Gå till innehåll

Tight aggressiv som behöver utvecklas


smoela

Recommended Posts

Ok, mitt första inlägg. Var snälla nu!

 

Har problem med mitt spel. Spelar väldigt tight och därmed få händer. När jag har en intressant starthand höjer jag preflop/all in och följer upp med bet på flop. Brukar hålla mig flytande, men långsamt äter blindsen upp mig. Dessutom blir det ganska uppenbart runt bordet att man är tight och därför ges det aldrig något tillfälle att checka när man sitter på BB, det är alltid någon som höjer. Oftast samma. Ganska irriterande, men vad ska man göra när man hela tiden får kort i stil med 26o på BB?

 

Jag behöver tips på hur jag skakar liv i mitt spel när jag inte har toppkort på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höga par ner till mellanpar som 77. Även AK, AQ, AJ, helst suited.

Kan jag bara limpa med spelar jag låga par, KQ, KJ och suited connectors (hmm, hoppas uttrycket blev rätt.. ex 67s).

Problemet är när blindsen börjar bli höga i förhållande till min stack, har en tendens att bli alldeles för kräsen och foldar det mesta. Tex tycker jag KTo är svår när jag börjar få lite att röra mig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det funkar i början av turneringen, men det är när jag har haft lång kort torka och har målat in mig i ett hörn. Då är det svårt att raisa, för det slutar lätt i en all in, och det vill jag ju inte. :?

 

Så, hur undviker jag att vänta, vänta och sen upptäcka att jag står i hörnet igen?

Jag förstår att problemet ligger i att spelet brister tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska tighta till dig mer. Sluta limpa sc, KQ, KJ, det är inte tillräckligt bra händer, blir för dyrt när du inte kommer att få se flopparna tillräckligt ofta eftersom någon troligtvis höjer. Sedan är sc inte speciellt trevliga om nån annan har limpat med någon skräphand som ger en högre färg.

 

Spela positionsspel, höj med halvskapliga händer sent. Höj mot limpare. Reraisa den aggresivaste vid bordet när du har bra position, behövs inte stål för det. Beta inte alltid ut när du höjt upp, det blir för dyrt i längden.

 

Det kräver en del uppmärksamhet om man inte ska spela supertight, du måste ha förstått vilka spelare som spelar på olika sätt. Se till att anpassa dig snabbt, när du märker att spelet inte fungerar återgå till supertight ett tag. Genom att du tvingas vara uppmärksam kommer du lära dig mycket, inte säkert att du når bättre resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gå allin på torra brädor oftare. då tror de ej du har drag utan set och foldar allt.

 

och sen när du har färgdrag minibettar du så vågar de ej slå om för de tror att du har typ värsta monstret så får du billigt och sen när du träffar färgen träffar de förhoppningsvis topset smatidigt och tror att de har dragit ut. fast då har du dem! sen dodgar du kåken på rivern bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gå allin på torra brädor oftare. då tror de ej du har drag utan set och foldar allt.

 

och sen när du har färgdrag minibettar du så vågar de ej slå om för de tror att du har typ värsta monstret så får du billigt och sen när du träffar färgen träffar de förhoppningsvis topset smatidigt och tror att de har dragit ut. fast då har du dem! sen dodgar du kåken på rivern bara!

lol 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...