Gå till innehåll

Buggrapporter på NYA forumet!


QoS

Recommended Posts

Qos

Det var ett användarfel ;) Glömde ju att man måste bekräfta prenumerationen efter att man valt att prenumerera på detta ämne

Heehee... ingen fara! :)

 

Det verkar vara när man använder code-taggarna som det blir på det viset. Blev likadant på nästa sida i samma tråd, på nästa inlägg där jag använde code-taggar.

Skumt, vi kollar det!

 

Får inga mail om att det hänt nåt i den här tråden trots att jag prenumererar på den. Det verkar som att ca hälften av dom trådar jag prenumererar på inte vill att jag skall läsa dom.

Låter konstigt. Har du besökt trådarna efter första noteringsmailet? Har för mig att man bara får en notering för första nya inlägget, och ingen ny tills dess att man läser i tråden.

 

Den gulorange linjen som blir när man trycker på "nya inlägg" är inte fin.

Done! :D

 

Jag kör inte med helskärm i webläsaren. Har lite mindre än vad som skulle behövar för PF. Det ser lite konstigt ut när iläggen hamnar direkt till vanster.

Ska höra med grafikpillaren om han har något kul att pilla med. :)

 

Jag kan inte bygga på min länksamling mera http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=22008 Man får max ha 10k tecken :(

Tråkigt värre...

Nu är gränsen satt till No-Limit, yay! :D

 

Är det bara jag som har problem med inlogg. Loggar in på första sidan, sen när man klickar på tex. 10senaste inläggen så måste jag logga in igen. Även när jag har skrivit in rätt användarnamn och passord så blir jag inte alltid inloggad. Grymt frustrerande..

Är det något liknande i tråden http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=26184

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur satan byter man rubrik på en tråd ?

Hittade en magisk inställning för det hela! :)

 

Nu är tidsspärren för att redigera tråd-title satt till en "riktigt, riktigt lång tid". :)

 

Hur gör man då?

 

1. Gå till tråd listningen för din tråd, t ex http://www.pokerforum.nu/forum/forumdisplay.php?f=17

 

2. Dubbelklicka strax till höger om rubrik texten för din tråd.

 

3. Om du har skapat den och du har rättigheter att ändra rubriken så blir rubriken en formulär ruta att mata in nya rubriken i.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en magisk inställning för det hela! :)

 

Nu är tidsspärren för att redigera tråd-title satt till en "riktigt, riktigt lång tid". :)

 

Hur gör man då?

 

1. Gå till tråd listningen för din tråd, t ex http://www.pokerforum.nu/forum/forumdisplay.php?f=17

 

2. Dubbelklicka strax till höger om rubrik texten för din tråd.

 

3. Om du har skapat den och du har rättigheter att ändra rubriken så blir rubriken en formulär ruta att mata in nya rubriken i.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

 

 

 

 

 

:heart: :heart: :heart:

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte ladda upp en avatar från min dator trots rätt storlek på bilden, står att jag "may not upload animated images". Animerad är den inte, så vad är problemet?

 

Tja, problemet kvarstår för mig, så jag frågar igen:

 

Vad är problemet?? Varför kan inte jag få ha en avatar som alla andra? :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: Kul nu blir det lättare att skriva fina inlägg. 8-)

Skulle vilja ha en beskrivninga av vad alla symboler före och efter inläggen betyder. Har för mig jag såg en sån i början av nya forumet, men nu kan jag inte hitta.:cry:

 

Menar du tex pilen högst upp i detta inlägg? Isf är det bara att hoovra över den med muspekaren. Men jag förstår inte vad det ska vara bra för... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du tex pilen högst upp i detta inlägg? Isf är det bara att hoovra över den med muspekaren. Men jag förstår inte vad det ska vara bra för... :-P

 

Kanske uttryckte mig lite klumpigt. Nej det var inte den jag menade. (Inte hände det nåt när jag förde musen över den heller)

Menar dom symbolerna före och efter trådarna när man tex går in på "Nya inlägg" En har jag förstått att den betyder låst, men vad betyder alla andra? Sen har jag efter den här tråden en blå "bock" och en blå "nål"

Sen verkar ju bara det senaste citatet komma med... inga fler citat på citat på citat osv. längre alltså!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bocken är att du prenumererar på ämnet och nålen är att tråden är klistrad. Övriga symboler får nån annan svara på.

 

Och det där med citaten är rätt jobbigt faktiskt. om jag vill svara på detta korta inlägg:

 

Får pokerproffs ofta ligga?

Ja

 

...så kommer

 

Får pokerproffs ofta ligga?

 

inte att komma med i texteditorn när jag citerar. Ibland (som i detta fall) är det citat som försvinner avgörande för förståelsen av inlägget, så då får man hålla på med en massa jobbigt klippande o klistrande för att få till det.

 

Mao, tillåt multilevelcitat! Långa citat kan bli ett otyg, men detta är värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte läsa lite gamla EPT-bloggar nu men hittar inte EPT-gruppen. Har ni tagit bort den?

It's baaack! :)

 

På "10 senaste inlägg" uppe till höger (som för övrigt bara verkar ta vissa trådar?) tycks citationstecken skrivas "&quot-nånting istället för ett enkelt "

Vi kollar det!

 

jag skulle vilja ha en forum spy. tycker de är smidiga. orkar ni implimentera en sådan?

Var inte om jag tänker på samma sak som dig, men är det typ som digg spy? Typ en grafisk realtidstracker för vad som är populärt på forumet?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredyr, ska kolla om vi kan hitta någon inställning i vB för det hela. :)

 

Annars så är det lite pillat med Avatarer, så nu ska alla ha max 120*60 (b*h) pixlar avatarer. Förhoppningsvis har konverteringen av dom gamla funkat som det ska.

 

PMa mig om din avatar ser skumt ut, alltså om den inte bar är mindre utan skumma färger etc, så tar vi en titt på det.

 

Enjoy! :D

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på om det är en bugg eller nån inställning. När jag klickar mig in på en oläst tråd och sedan klickar direkt på POKERFORUM.nu, alltså tillbaka till huvudforumet, så blir inte tråden markerad som läst. Det är rätt irriterande eftersom det kräver ett extraklick. Dessutom saknar jag verkligen funktionen "markera samtliga trådar som lästa". Om dessa saker har tagits upp ber jag så mycket om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom saknar jag verkligen funktionen "markera samtliga trådar som lästa". Om dessa saker har tagits upp ber jag så mycket om ursäkt.

 

Kolla "kolumnrubrikerna" när du är inne i ett forum, typ Dagböcker. Där finns en "Forumverktyg" som innehåller ett val för "Markera det här forumet som läst" som funkar likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ska citera ett inlägg som redan citerar någon annan så försvinner den första citering, så att man måste klippa och klistra.

Kollade upp det hela med vBs support och tydligen så stöds inte automatisk flernivås citat i vB, tyvärr. Vi sätter det på önskelistan så får vi se om vi kan hitta något bra hack för det hela. :)

 

Dessutom saknar jag verkligen funktionen "markera samtliga trådar som lästa". Om dessa saker har tagits upp ber jag så mycket om ursäkt.

Aha, här finns det hjälp! :D Kolla under "Snabblänkar"->"Markera forum som lästa"... tada! :D

 

Verkar som de animerade avatarerna har slutat vara animerade, plus att deras 'seethrough' färg har blivit svart.

Skumt, vi kollar det. PMa gärna mig om ni har haft en transparant eller animerad avatar så tar vi en titt på det! :D

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...