista sidan". Det finns ju ingen anledning att länka till sida 2 eller 3 från start med en snabblänk, men däremot finns det stor anledning att länka till näst sista (för dem som inte kollat tråden på några timmar/dagar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att ha "1, 2, 3, .... Sista sidan" som snabblänkar så vore det mycket bättre om ni hade "1, .... nästnäst sista, näst sista, sista sidan". Det finns ju ingen anledning att länka till sida 2 eller 3 från start med en snabblänk, men däremot finns det stor anledning att länka till näst sista (för dem som inte kollat tråden på några timmar/dagar).

 

...det vore även bra om det fanns något sätt att hoppa till mitten av en tråd. Vill man kolla upp någonting i de stora trådarna tar det ju evigheter när man bara kan bläddra ett steg i taget.

 

Edit: såg att det blivit bättre nu med tre steg i taget.

 

Har nämts tidigare i tråden, klicka på nedpilen som är efter sidnummren och man kan skriva in det sidnumret man vill hoppa till.

 

Multiciteringsfunktionen är ett nice feature :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att ha "1, 2, 3, .... Sista sidan" som snabblänkar så vore det mycket bättre om ni hade "1, .... nästnäst sista, näst sista, sista sidan". Det finns ju ingen anledning att länka till sida 2 eller 3 från start med en snabblänk, men däremot finns det stor anledning att länka till näst sista (för dem som inte kollat tråden på några timmar/dagar).

 

Some true shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kan man surfa in 5 minuter och skriva om katastrof, nerköp etc? Självklart är man van vid den gamla layouten och det kommer att ta tid att vänja sig och att hitta rätt. Däremot tar det inte lång tid att se att det finns flera nya och roliga funktioner. Tummen upp från mig.

 

Tack, uppskattas! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som kommer förändras i närtid, i det grafiska:

 

a) Bredden på forumet kommer att minskas, alla har inte fattat att man inte behöver ha forumet i helskärm :-)

 

b) Förhoppningsvis kan vi öka teckenstorleken något

 

c) Avatarerna kommer komma i vänsterkant som det var på det gamla

 

d) Tydligare "bloppar" för lästa/nya/viktiga inlägg mm

 

e) Vi ska se om man kan få till så man själva väljer blå eller grön layout

 

a-d är det som är prioriterat i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som kommer förändras i närtid, i det grafiska:

 

a) Bredden på forumet kommer att minskas, alla har inte fattat att man inte behöver ha forumet i helskärm :-)

 

b) Förhoppningsvis kan vi öka teckenstorleken något

 

c) Avatarerna kommer komma i vänsterkant som det var på det gamla

 

d) Tydligare "bloppar" för lästa/nya/viktiga inlägg mm

 

e) Vi ska se om man kan få till så man själva väljer blå eller grön layout

 

a-d är det som är prioriterat i första hand.

 

 

Mycket bra.

 

Prioritera E. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...