Gå till innehåll

NLT - JJ på dragigt bord. (Hand nu fixad)


anegym

Recommended Posts

Nu är handen här i alla fall. Får av någon anledning inte konverteraren att funka. Jag skulle vilja veta hur ni spelade den här handen. Flopp och turn är väl intressantast. Turn är där jag är mest fundersam. FI i de här fallet är loose, men inte dålig postflopp. Preflop kan han spela det mesta.

 

 

Total number of players : 5

Seat 3: alexos888 ( $49 )

Seat 5: FI ( $147.24 )

Seat 1: HERO ( $49.32 )

Seat 6: Miguel192 ( $50 )

Seat 2: agalforgordo ( $21.36 )

markT2514 posts small blind [$0.25].

Miguel192 posts big blind [$0.50].

agalforgordo posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO :Js::Jd:

 

HERO raises [$2]

agalforgordo calls [$1.50]

alexos888 folds

FI calls [$1.75]

Miguel192 folds

 

** Dealing Flop ** :5s::3h::7s:

 

FI bets [$5]

HERO raises [$17]

agalforgordo folds

markT2514 calls [$12]

 

** Dealing Turn ** :5d:

FI checks

HERO [$19]

FIis all-In [$128.24]

HERO is all-In [$11.32]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Syna bara floppen. Som spelat, checka bakom på turn.

 

Jag funderade mycket länge på om jag skulle checka bakom turn. Jag valde att betta för det kändes som att jag skulle bli bortbluffad på river annars. Och för att det var troligt att fi satt på drag. Det finns ju väldigt många kort som kan komma på rivern som jag inte vill se. Fast jag antar att det ändå skulle varit bättre att checka bakom. När han raisa mig blev det ju inte så roligt.

 

Kan du utveckla lite varför man bara ska syna flopp. Borde jag inte leda där ganska ofta? Dessutom är ju bordet väldigt dragigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han betar in i dig på floppen och dessutom synar ett rejält omslag måste varningsklockorna ringa. Där känns inte JJ som en vinnare.

Om han är på drag måste det vara starkt, typ 8,6 spader, men om du har read på honom som bra postflop bör du sätta honom på en färdig hand. AA, KK eller mer troligt 77, 55 (vars sannolikhet minskar på turn), 33.

Syn på flop-checka bakom på turn och se vad han gör på river är en vettig plan.

Ingen skam att bli bortbluffad med ett par knektar om potten hålls liten.

Vad har han för read på dig? Är de tajt så vet han att du har ett överpar.

När du betar på turn känns det meningslöst att spara 11 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget bra läge om han läst detta. När du reraisar på flop vet han att du har TT-AA. Ändå bombar han på.

Även om du kom undan i denna handen (vilket inte brukar vara fallet när man väl är här och postar) är det inget bra spel. Sök på på forumet eller nätet efter potkontroll-artiklar. En ny värld kommer att öppna sig för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda som suger är att du inte pushar turn. floppspelet är helt ok.

Det beror ju lite på vad man gillar för spelstil. Stora eller små svängningar. I Längden kanske det går jämnt ut. Detta är ett klassiskt exempel på forumet och måste väl vara en marginell hand.

Spelar man många floppar och fi anar det är det ett annat läge. Spelar man tajt är det jobbigt att ta ikapp ett inköp, som en lösare spelare kan vinna snabbt tack vare sin spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda som suger är att du inte pushar turn. floppspelet är helt ok.

Det beror ju lite på vad man gillar för spelstil. Stora eller små svängningar. I Längden kanske det går jämnt ut. Detta är ett klassiskt exempel på forumet och måste väl vara en marginell hand.

Spelar man många floppar och fi anar det är det ett annat läge. Spelar man tajt är det jobbigt att ta ikapp ett inköp, som en lösare spelare kan vinna snabbt tack vare sin spelstil.

 

huh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst om det i boken No limit hold’em: Teori och praktik.

Du gör väl inget större fel i just denna handen. Men man måste inte alltid tänka "jag måste skydda mitt överpar". JJ är sårbart från två håll. Överpar och set/annat bra underifrån.

"stora händer är för stora potter" som Sklandsky skriver i boken.

vad hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...