Gå till innehåll

Pengar eller stolthet


Rosco

Recommended Posts

Fan kom just på mig själv med att grina illa när jag förlorade en small blinds till FI på 1 dollar. Är det inte märkligt att man kan när som helst när tillfälle ges stoppa in hela stacken på låt oss säga en fyra fem hundra dollar, men när man callar en small blinds på en dollar så blir man skit sur för man visste i förväg att callar Jag den här small blinds så kommer jag garanterat bli raisad med 4-5 dollar & torska min insats.

 

 

Bara känslan av att blivit lurad på blindsen är mycket värre än själva värdet i pengarna som man förlorat.

För min del känns det mer som ens stolthet som pokerspelare betyder mer än några fjuttiga dollars hit & dit.

 

Är man skadad eller? fler som känner likadant att stoltheten kan ta överhand lite för mycket i bland?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jan hålla med om att jag blir mycket mer tiltad av att göra dåliga beslut än att förlora då jag spelat optimalt.

 

Håller med där. Men annars tycker jag eran diskussion är lite sjuk. Blir man frustrerad över att man går med på någon hand före floppen är det väl bara att se över situationen och tänka över vad som är/känns rätt för en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner man att stoltheten tar sig en törn i detta läge så tar man och smäller tillbaka till en 15-20BB som fi givetvis synar. Floppen kommer J83 och du betar pot och fi synar (vi har ju 64s naturligtvis). Turn är en sexa och du smäller på ett potbet igen och får en ordentlig steksyn. River är ett A och du REPRESENTERAR genom att ställa in 0,9 ggr pott och får syn av AJ. "Hur fan kan han syna på turn?" och "Vilken jävla tur han har på river" är tankar som flyger genom skallen.

 

20 minuter senare har du backat 8 inköp och säger FUCK IT, stoppar in resterande $677 på $5/10 och gular med toppar (hålkort T8s) mot set. Du kollar att du är vaken (slår näven i väggen - gör det jävligt ont är du vaken) och går och lägger dig och somnar inte på fyra timmar.

 

Förhoppningsvis har du dagen därpå lärt dig att stolthet och poker inte hör ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...