Gå till innehåll

FLT SH 2/4 - QQ i position på knapp, hemsk flop


Metaddict

Recommended Posts

Har spelat ca 3-4 varv, fi har inte höjt någon gata en enda gång under denna period. Min range på honom känns alltså rätt snäv när han trebetar i BB, trots att jag sitter i stealposition. I princip bra ess eller pocketpar. Cappar med QQ för värde trots allt.

 

Floppen är ingen större höjdare. Har ingen lust att bli checkraisad för då måste jag nästan vika, iaf på turn. Checkar bakom för att troligen syna ner, jag är faktiskt inte helt hundra mtp fis passivitet än så länge. Han betar turn som är relativt ofarlig, (KQ och Q9 känns inte speciellt troliga) men checkar river. Jag måste värdebeta här va?

 

Dealt to hero: [Qs, Qc]

Player 0: Fold

Player 2: Fold

hero: Raise ($4)

Player 4: Fold

Player 5: Raise ($4)

hero: Raise ($4)

Player 5: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: [Jc, As, Ts]

Player 5: Check ($0)

hero: Check ($0)

** Dealing Turn **

Community cards: [8d]

Player 5: Bet ($4)

hero: Call ($4)

** Dealing River **

Community cards: [3d]

Player 5: Check ($0)

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu din preflopread stämde, så har du drygt en procents equity och den kommer från de gånger du splittar med den andra QQ:

 

Board: Jc As Ts 3d 8d

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 01.1628 % 00.00% 01.16% { QcQs }

Hand 2: 98.8372 % 97.67% 01.16% { TT+, AJs+, AJo+ }

Vilka händer är det du ska ha värde av? Även om man utökar hans HD till vilka två kort som helst över tio samt samtliga pocketpar så ligger du under, och hur många av dessa betalar av? Solklar check bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä att folda på floppen i det fallet hade inte varit aktuellt. Turn hade det isåfall varit aktuellt på om man missat stegdraget och inte plockat upp färgdrag.

En CR på flop följt av ett turnbet av den här killen hade tveklöst betytt ett ess.

 

Hehehe waggho tack men jag skrev faktiskt inte att paren måste vara tior eller högre, jag skrev "bra ess" men menade inte att pocketparen måste vara bra. Förstår nu om du uppfattade så när jag läser inlägget igen.

 

Det är svårt att sätta någon exakt range utan att egentligen ha sett hans händer men om han inte haft extrem korttorka deluxe så är killen väldigt passiv. Hursomhelst är jag ju säker på att han sitter på antingen ett ess eller ett pocket. När han checkar river igen verkar det ju ganska rimligt att han har ett pocketpar som han försökt beta bort mig med på turn. Ett bra ess borde han betat river med också, även om han är passiv.

 

Jag borde ju kunna få syn på river av en hyfsad andel händer mtp hur passivt jag spelat handen postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde nog betat flop och spela vidare därifrån. Hade inte haft några problem att vika på turn om fi checkraisat flop och jag inte förbättrar.

Och vid flopsyn bara checka bakom på turn.

Jag är dock rätt säker på att fi inte skulle beta river med utan att ha mig slagen men som jag spelade handen hade jag haft svårt att lägga där. Hade isåfall satt mig i en svårare sits.

 

hero: Check ($0)

** End Round **

** Evaluate **

Player 5: Show Cards ($0)

hero: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $23.75, Rake $1.25

Summary hero: bet $8, won $23.75, net $15.75, HoleCards [Qs, Qc], HiHand [a pair of damer] [Qs, Qc, As, Jc, Ts], won $23.75 from main pot

Summary Player 5: bet $10, won $0, net $-10, HoleCards [6c, 6d]

 

 

Äsch jag är nog mest färgad av resultatet. Fi hade 66, hade knappast fått ut speciellt mycket värde av honom på den brädan ändå. Kände mig bara extremt passiv när jag såg hans hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...