Gå till innehåll

Sorken kör hårt igen - Bonushorar NL50


sorkenkk

Recommended Posts

Kul med lite dagbok att läsa mellan sessionerna ;P

 

Tycker du ska ta syn på sista handen, hans HD ser ut ungefär såhär utan read: JTs, 76s

 

Andra bra spelade händer är A9s/A8s/33 (98s, 88, 99) då detta att han pushar direkt ut på turn enligt mig luktar tomtebluff som fan med just stegdraget. Men detta är ju solklart det vanligaste spelet av averagespelaren på NL50, tomtebluffa.

 

Riktigt dåligt spelade händer han skulle kunna sitta på är KK/QQ där han försökt slowplaya och sen märker att hoppsan, här kom ett överkort.

 

Tilläggas bör ju att han troligtvis checkar ut en träff om han är dålig... därför tror jag stenhårt på JT/76 eller KK/QQ ev. T9/TT/JJ. Alltså förespråkar jag en syn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom precis hem från skolan nu. Har haft ett långt hål mitt i dan så det blev en del grind där. Slutade back något inköp typ. Håller på och slaskar 4.5k$ garantin (3$ rebuy) för fullt nu på Prima. Ligger just nu på 15:e plats med ett par minuter kvar till break.

 

Ska försöka få in ett par timmars cashgame-lir snart. Sen blir det nog att spela 5k$ garantin (27$ freeze) och en 10+1$ rebuy 1.3K gtd turre som BetOnBet har senare ikväll.

 

Sammanfattar även dagens spel då. Förhoppningsvis ska jag kunna få fram 2-3 HH's som ni kan få kommentera med.

 

 

Edit: Ute ur 4,5kn. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite dagbok att läsa mellan sessionerna ;P

 

Tycker du ska ta syn på sista handen, hans HD ser ut ungefär såhär utan read: JTs, 76s

 

Andra bra spelade händer är A9s/A8s/33 (98s, 88, 99) då detta att han pushar direkt ut på turn enligt mig luktar tomtebluff som fan med just stegdraget. Men detta är ju solklart det vanligaste spelet av averagespelaren på NL50, tomtebluffa.

 

Riktigt dåligt spelade händer han skulle kunna sitta på är KK/QQ där han försökt slowplaya och sen märker att hoppsan, här kom ett överkort.

 

Tilläggas bör ju att han troligtvis checkar ut en träff om han är dålig... därför tror jag stenhårt på JT/76 eller KK/QQ ev. T9/TT/JJ. Alltså förespråkar jag en syn!

Härligt resonemang. Ungefär så gick mina tankegångar med. Jag hittade synen, vann och Fi muckade. Tror stenhårt på KK/QQ som du säger. :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en hand som jag inte kan sluta fundera på. Fick till och med avsluta sessionen nu för den gjorde mig så ställd. Kan inte komma fram till om detta är standardspel eller om jag kör på för hårt. Hade inte ens några reads. Tog honom för en standard NL50-spelare på Prima, dvs weaktight tomte som inte slowspelar allt för mycket.

 

Min tankegång när jag spelade var i alla fall att han borde ha höjt på flop med en knekt för att se vart han står och att en tia eller lågt pocket par inte kan syna på turn om jag pottar.

 

I vilka lägen kan jag hitta syn på rivern om han får för sig att betta? Trycker han all-in känns det väl som en rejäl överbet, men många duktiga spelare kan nog ställa med JJ/JT/TT där.

 

 

** Donetsk [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- sorkenkk sitting in seat 1 with $81.53

- Eastland sitting in seat 2 with $33.07

- rushe26 sitting in seat 3 with $76.38

- PeTu13 sitting in seat 4 with $14.33 [Dealer]

- ---VaDMaCSKa sitting in seat 5 with $39.48

- mrmikkke sitting in seat 6 with $61.17

 

---VaDMaCSKa posted the small blind - $0.25

mrmikkke posted the big blind - $0.50

** Dealing card to sorkenkk: :9d:, :9d:

sorkenkk raised - $2.00

Eastland folded

rushe26 called - $2.00

PeTu13 folded

---VaDMaCSKa folded

mrmikkke folded

 

** Dealing the flop: :Jh:, :5s:, :Th:

sorkenkk bet - $4.75

rushe26 called - $4.75

 

** Dealing the turn: :Jc:

sorkenkk bet - $14.25

rushe26 called - $14.25

 

** Dealing the river: :4d:

sorkenkk checked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast checkfoldar man väl 99 på turn, men inte fel att bluffa. Checkfold river.

Det är väl knappast en bluff =)

 

Klart det är en bluff!

Bluffa genom att folda, förstå hur svårläst man blir då.. Inte många som väntar sig den manövern. Tyvärr har den ganska marginellt EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden idag har gått helt värdelöst. Ligger back 230$ efter c:a 1300 händer. Det är inte mycket som stämmer nu. Ska ta en paus någon timme nu innan jag fortsätter med lite mer grind innan kvällens turneringslir.

 

Jag har kommit fram till att jag ska dela upp rullen med. Plockar undan 500$ och har som turneringsrulle medans resten får vara till mitt bonushorande.

 

Tours jag kommer lira ikväll:

¤ 19:30 - 20+2$ Freeze, 8k$ Gtd (Prima)

¤ 20:00 - 10+1$ Rebuy, 1.3k$ Gtd (BetOnBet Leaderboard)

¤ 21:00 - 25+2$ Rebuy, 40k$ Gtd (Prima)

¤ 23:00 - 20+2$ Rebuy, 20k$ Gtd (Prima)

 

Sen får jag se om jag orkar spela 22$ rebuyen som börjar kl 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladbrokes Poker

10. Ladbrokes.com – 25% upp till 250$ - 8x CRH

10. Ladbrokes.com – 25% upp till 500$ - 10x CRH

 

Kan rekomendera denna, men vänta tills har 2k så att du kan maxa.

 

spelar du strategiskt är det väldigt svårt att gå minus. Då jag spelade denna öppnade jag upp 6-8 bord 10manna FL 0.15/0.30 och spelade runt 70% av alla händer då bonusen är contributed. Så fort potten blir 1$ rejkas den, så 5000 rejkade händer går väldigt snabbt.

 

Du kommer nog inte utvecklas så mycket som spelare på det sättet men det är iaf bra för rullen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår att du är back, du lirar riktigt kasst, en riktigt weaktight nötgrinder....no offence

20/14/4 i PT idag. Det är väl inte speciellt weaktight jämfört med alla andra grinders på Prima. Vad nickar du själv?

 

Förstår f.ö. inte hur man skulle kunna backa 230$ på 1300 händer som "weaktight nötgrinder". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladbrokes Poker

10. Ladbrokes.com – 25% upp till 250$ - 8x CRH

10. Ladbrokes.com – 25% upp till 500$ - 10x CRH

 

Kan rekomendera denna, men vänta tills har 2k så att du kan maxa.

 

spelar du strategiskt är det väldigt svårt att gå minus. Då jag spelade denna öppnade jag upp 6-8 bord 10manna FL 0.15/0.30 och spelade runt 70% av alla händer då bonusen är contributed. Så fort potten blir 1$ rejkas den, så 5000 rejkade händer går väldigt snabbt.

 

Du kommer nog inte utvecklas så mycket som spelare på det sättet men det är iaf bra för rullen..

Tack för tipset. Har faktiskt funderat på att grinda FL där. Men det blir nog 0.5/1 då åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Busto i 8kn och 1,3kn. Körde även en sat till 250k gtd som jag bomma. Tråkiga tours ändå. Full fokus på 40kn och 20kn nu. :]

 

Spelade även lite cashgame till före turneringarna drog igång 186$ back för dagen nu efter 2000 händer. Kanske klämmer in lite mer cashgame sen beroende på hur det går i turrarna.

 

 

Edit: Ligger 8 med 102 pers kvar i 40kn nu. Ändå har jag inte haft någon kortrusch direkt. 11.7k$ till vinnarn. Här ska ruschas! :)

 

Har runt average i 20kn efter första timmen. Inte allt för heta kort där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra jobb i 40k GTD, lirade oxå men åkte mot ett fiskhelvete som synade reraise i blinds med hålpipan mot mitt TP på flop. Eller ja torskade inte allt men åkte sen när samma snubbe synar min utg raise för halva min stack med KJo och floppar triss mot min A9s...

 

Aja, se till att klonka nu! GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra jobb i 40k GTD, lirade oxå men åkte mot ett fiskhelvete som synade reraise i blinds med hålpipan mot mitt TP på flop. Eller ja torskade inte allt men åkte sen när samma snubbe synar min utg raise för halva min stack med KJo och floppar triss mot min A9s...

 

Aja, se till att klonka nu! GL!

Aj då :/ Det var synd. Mjo försöker. Jobbigt bara att man blir bustad i varje blindskrig man ger sig in i. Hatar skiten. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där busta man i 20kn. Kom 52:a, 50 var som sagt ITM. Inte allt för kul. :D

 

I 40kn kämpar jag på med 8xbb. Average är på 12bb. Rätt sick...

 

Edit: Busta i 40kn där med. Ställde QTo från knapp med 8bb och blev synad av AK. Brädan hjälpte ingen...

 

Fick 187.20$ för placeringen i 40kn. Räcker inte för att täcka inköpen till alla tours jag kört idag ens... blä. =/

 

Ska köra 15kn som börjar klockan 2 iaf. 20+2$ rebuy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Inte min dag det här direkt. Åkte på 20:e plats i 15k garantin nu. Torskade först en viktig flip med AK mot 77 sen var det A8 mot JJ och busto som gällde, blä. Fick 135$ för det i alla fall. Trots det back rejält idag.

 

Bonusstatus

Sajt: Trident Poker

Bonus: 100% upp till 200$

Krav: 2000 rejkade händer

Clearat: 1030/2000 rejkade händer

 

December månad (fr.o.m. 18/12)

18/12: +147$

19/12: -63$

20/12: -212$

Total vinst/förlust: -128$

 

Bankrulle: CG: 573$ - Tours: 477$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...