Gå till innehåll

NLT - Bör det foldas på någon gata?


Dave^

Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($100.65)

UTG ($33.20)

MP ($149.15)

Button ($100)

HERO ($172.20)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, Aheart.gif.

UTG calls $1, MP raises to $5, 1 fold, HERO raises to $16, 1 fold, UTG folds, MP calls $11.

 

Flop: ($34) 6diamond.gif, 7club.gif, Kheart.gif(2 players)

HERO checks, MP bets $18, HERO calls $18.

 

Turn: ($70) Tclub.gif(2 players)

HERO checks, MP bets $40, HERO calls $40.

 

River: ($150) Tspade.gif(2 players)

HERO checks, MP bets $75.15 (All-In), HERO calls $75.15.

 

Final Pot: $300.30

 

Ska jag folda på någon gata tycker ni? Eller bör jag spela annorlunda någonstans? Som man förstår är ju det här en "ganska" passiv linje. Emellertid känns det som den kan kräma ut värde ur lägre PP och även bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP!

Tackar ;)

 

Tror faktiskt att det är en bra linje jag också. Sedan när han slängde upp 66 för floppat sett (som sedan blev kåk) blir man ju lagom glad. Men jag måste, måste, måste lära mig att inte bry mig om resultatet. Jag känner mig alldelleds för resultatorienterad, jag klickar nästan febrilt på "Cashier knappen" känner jag! Blä!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Punkrock. E jag i ett stim återhöjer jag gärna preflop, men som spelat orkar man inte med att folda någon gata, utan tar gärna emot bet efter bet.

Jag återhöjde faktiskt pf. ;)

 

För övrigt kanske man kunde höjt några extra $ för att pajja hans implicita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett tag sen jag spelade NL i Cashgameform, men grejen är att han kan ha så många olika händer som antingen värdebettar eller råbluffar att din linje är tillräckligt profitabel för att anammas i de flesta standardfall.

 

Under tiden jag skrev denna posten såg jag att du återhöjde PF, vilket är ett bra spel. Tycker du spelade handen väldigt bra faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Punkrock. E jag i ett stim återhöjer jag gärna preflop, men som spelat orkar man inte med att folda någon gata, utan tar gärna emot bet efter bet.

Jag återhöjde faktiskt pf. ;)

 

För övrigt kanske man kunde höjt några extra $ för att pajja hans implicita.

 

Gäller väl bara om han ger dig kredit för ett överpar? Annars vinner han på de flesta floppar och i synnerhet de låga.

 

En annan grej:

Spelar de inte rätt tigth inne på stars? Fått för mig att det så gott som aldrig är rätt att syna av hela stacken med bara ett par där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du kan folda den nån gång, isf på turn, går inte på river.

 

Chansen är själklart störst att du är slagen men 75$ för en 225$ pot är för bra. Tillräckligt ofta är det ett av följande två alternativ:

1. Fisk som groteskt överskattar typ KJ, K7s eller ibland t.o.m. JJ eller nåt.

2. Bluff helt enkelt.

 

Men som sagt, mot en tight rättfram spelare kan man kaaaaaaaanske lägga turn.

 

Kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som ett av mina risiga FL-syna ner mowe mot en lös motståndare som man inte kan läsa och inte vet vad man ska göra mot.

Vi har ingen info om fi, men det känns som tjänstefel att inte beta rakt ut eller som spelat rr typ 40 på floppen.

Höjer han/slänger in resten då=fold är i alla fall ett alternativ. Synar han och fortsätter bomba på turn=foldknappen är fortfarande nära tillhands. osv.

Hade kunnat spara dig 90 dollar friska dollar att syna en raise med 66 själv nån annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som ett av mina risiga FL-syna ner mowe mot en lös motståndare som man inte kan läsa och inte vet vad man ska göra mot.

Vi har ingen info om fi, men det känns som tjänstefel att inte beta rakt ut eller som spelat rr typ 40 på floppen.

Höjer han/slänger in resten då=fold är i alla fall ett alternativ. Synar han och fortsätter bomba på turn=foldknappen är fortfarande nära tillhands. osv.

Hade kunnat spara dig 90 dollar friska dollar att syna en raise med 66 själv nån annan gång.

 

Men för i helvete!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du kan folda den nån gång, isf på turn, går inte på river.

 

Hade inte haft nåt att invända om du skrivit tvärtom. :)

 

Du har säkert rätt, skulle vara intressant att höra en motivation.

 

För mig känns det naturligt att om man väljer att syna turn i det här fallet så är man i stort sett redo att syna river för resten också. Och det är alltså på turn beslutet är, om det nu ens finns ett beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du kan folda den nån gång, isf på turn, går inte på river.

 

Hade inte haft nåt att invända om du skrivit tvärtom. :)

 

För mig känns det naturligt att om man väljer att syna turn i det här fallet så är man i stort sett redo att syna river för resten också. Och det är alltså på turn beslutet är, om det nu ens finns ett beslut.

 

Fel. Hur ofta skjuter han tom/värdebetar med en sämre hand 3 gator på den här brädan? Betydligt mer sällan än han skjuter 2 gator med ovan nämnda typer av händer, right?

 

Frekvenser etc etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du kan folda den nån gång, isf på turn, går inte på river.

 

Hade inte haft nåt att invända om du skrivit tvärtom. :)

 

För mig känns det naturligt att om man väljer att syna turn i det här fallet så är man i stort sett redo att syna river för resten också. Och det är alltså på turn beslutet är, om det nu ens finns ett beslut.

 

Fel. Hur ofta skjuter han tom/värdebetar med en sämre hand 3 gator på den här brädan? Betydligt mer sällan än han skjuter 2 gator med ovan nämnda typer av händer, right?

 

Frekvenser etc etc...

 

 

Så långt jag minns så har vi ingen som helst koll på hur FI är. Vi spelar NL100 där vi har en relativt stor idiotfaktor att ta hänsyn till. Det finns många många spelare som inte skulle ge upp den bluffen och skjuta på river av ren desperation.

 

Det plus abnorm överskattning av skräpkungar etc gör att jag fortfarande tycker vi är bundna av potoddsen. Självklart tror jag dock vi torskar handen, men knappast fler än 2/3 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du kan folda den nån gång, isf på turn, går inte på river.

 

Hade inte haft nåt att invända om du skrivit tvärtom. :)

 

För mig känns det naturligt att om man väljer att syna turn i det här fallet så är man i stort sett redo att syna river för resten också. Och det är alltså på turn beslutet är, om det nu ens finns ett beslut.

 

Fel. Hur ofta skjuter han tom/värdebetar med en sämre hand 3 gator på den här brädan? Betydligt mer sällan än han skjuter 2 gator med ovan nämnda typer av händer, right?

 

Frekvenser etc etc...

 

 

Så långt jag minns så har vi ingen som helst koll på hur FI är. Vi spelar NL100 där vi har en relativt stor idiotfaktor att ta hänsyn till. Det finns många många spelare som inte skulle ge upp den bluffen och skjuta på river av ren desperation.

 

Det plus abnorm överskattning av skräpkungar etc gör att jag fortfarande tycker vi är bundna av potoddsen. Självklart tror jag dock vi torskar handen, men knappast fler än 2/3 ggr.

 

Jag har inte förespråkat en fold. Jag har enbart förklarat varför jag hellre foldar på river än på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...