Gå till innehåll

Jamie Gold, att de inte genomskådade honom!?


crazybutcool

Recommended Posts

Jamie Gold såg ut som en vilsen pojke i första avsnittet. Roligaste kommentaren var från Doyle Brunson när Gold raisade Doyle i början och Doyle gjorde en re-raise tillbaka efter floppen (eller turn, minns inte riktigt): "Now we are playing for real money", vartefter Gold la sig med svansen mellan benen.

 

Men sluta.. Gold raisade inte, utan betade, och han gjorde det som ren bluff. Givetvis lägger han när han blir höjd. Ska han spela vidare med en skithand bara för att Doyle droppar en tuff kommentar, menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gör mig lite förbannad, är över hans försök till att få folk och tycka killen är supersympatisk osv. När jag var i Vegas i November träffade jag några Wsop dealers. De berättade vilken idiot han var, och att han dessutom INTE hade dricksat alla dealers som vinnaren brukar göra (1mille $).

 

Vad... skulle han ha dricksat 1 mille dollar?! :shock:

 

Då kan jag med en gång säga att inte en chans i världen jag skulle dricksa 1 mille dollar. De får nog tycka vad de vill. Då ger jag hellre den mille dollarn till välgörande ändamål och inte till några sura dealers som gnäller om de inte får splitta en mille dollars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle det vara vanligt att ge bort en mille? Svårt att tro att folk skulle ge bort så stor del i dricks. denna gång handlade det "bara" om 8%. går vi så långt tillbaka som två år tidigare var det 25%. känns inte som om det skulle ha någon lång tradition om det ens har hänt. kan dock tänka mig att det handlar om lägre belopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som är han oavsett en färgklick i pokervärlden, lika mycket som Phil Helmuth o "the mouth".

Nej han är inte i närheten av deras liga varken i personlighet eller pokahskillz. Men OK, det är kul att innerligt vilja se honom förlora med sitt fiskspel och sin slemmiga framtoning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad... skulle han ha dricksat 1 mille dollar?! :shock:

 

Då kan jag med en gång säga att inte en chans i världen jag skulle dricksa 1 mille dollar. De får nog tycka vad de vill. Då ger jag hellre den mille dollarn till välgörande ändamål och inte till några sura dealers som gnäller om de inte får splitta en mille dollars.

 

Ryktet säger att HAN lovade dealersarna en miljon. Som han sen sket i.

Ingen har lovat dealersarna en miljon förr. Ej heller skitit i det.

 

Nån som vet hur det gick med det andra ryktet, att han lovat nån halva vinsten? (o sket i )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta.. Gold raisade inte, utan betade, och han gjorde det som ren bluff. Givetvis lägger han när han blir höjd. Ska han spela vidare med en skithand bara för att Doyle droppar en tuff kommentar, menar du?

 

Var fick du luft ifrån?

 

Gold försökte sig på samma typ av spel som han genomförde framgångsrikt på finalbordet i Main Event, men Doyle med flera genomskådade honom (i och för sig hade Doyle en bra hand) och gav Gold en knäpp på näsan genom sin kommentar. Jag tycker det var den bästa kommentaren jag hört på länge i pokersammanhang och som sammanfattar de "riktiga proffsens" syn på Jamie Gold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fick du luft ifrån?

 

Men LOL! En liten spoling som använder det uttrycket kan väl knappast ha åldern inne för att spela poker?

 

Gold försökte sig på samma typ av spel som han genomförde framgångsrikt på finalbordet i Main Event, men Doyle med flera genomskådade honom (i och för sig hade Doyle en bra hand) och gav Gold en knäpp på näsan genom sin kommentar. Jag tycker det var den bästa kommentaren jag hört på länge i pokersammanhang och som sammanfattar de "riktiga proffsens" syn på Jamie Gold.

 

Bla bla bla. Gold la sig inte med svansen mellan benen för att Brunson drog en tuff kommentar. Han la sig för att han råkade bluffa in i en bra hand. Allt annat är löjligt önsketänkade för att du ogillar Gold. Och "samma typ av spel" som på finalbordet. Herregud, det var en vanlig bluff. Ibland funkar de, ibland funkar de inte. Istället för att sitta och dra jätteväxlar på en helt vanlig hand, kan du väl lägga din energi på att lära dig skillnaden mellan bet, raise och re-raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men LOL! En liten spoling som använder det uttrycket kan väl knappast ha åldern inne för att spela poker?

 

 

 

Bla bla bla. Gold la sig inte med svansen mellan benen för att Brunson drog en tuff kommentar. Han la sig för att han råkade bluffa in i en bra hand. Allt annat är löjligt önsketänkade för att du ogillar Gold. Och "samma typ av spel" som på finalbordet. Herregud, det var en vanlig bluff. Ibland funkar de, ibland funkar de inte. Istället för att sitta och dra jätteväxlar på en helt vanlig hand, kan du väl lägga din energi på att lära dig skillnaden mellan bet, raise och re-raise?

 

Ha ha, jag har visst trampat på någon öm tå någonstans.

 

"Spoling" var länge sedan jag hörde. Jag vet inte hur gammal du är, men jag är sannolikt ungefär dubbelt så gammal som du, om du är av ungefärlig genomsnittsålder här på Pokerforum.

 

Vad gäller Gold så har jag inte sagt i mina inlägg här ovan att jag ogillar honom, men nu när du ändå för det på tal så anser jag att han är en första klassens skitstövel som inte är värdig att kallas världsmästare. Det var nog ungefär det som Doyle Brunson talade om för honom, fast på ett mer subtilt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crap!! Lyssnade på interviewn precis, snacka om att killen är full av sigsjälv! För eller nackdel låter jag vara osagt men damn, han tycker ju mer om sigsjälv än Hellmuth!:-D

 

jo minst sagt. men man vet ju själv hur man blr när man vunnit en turnering, im god liksom för ett tag iaf, tänk då att slå ut 8000pers och vinna 12miljoner dollar, tar ett tag innan man kommer ner.

 

typ en 5 sessions i HSP kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...