Gå till innehåll

PLO - A newbie's adventure, part 2


Sansrom

Recommended Posts

Dålig linje? Borde han fatta att jag bluff-ess-bluffar i och med min passiva linje innan?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP1 ($112.30)

MP2 ($35.10)

CO ($41)

Hero ($177.15)

SB ($97.05)

BB ($25.30)

UTG ($118.80)

 

Preflop: Hero is Button with 6diamond.gif, Aclub.gif, Aheart.gif, 6spade.gif.

2 folds, MP2 calls $1, 1 fold, Hero raises to $4.5, SB calls $4, BB calls $3.50, MP2 folds.

 

Flop: ($14.50) 4club.gif, 6club.gif, 8club.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero checks.

 

Turn: ($14.50) 2diamond.gif(3 players)

SB bets $5, BB folds, Hero calls $5.

 

River: ($24.50) Qheart.gif(2 players)

SB bets $10, Hero raises to $53.35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pottar du turn så får alla färger sjukt svårt o syna, får du syn på turn så checka river. synar de två gator så synar de nsätan alltid river.

Med tanke på min redraw (om man nu kan kalla det redraw när jag egentligen drar från ett bluff-ess ;) ), kan det inte finnas värde i att syna turn för att få in extra bet från färg alt. dra ut på river, om man nu ändå tänker bluff-ess-bluffa? Eller är det för genomskinligt att man bluffar mtp det passiva spelet, alltså synar lägre färger oftare på river än på turn? Eller riskerar man för mycket att man är översettad? Någon som fattar vad jag skriver, knappt så jag själv gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB checks, BB checks, Hero Bets the pot.

 

FYP

Point taken. Slänga vid omslag? Turnplan vid syn?

 

Ingen slår om på floppen utan essshög färg. jag skulle potta floppen potta turn och potta river om jag fyller. river hade jag inte skjutit en tredje gång för har dom synat flopp o turn så synar dom ofta river med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB checks, BB checks, Hero Bets the pot.

 

FYP

Point taken. Slänga vid omslag? Turnplan vid syn?

 

Ingen slår om på floppen utan essshög färg. jag skulle potta floppen potta turn och potta river om jag fyller. river hade jag inte skjutit en tredje gång för har dom synat flopp o turn så synar dom ofta river med.

 

Förutom möjligen straigtflushen som är möjlig på den brädan, och då är det bara att slänga mellansettet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB checks, BB checks, Hero Bets the pot.

 

FYP

Point taken. Slänga vid omslag? Turnplan vid syn?

 

Ingen slår om på floppen utan essshög färg. jag skulle potta floppen potta turn och potta river om jag fyller. river hade jag inte skjutit en tredje gång för har dom synat flopp o turn så synar dom ofta river med.

 

Förutom möjligen straigtflushen som är möjlig på den brädan, och då är det bara att slänga mellansettet.

 

Många synar bara med den svitade färgen där på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min värld så ger man inte gratiskort med floppad flush.
Blir man ofta stackad med mellanfärgen när motståndaren väntar med att panga till turn i din värld?

 

Vet inte hur jag ska kunna svara utan att bli ägd nu.

 

Jag är väldigt vektight när det gäller PLO och undviker på så sätt en hel del +ev och dessutom stackningar med mellanfärgen.

 

Det jag försökte lägga fram var att det blir svårt för honom att spela på bluffässet , dvs visst kan man spela nötfärgen med en check på flop, men jag tycker att det blir ett steg för mycket i bluffen. Risken är att fi hittar kvidsyn med mellanflush och då sitter man där och skäms.

 

Kan dock vara så att jag tänker ett steg för kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...